بهترین هندزفری های open-ear

بهترین هندزفری ها و هدفون های open-ear کدامند ؟

هدفون ها و هندزفری های open-ear یک نوع منحصر به فرد از تجهیزات صوتی هستند که به شما این امکان را میدهند تا به طور همزمان به صدا گوش دهید و در عین حال گوش‌های خود را برای شنیدن صداهای محیطی باز نگه دارید. برخلاف هدفون‌ و هندزفری‌ سنتی که گوش یا کانال گوش را میپوشانند یا در آن قرار میگیرند، مدل‌های open-ear گوش‌های شما را کاملاً در معرض قرار میدهند. اگر میخواهید از موسیقی و پادکست‌ها لذت ببرید یا تماس‌ها را پاسخ دهید و در عین حال آگاهی محیطی خود را حفظ کنید، هدفون‌های open-ear یک راه‌حل کاربردی هستند. البته قابلیت امبینت در هدفون نیز این قابلیت را دارند.

آنچه باید درباره هدفون‌های open-ear بدانید

به دلیل ماهیت خود، هدفون‌های open-ear هیچگونه عایق صوتی در برابر نویز خارجی ارائه نمیدهند. در واقع، این هدفون‌ها طوری طراحی شده‌اند تا صداهای محیطی را برای ایمنی و آگاهی شنونده وارد کنند. این ویژگی به طور ذاتی بر پاسخ فرکانسی و کیفیت صدای آن‌ها در مقایسه با هدفون‌های داخل گوش یا روی گوش تأثیر میگذارد.

طراحی باز یا open-ear به این معناست که فرکانس‌های بیس معمولاً کاهش می‌یابند، در حالی که فرکانس‌های میانی اغلب برای بهبود وضوح صداهای انسانی و سازها در برابر نویز محیطی تأکید میشوند. علاوه بر این، نویز کنسلینگ فعال ویژگی‌ای نیست که در مدل‌های open-ear یافت شود. طراحی این مدل ها کیفیت صدا و ایزولاسیون را با آگاهی از محیط اطراف مبادله میکنند.

با این حال، چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا کسی ممکن است هدفون open-ear را ترجیح دهد. اولاً، به شما اجازه میدهند تا برای دلایل ایمنی از محیط اطراف خود آگاه بمانید، مانند شنیدن صدای ترافیک یا کسی که سعی دارد توجه شما را جلب کند. این ویژگی آن‌ها را برای دوندگان، دوچرخه‌سواران و سایر کاربران فعال که نیاز دارند به محیط خود توجه داشته باشند، ایده‌آل میکند.

ثانیاً، دستگاه‌های صوتی باز آن حس بسته و منزوی که از هدفون‌های معمولی دریافت میکنید را از بین میبرند. همچنین، اگر گوش‌های حساسی دارید، از ایجاد درد یا فشار جلوگیری میکنند. بیشتر هدفون‌های ورزشی مانند Soundcore AeroFit Pro دارای رتبه‌بندی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند که آن‌ها را برای استفاده در هنگام ورزش در فضای باز مناسب میسازد. خود گوشی‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند تا در طول فعالیت‌ها به‌طور محکم در جای خود باقی بمانند.

طراحی‌ها متفاوت هستند، از ترانسدیوسرهای هدست‌مانند با هدایت استخوانی که روی استخوان‌های گونه قرار میگیرند تا ایربادهایی که بدون مسدود کردن کانال گوش به گوش‌ها متصل میشوند. اما اصل اساسی یکسان است: ارائه صدا در حالی که شما را با دنیای اطراف‌تان متصل نگه میدارد.

بهترین هندزفری های open-ear

هندزفری Shokz OpenFit

هندزفری بی‌سیم Shokz OpenFit با طراحی خوب و قابلیت‌های بالا شناخته میشود. این مدل دارای طراحی قلابی است که به دور گوش قرار میگیرد و با قلاب‌های سیلیکونی انعطاف‌پذیر وزن 8.4 گرمی را به طور یکنواخت و راحت توزیع میکند. با این حال، بعد از 2 ساعت استفاده ممکن است ناراحتی ایجاد شود.

کیفیت صدا برای یک طراحی باز مناسب است، با تنظیم نسبتاً متعادلی که کاملاً فاقد حضور بیس نیست. گاهی اوقات تریبل ممکن است کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد. ویژگی‌های مفید شامل یک اپلیکیشن با اکولایزر 5 باند قابل تنظیم، عملکرد خوب میکروفون که باد را به خوبی مدیریت میکند، مقاومت در برابر گرد و غبار و تعریق با استاندارد IP54، و کنترل‌های لمسی دقیق است.

عمر باتری 7 ساعت دوام دارد و کیس شارژ نیز 21 ساعت اضافی انرژی قابل حمل فراهم میکند. کیس آن به وسیله USB-C شارژ میشود. به طور کلی، OpenFit یک گزینه بدون دردسر و با کیفیت ساخت بالا برای استفاده در گوش باز است که با عمر باتری و قابلیت‌های عملکردی کافی، انتخاب مناسبی محسوب میشود.

بهترین هندزفری های open-ear

هندزفری Sony LinkBuds

هندزفری Sony LinkBuds با طراحی منحصر به فرد حلقه‌ای به شکل دونات، رویکردی غیرمعمول دارد که به صدا اجازه میدهد وارد شود در حالی که گوش‌های شما کاملاً باز و آگاه از صداهای اطراف باقی میمانند. این تناسب نوآورانه و بدون مهر و موم به طرز شگفت‌آوری راحت است، به لطف ایربادهای سبک وزن 4 گرمی و باله‌های گوش انعطاف‌پذیر که آن‌ها را در جای خود محکم نگه میدارند.

جای تعجب نیست که طراحی باز به معنای کیفیت صدای به شدت کاهش یافته است، با تقریباً عدم وجود بیس زیر 150 هرتز. در حالی که میدرنج و تریبل در محیط‌های داخلی به خوبی منتقل میشوند، هر گونه نویز خارجی به شدت بر صدا تأثیر میگذارد و آن را پنهان میکند. طبیعت بدون مهر و موم نیز به این معناست که احتمالاً نیاز خواهید داشت که سطح صدا را به طور مکرر افزایش دهید.

ویژگی‌های منحصر به فرد شامل کنترل ضربه‌ای گسترده‌ای است که به شما اجازه میدهد با ضربه زدن در جلوی گوش خود، پخش را کنترل کنید، هرچند که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. عمر باتری در حدود 5.5 ساعت است و با کیس شارژ، 12 ساعت اضافی نیز فراهم میشود.

بهترین هندزفری های open-ear

هندزفری Bose Ultra Open Earbuds

هندزفری بوز Ultra Open با طراحی منحصر به فردش به رویکردی جدید در صدای open-ear دست یافته‌ است. این مدل به جای قرار گرفتن در کانال گوش، دور گوش خارجی قرار میگیرد و به شما این امکان را میدهد که به طور کامل از محیط اطراف خود آگاه باشید. پاسخ بیس کمی ضعیف است، در حالی که فرکانس‌های میانی و تریبل بیش از حد تأکید شده‌اند، که منجر به یک امضای صدای نازک و شفاف میشود که مستعد پوشش توسط نویز خارجی است. مقاومت در برابر تعریق و آب با استاندارد IPX4 و تقریباً 9 ساعت عمر باتری با شارژ سریع USB-C از دیگر مشخصات این مدل هستند. کنترل‌های لمسی و سفارشی‌سازی از طریق اپلیکیشن کاربردی هستند، اگرچه ساده‌اند.

بهترین هندزفری های open-ear

هندزفری Anker Soundcore AeroFit Pro

هدفون Anker Soundcore AeroFit Pro دارای درجه مقاومت در برابر آب IPX5 است و با داشتن طراحی مناسب بر روی گوش و بند گردنی اختیاری، برای فعالیت‌هایی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری بسیار مناسب میباشد. عمر باتری فوق‌العاده است و بیش از 17 ساعت با هر بار شارژ دوام می‌آورد، به علاوه تقریباً 30 ساعت اضافی با کیس شارژ. اتصال به لطف پشتیبانی از کدک LDAC و بلوتوث 5.3 بسیار پایدار است. دکمه‌های فیزیکی روی هر ایرباد امکان کنترل پخش، صدا و تماس‌ها را فراهم میکنند.

تنظیم پیش‌فرض EQ امضای SoundCore به بهبود کیفیت صدا کمک میکند، اما به دلیل طراحی open-ear، همچنان جزئیات تریبل را کم دارد و پاسخ بیس ناپایدار است. کیفیت تماس در شرایط ایده‌آل قابل استفاده است اما در محیط‌های پر سر و صدا کمی دچار مشکل میشود. به طور کلی، AeroFit Pro به عنوان هدفون‌های ورزشی open-ear مقرون به صرفه موفق است که به شما اجازه میدهد با ایمنی ورزش کنید و در عین حال به آهنگ‌ها و محیط اطراف خود متصل بمانید.

بهترین هندزفری های open-ear

چگونه بهترین هندزفری open-ear را انتخاب کنیم ؟

هنگام انتخاب بهترین هندزفری open-ear، به دنبال مدل‌هایی باشید که هدف اصلی خود را که اجازه دادن به آگاهی از محیط در حین فعالیت‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و سایر تمرینات است، به خوبی انجام دهند. اولویت‌های اصلی شامل یک فیت امن و پایدار است که در حین حرکت به راحتی از جای خود خارج نشود، طراحی open-ear که عبور صدای محیط را به خوبی فراهم کند و در حالت ایده‌آل، سطحی از محافظت در برابر آب و گرد و غبار داشته باشد.

عمر باتری، عملکرد اتصال بی‌سیم و گزینه‌های کنترل فیزیکی نیز از دیگر عوامل کلیدی هستند. در حالی که انتظار کیفیت صدای حرفه‌ای ندارید، اما همچنان پاسخ فرکانسی، وضوح و عملکرد کلی صوتی آن‌ها را با توجه به محدودیت‌های طراحی باز ارزیابی کنید.

بهترین هندزفری های open-ear

کلام آخر

هندزفری open-ear با طراحی خاص خود امکان گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس‌ها را فراهم میکند، در حالی که به شما اجازه میدهد از محیط اطراف خود آگاه بمانید. این ویژگی آن‌ها را برای استفاده در فعالیت‌های روزمره، ورزشی و فضاهای باز ایده‌آل میکند.

با انتخاب مدل‌های مناسب مانند Shokz OpenFit، سونی LinkBuds، بوز Ultra Open Earbuds و انکر Soundcore AeroFit Pro، میتوانید از تجربه ترکیبی از ایمنی، راحتی و عملکرد صوتی بهره‌مند شوید. انتخاب بهترین هندزفری open-ear بستگی به نیازهای شخصی شما و نوع فعالیت‌هایی دارد که قصد انجام آن‌ها را دارید.