بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

معرفی و بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

در این مقاله به بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100 میپردازیم. Cambridge Audio برندی است که بیشتر به خاطر کارهایش در زمینه آمپلی‌فایرها، DACها و استریمرهای شبکه‌ای شناخته میشود اما چند سال پیش تصمیم گرفت بخشی از تخصص خود را به دنیای بسیار رقابتی هندزفری بی سیم منتقل کند. اکنون، شرکت Cambridge Audio برای اولین بار توجه خود را به هدفون‌ روگوشی معطوف کرده است و وظیفه‌ای دشوار در پیش دارد تا در کنار رقبای قدرتمند و قدیمی مانند سونی، بوز، Sennheiser و دیگران جایگاه خود را پیدا کند.

بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

ساخت و طراحی

محصولات های-فای کمبریج آدیو معمولاً با استفاده از سه کلمه “شیک، ظریف و مدرن” به خوبی خلاصه میشوند، میراثی که به آخرین ورود این شرکت به بازار هدفون‌ها نیز منتقل شده است. همان‌طور که ایرباد Melomania M100 از ظاهری ساده و بی‌پیرایه بهره‌مند بود، هدفون‌ P100 نیز همان زیبایی مینیمالیستی را به ارث برده که محصولات کمبریج را دلپذیر میسازد. البته، اگر به این نوع ظاهر علاقه‌مند باشید.

خم کردن و انعطاف دادن هدفون در دست، نشان از محصولی با کیفیت دارد و تصور نقاط ضعف در ساختار آن، از هدبند تا لولاهای کاپ گوش، دشوار است که بتواند به یکپارچگی کلی هدفون آسیب برساند. هر عنصر به خوبی ساخته شده و به درستی مورد توجه قرار گرفته است، و کشیدن ناخن روی سطح خارجی کاپ‌ها هیچ خراش، علامت یا اثری دائمی به جا نمیگذارد.

این هدفون راحت است، و پدهای گوشی P100 با استفاده از مموری فوم با دقت انتخاب شده و با چرم مصنوعی طراحی شده‌ است. شرکت Cambridge Audio ادعا میکند که مقادیر زیادی زمان و آزمایش برای انتخاب نیروی فشاری ایده‌آل برای تناسب با بیشترین تنوع اندازه‌های سر صرف شده است.

بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

ویژگی‌ها

اگر به عمر باتری اهمیت میدهید، این خبر خوبی است. هدفون Melomania P100 تا 60 ساعت پخش موسیقی با یک بار شارژ و با روشن بودن نویز کنسلینگ فعال ارائه میدهد، یا به طور شگفت‌انگیزی تا 100 ساعت عمر باتری اگر صرفه‌جویی کنید و نویز کنسلینگ فعال را خاموش کنید. ایده داشتن یک جفت هدفون که میتواند بیشتر هفته را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد، قطعاً جذابیت خود را دارد.

زمانی که باتری P100 در نهایت تمام شود، قابلیت شارژ سریع این هدفون‌ به این معناست که تنها با پنج دقیقه شارژ، دو ساعت (با ANC) یا چهار ساعت (بدون ANC) پخش مجدد خواهید داشت. این اعداد بسیار چشمگیر هستند و همیشه داشتن یک هدفون که بتوانید تنها برای چند دقیقه به برق بزنید و زمان پخش قابل توجهی بیشتر دریافت کنید، برای کسانی که به طور مکرر سفر میکنند یا رفت و آمد دارند، بسیار مفید است.

ویژگی‌های کاربردی بیشتری، مشخصات P100 را به خوبی تکمیل میکنند. قابلیت بلوتوث چند نقطه‌ای برای اتصال همزمان به دو منبع همیشه مفید است و حالت بازی اختصاصی که میتواند نرخ تأخیر را به 80 میلی‌ثانیه کاهش دهد زمانی که به صورت بی‌سیم به منبع متصل است، برای گیمرهایی که میخواهند بدون سیم بازی کنند جذاب خواهد بود. همچنین گزینه‌های شنیداری سیمی نیز با کابل‌های USB-C به 3.5 میلی‌متری و USB-C به USB-C فراهم شده‌اند.

بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

صدا

از نظر صوتی، Melomania P100 باید عملکرد بسیار خوبی داشته باشد تا کمبریج بتواند سهمی از این بازار پر رقابت را به خود اختصاص دهد. خبر خوب این است که به نظر میرسد P100 مقدار قابل توجهی از جزئیات را در خود جای داده است. محصولات های-فای کمبریج آدیو معمولاً تمام معیارهای درست را در زمینه فضای گسترده، وضوح، بیان و دقت رعایت میکنند و P100 ممکن است همان DNA درخشان را به اشتراک بگذارد.

بررسی هدفون Cambridge Audio Melomania P100

کلام آخر

با کنار گذاشتن هرگونه اظهار نظر اولیه، لازم است دوباره تأکید کنیم که هدفون‌ روی گوش Cambridge Melomania P100 با چه چالش بزرگی روبرو است. وقتی در مقابل رهبران کلاس سونی و بوز قرار میگیرد، و همچنین با مجموعه‌ای از گزینه‌های قدرتمند از برندهایی مانند سنهایزر و جی بی ال و بسیاری دیگر، کار سختی در پیش دارد. آنچه میتوانیم بگوییم این است که به نظر میرسد این هدفون چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

هدفون Cambridge Audio Melomania P100 با ورود به بازار پر رقابت هدفون‌های روگوشی، توانسته است با طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و ویژگی‌های پیشرفته مانند عمر باتری طولانی، قابلیت شارژ سریع و امکانات متنوعی همچون نویز کنسلینگ و حالت بازی، محصولی قابل توجه ارائه کند.

این هدفون علاوه بر طراحی شیک و مینیمالیستی، از نظر صوتی نیز انتظارات را برآورده میکند و با ارائه صدایی دقیق و با جزئیات، تجربه شنیداری لذت‌بخشی فراهم می‌آورد. با این وجود، P100 باید بتواند در برابر رقابت سخت برندهای مطرحی مانند سونی، بوز و سنهایزر قد علم کند، اما به نظر میرسد که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود، شانس خوبی برای جلب توجه خواهد داشت.