مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2

اسپیکر Sonos Move 2 در برابر Roam 2

در این مقاله به مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2 میپردازیم. شرکت سونوس دیر به دنیای بلوتوث پیوست. در حالی که همیشه تمرکز این برند بر صدای چند اتاقه از طریق وای‌فای بوده است، بالاخره در سال 2019 با معرفی اولین اسپیکر بلوتوثی باتری‌دار Sonos Move به این عرصه وارد شد و پس از آن اسپیکر کوچکتر Roam را معرفی کرد. همانطور که از نام‌ها پیداست، Sonos Move 2 و Sonos Roam 2 محصولات نسل دوم هستند، اولی بیشتر یک اسپیکر خانگی است که میتواند دور از برق اصلی استفاده شود، در حالی که دومی یک پیشنهاد بسیار قابل حمل‌تر است.

آن‌ها کاملاً متفاوت هستند، اما هر دو به‌طور یکپارچه در یک سیستم چنداتاقه سونوس جا میگیرند. در حال فکر کردن هستید که کدام یک برای شما مناسب است؟ با ماباشید تا به‌طور عمیق‌تری به آن‌ها نگاه کنیم و بررسی کنیم که کدام یک از این دو محصول برای شما مناسبتر است.

مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2

مقایسه طراحی Sonos Move 2 و Roam 2

اسپیکر Move 2 یک اسپیکر بلوتوثی است، اما نه آن‌طور که ما میشناسیم. بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی کوچک و قابل حمل هستند و به راحتی در کیف یا جیب جا میشوند تا بتوانید آن‌ها را به ساحل یا پیک‌نیک ببرید، اما Move 2 این‌طور نیست. این اسپیکر بلوتوثی یک غول است. اندازه‌اش کمی کوچک‌تر از یک جعبه کفش است، اما نه خیلی، و وزنش 3 کیلوگرم است.

اما در حالی که سنگین است، طراحی آن به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. به لطف پشت فرورفته، میتوانید آن را با یک دست بلند کنید. ظاهر آن بسیار شبیه به مدل قبلی خود است و قسمت بالایی آن به صورت باز طراحی شده است، با آیکون‌های به‌روزرسانی شده و کنترل لغزشی لمسی حساس به صدا. علاوه بر رنگ‌های استاندارد مشکی و سفید، در رنگ سبز زیتونی شیک نیز عرضه میشود، و درجه حفاظتی IP56 آن را در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار محافظت میکند.

اسپیکر Roam 2 همان چیزی است که بیشتر مردم هنگام شنیدن عبارت ‘اسپیکر بلوتوثی’ به آن فکر میکنند. این اسپیکر بسیار کوچکتر و قابل حمل‌تر از مدل Move 2 است و در حالی که ظاهر آن بسیار شبیه به مدل قبلی خود است، تغییراتی نیز دارد. مانند هدفون‌های Sonos Ace، لوگوی Sonos اکنون تک‌رنگ است، یعنی به همان رنگ دستگاه. این تغییر باعث شده که اسپیکر بلوتوثی Roam 2 نسبت به مدل اصلی Roam که کمی ارزان به نظر میرسید، ظاهری ظریف‌تر داشته باشد.

این دستگاه کمی مقاوم‌تر از Move 2 است و دارای درجه حفاظت IP67 میباشد که به معنای مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و توانایی بقا در آب تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه است. رنگ آن اکنون سفیدتر از سفید مایل به خاکستری Move اصلی است، اما سایر رنگ‌های آن بدون تغییر باقی مانده‌اند.

مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2

مقایسه ویژگی‌های Sonos Move 2 و Roam 2

انواع مختلفی از اسپیکرهای بی‌سیم موجود است و بسیاری از آنها ارزان‌تر از این دو مدل هستند. اما یک مدل سونوس به شما دسترسی به اکوسیستم این برند را میدهد، یک شبکه بی‌سیم چند اتاقه بی‌نظیر که راه‌اندازی آن بسیار آسان و استفاده از آن لذت‌بخش است. اسپیکرهای خانگی سونوس بسیار با کیفیت هستند و شامل ساندبارهایی برای تماشای سینمای خانگی میشوند.

علاوه بر این، هر دو مدل ویژگی‌های زیادی دارند. مدل Move 2 دارای 24 ساعت عمر باتری است (که بهبود بزرگی نسبت به 10 تا 11 ساعت مدل اصلی Move دارد)، در حالی که مدل Roam 2 همان 10 ساعت عمر باتری مدل قبلی خود را ارائه میدهد. مدل Move 2 دارای صدای استریو است که به لطف دو توییتر زاویه‌دار در کنار یک ووفر به دست می‌آید. راهنمای موج‌های سفارشی نیز به هدایت فرکانس‌ها کمک میکنند، در حالی که برای هر یک از سه درایور یک تقویت‌کننده کلاس D وجود دارد.

بلوتوث نسخه 5.0 به عنوان استاندارد ارائه میشود، در حالی که Roam 2 دارای نسخه 5.2 است. هر دو مدل از وای‌فای و Apple AirPlay 2 پشتیبانی میکنند. هر دو مدل از کدک‌های SBC و AAC پشتیبانی میکنند، اما کدک‌های با وضوح بالاتر مانند aptX HD یا LDAC سونی را ندارند. پورت USB-C مدل Move 2 میتواند یک منبع خارجی مانند پخش‌کننده MP3 یا گرامافون را با استفاده از آداپتور خط ورودی Sonos (که هزینه اضافی دارد) متصل کند، یا میتواند گوشی همراه شما را شارژ کند.

هر دو اسپیکر با برنامه Sonos به خوبی کار میکنند که به شما دسترسی به انواع خدمات استریم مانند Apple Music، تیدال و Amazon Music را میدهد. شما همچنین میتوانید تنظیمات مختلف اسپیکر بلوتوثی را تغییر دهید و اسپیکرها را به یک اکوسیستم چند اتاقه Sonos اضافه کنید (اگر محصولات بیشتری از Sonos در خانه خود دارید).

با این حال، Move 2 (مانند Roam اصلی) نیاز به اضافه شدن به شبکه خانگی از طریق وای‌فای دارد قبل از اینکه حتی به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی کار کند. Roam 2 چنین نیازی ندارد و میتواند مستقیماً به بلوتوث متصل شود. علاوه بر این، Roam 2 تقریباً بدون تغییر نسبت به مدل اصلی باقی مانده است. این دستگاه دارای لیست ویژگی‌های بسیار مشابهی با Move 2 است، از جمله تنظیم Auto Trueplay برای بهینه‌سازی صدای اسپیکرهای قابل حمل با محیط اطراف شما.

مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2

مقایسه صدای Sonos Move 2 و Roam 2

اسپیکر Move 2 دارای پروفایل صوتی با پخش صدای گسترده و قدرت فراوان است. اما هرگز خشن نیست، بلکه متعادل، شفاف و دقیق باقی میماند. در حالی که مدل اصلی Move صدایی کمی شلوغ و نامرتب داشت، نسخه جدید آن بسیار دقیق‌تر است. همانطور که در بررسی خود گفتیم این همچنان یک اسپیکر قدرتمند است که برای پخش صدا در سطح مهمانی‌ها طراحی شده، اما Move 2 فضای بیشتری دارد و سازماندهی بهتری انجام میدهد.

این صدای بزرگ و جسورانه به لطف Move 2 است که اکنون صدای استریو ارائه میدهد، با توییترهای دوگانه زاویه‌دار و یک ووفر که همگی توسط یک آمپلی‌فایر کلاس D تغذیه میشوند. اسپیکر بلوتوثی Move 2 فرکانس‌های بالا را بهتر از مدل اصلی کنترل میکند و حتی در حجم‌های بالا نیز ترکیب خود را حفظ میکند. ممکن است به اندازه اسپیکرهای پنج ستاره رقیب در این محدوده قیمت، جزئیات، ظرافت و باز بودن نداشته باشد، اما صدای گسترده و شفاف Move 2 جذابیت خاص خود را دارد.

اسپیکر Roam اصلی با توجه به اندازه جمع و جور خود، تاثیر زیادی دارد و با ارائه‌ای سنگین در بیس و میدرنج همراه است. بیس به خوبی کنترل شده و وضوح خود را در طول میکس حفظ میکند. این امر به میدرنج اجازه میدهد تا بدرخشد. به ویژه صداهای عمیق‌تر میتوانند به طرز دلپذیری پر و غنی باشند که برای این نوع اسپیکرهای فضای باز و مهمانی مناسب است.

برای بسیاری، Roam 2 میتواند ایده‌آل باشد. این یک اسپیکر بلوتوثی برای استفاده در بیرون و یک اسپیکر وای‌فای برای استفاده در خانه و باغ است. اما وقتی با بهترین اسپیکر بلوتوثی موجود مقایسه میشود، عملکرد خوبی ندارد. نه تنها بهترین اسپیکرهای قابل حمل مانند اسپیکر جی بی ال مدل Flip 6  و اسپیکر جی بی ال مدل Charge 5 اغلب صدای واضح‌تری با جزئیات بیشتر و پویایی قوی‌تری دارند، بلکه اغلب ارزان‌تر هم هستند. بنابراین، کسانی که به برند Sonos وفادار نیستند، ممکن است بهتر باشد به گزینه‌های دیگری نگاه کنند.

مقایسه اسپیکر Sonos Move 2 با Roam 2

کلام آخر

با مقایسه اسپیکرهای Sonos Move 2 و Roam 2، به این نتیجه میرسیم که هر کدام از این محصولات برای نیازها و سلیقه‌های متفاوت طراحی شده‌اند. Sonos Move 2 به عنوان یک اسپیکر قدرتمند و چندمنظوره با صدای استریو و عمر باتری طولانی، برای استفاده در خانه و محیط‌های بزرگ‌تر، مناسب‌تر است. این اسپیکر با کیفیت صدای برجسته و امکانات گسترده‌ای که ارائه میدهد، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه صوتی بی‌نقص در خانه هستند و البته قابلیت حمل آن نیز یک امتیاز مثبت است.

از سوی دیگر، Sonos Roam 2 به دلیل اندازه کوچک‌تر، وزن کمتر و مقاومت بیشتر در برابر آب و گرد و غبار، گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال یک اسپیکر بلوتوثی سبک و قابل حمل برای استفاده در سفرها و محیط‌های بیرونی هستند. این اسپیکر با قابلیت‌های Wi-Fi و بلوتوث، انعطاف‌پذیری زیادی ارائه میدهد و برای کسانی که به یک اسپیکر جمع و جور و چندمنظوره نیاز دارند، بسیار مناسب است.

انتخاب بین Sonos Move 2 و Roam 2 بستگی به نیازهای شما دارد. اگر به دنبال کیفیت صدای بهتر و یک اسپیکر قدرتمند یا اسپیکر خانگی برای استفاده در خانه هستید، Move 2 بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال یک اسپیکر بلوتوثی سبک و مقاوم برای استفاده در هر جایی هستید، Roam 2 انتخاب بهتری خواهد بود. هر دو اسپیکر با اکوسیستم Sonos به خوبی سازگار هستند و میتوانند به عنوان بخشی از یک سیستم چنداتاقه در خانه شما عمل کنند.