تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

چند صحنه اکشن برتر فیلم ها برای تست ساب ووفر

صحنه اکشن جایی است که کمک میکند ساب ووفر خود را تست کنید. وقتی در یک سیستم صدای فراگیر مناسب برای سینمای خانگی خود سرمایه‌گذاری میکنید، اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید این است که چقدر غوطه‌ور کننده است، زیرا جلوه‌های صوتی با دقت بی‌نظیری در اطراف شما میچرخند. چیز بعدی ممکن است جزئیات دقیق‌تری باشد که اکنون میتوانید در فیلم‌های مورد علاقه‌تان که قبلاً هرگز متوجه آن‌ها نشده بودید، پیدا کنید.

اما بدون شک، چشمگیرترین چیزی که متوجه خواهید شد و چیزی که دوستان و خانواده‌تان را برای نشان دادن اینکه سیستم جدیدتان چقدر خوب است، می‌نشانید، بیس اضافی است که در آن صحنه‌های بزرگ اکشن احساس میکنید.

ممکن است همسایگان شما را خوشحال نکند، اما بیس لرزاننده مبل یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها در سینمای خانگی است. ما چند صحنه اکشن را انتخاب کرده‌ایم تا ساب‌ووفر شما را به چالش بکشیم. صحنه‌های مورد علاقه شما کدامند؟

شوالیه تاریکی (2008) – صحنه بیمارستان

هر چیزی که شامل انفجارهای بزرگ باشد، یک آزمون حماسی برای ساب‌ووفر شما خواهد بود و حتی با اینکه این صحنه در شوالیه تاریکی بیش از 15 سال  قدمت دارد، هنوز هم به همان تازگی که اولین بار آن را دیدیم (و شنیدیم) به نظر میرسد.

شما ضربه‌های کوتاه و تیز را احساس خواهید کرد وقتی که انفجارها یکی پس از دیگری رخ میدهند، و سپس غرش‌های عمیق‌تر را خواهید شنید وقتی که این انفجارها شروع به همپوشانی و ساختن یک اوج میکنند که بیمارستان را به زمین میکوبد. اجرای دیوانه‌وار هیث لجر در نقش جوکر، که با آرامش از صحنه‌ای که خود ایجاد کرده دور میشود، مانند چاشنی‌ای است که این کیک پر از بیس را کامل میکند.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

سوپر 8 (2011) – صحنه تصادف قطار

در حالی که گروهی از نوجوانان در حال فیلم‌برداری از یک فیلم زامبی هستند، یک قطار حامل سوخت با یک کامیون در مسیر برخورد میکند و آنچه در پی می‌آید، حمله‌ای طولانی و شدید به حس شنوایی شماست. فلز به فلز ساییده میشود، واگن‌ها به هوا پرتاب میشوند و به زمین برخورد میکنند و البته انفجارهای بسیار قدرتمندی نیز رخ میدهد.

این صحنه اکشن عالی است، زیرا بیس به نمایش گذاشته شده از لرزش‌های بسیار پایین که قبل از شنیدن حس میکنید، تا نت‌های بلندتر و کوبنده‌تر در بیس بالا را شامل میشود. با یک ساب ووفر خوب، این صحنه کافی است تا قلب شما را به تپش بیاندازد.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

رمبو (2008) – نبرد نهایی

صحنه نبرد نهایی در فیلم رمبو 4 بیش از پنج دقیقه از تیراندازی سنگین، نارنجک‌ها، شلیک موشک و انفجارها را به نمایش میگذارد. زمان کمی برای نفس کشیدن بین این حملات وجود دارد و احتمالاً باید هشداری درباره محتوای این کلیپ بدهیم. در برخی نقاط بسیار خشن است. با این حال، اگر میخواهید چیزی داشته باشید که ساب ووفر شما را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد، این کلیپ برای شما مناسب است.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

لبه فردا (2014) – روز اول

در حالی که سربازان برای اولین صحنه نبرد فیلم زره‌های خود را میپوشند، صدای وزوز و تق تق ماشین‌آلات به ساب ووفر شما طعمی کوچک از آنچه در پیش است میدهد. سپس، موسیقی متن با بیس سنگین و ترسناک شروع میشود وقتی که سربازان جای خود را در هواپیما میگیرند، و سپس صدای پروانه‌ها اتاق را پر میکند وقتی که هلیکوپترها بلند میشوند، صدایی که به قدری پایین است که شما آن را عمیقا احساس میکنید.

همانطور که ماموریت به سرعت به هرج و مرج میکشد، فرصت‌های بیشتری برای درخشش صدای بیس عمیق وجود دارد. اگرچه به طور رسمی یک صحنه اکشن نیست، اما شایسته ذکر است، زیرا واقعاً به شما نشان میدهد که ساب ووفر شما از چه چیزی ساخته شده است. آماده باشید، زیرا از همان تیتراژ به سرعت به شما حمله میکند.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

مرد آهنی (2008) – صحنه موشک جریکو

شاید تعجب‌آور نباشد که نمایش سیستم موشکی جریکو توسط تونی استارک، فرصتی عالی برای نمایش توانایی‌های ساب ووفر شما فراهم میکند. از لحظه‌ای که موشک‌ها روشن میشوند، در جای خود قرار میگیرند و سپس شلیک میشوند، مقدار زیادی بیس برای لذت بردن وجود دارد.

با این حال، زمانی که موشک‌های جریکو از هم جدا میشوند و در سراسر منظره پشت سر استارک فرود می‌آیند و چنین ضربه‌ای ایجاد میکنند که چیزی شبیه به یک بوم صوتی تولید میکند، ساب ووفر شما واقعاً تمرین مورد نظر شما را دریافت میکند.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

یورش: رستگاری (2011) – راما گروه چاقوکش‌ها را شکست میدهد

انفجارها و همه چیز عالی هستند، اما در مورد یک مبارزه قدیمی با مشت و لگد برای به کار انداختن ساب ووفر شما چطور؟ ما مطمئن نیستیم که صحنه‌های مبارزه هنرهای رزمی فوق‌العاده با استعداد (و بی‌رحمانه) در The Raid: Redemption دقیقاً تحت این برچسب قرار بگیرند، اما آنها همچنان به شما نشان خواهند داد که ساب ووفر شما چقدر کار میکند، با هر مشت، لگد و آرنجی که به صورت میخورد.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

مد مکس: جاده خشم (2015) – به سوی طوفان شن

این فیلم برای هر کسی که تجهیزات سینمای خانگی را تست میکند، یک کلاسیک محسوب میشود، زیرا بسیاری از گزینه‌ها را در زمینه دیالوگ و افکت‌های صدای فراگیر، به ویژه Dolby Atmos، تیک میزند. اما بیس نیز به اندازه کافی اکشن دارد، به خصوص زمانی که Nux در تعقیب Furiosa به طوفان شن میرود و Venom به کامیونش زنجیر شده است.

نه تنها یک موسیقی متن پر از بیس دراماتیک وجود دارد که تنش‌ها را بالا نگه میدارد، بلکه صدای عمیق موتورهای قدیمی که با یکدیگر مسابقه میدهند، صدای تقریباً خفه‌کننده شن که آن‌ها را در حین رانندگی به سمت طوفان می‌بلعد، و چندین انفجار عالی نیز به این تعقیب و گریز اضافه میشود تا به اوج خود برسد.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

بازیکن شماره یک آماده (2018) – مسابقه

ده‌ها ماشین، کامیون و موتور سیکلت در خیابان‌های یک نیویورک مجازی به رقابت میپردازند. چند قطار و کامیون که در مسیر این مسابقه قرار میگیرند (و طبعیتا، نابود میشوند)، توپ‌های تخریب که هر چیزی را که لمس کنند به خاک و خون میکشند و یک تی‌رکس خشمگین و کینگ کونگ که به دنبال خون هستند. اگر این شبیه به یک مهمانی نیست که همه فرکانس‌های پایین (LFE) به آن دعوت شده‌اند، ما نمیدانیم چه چیزی هست.

از غرش موتورهای مختلف هنگامی که با سرعت از یکدیگر پیشی میگیرند، ساب ووفر شما باید به انواع فرکانس‌های مختلف پاسخ دهد، و زمانی که کینگ کونگ در تعقیب خود شروع به تخریب شهر میکند، به هیچ وجه فرصتی برای استراحت نخواهد داشت.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

گودزیلا: پادشاه هیولاها (2019) – گودزیلای هسته‌ای در برابر کینگ گیدورا

دو هیولای حماسی در نبردی تا سر حد مرگ به جان هم می‌افتند و نتیجه آن حجم زیادی از بیس است. از همان ابتدا، غرش گیدورا که صدای بم را به لرزه درمی‌آورد، در شما احساس میشود، سپس گودزیلا با قدرت هسته‌ای که همه چیز را در اطرافش به آتش میکشد، وارد صحنه میشود.

نبرد بین این دو با یک انفجار عظیم ترموهسته‌ای به اوج خود میرسد که گیدورا را به کلی نابود میکند، اما این پایان ماجرا نیست، زیرا سایر تایتان‌ها یکی یکی ظاهر میشوند تا به گودزیلا تعظیم کنند، در حالی که با غرشی به سمت او می‌آیند. وقتی گودزیلا در پایان صحنه با غرشی پیروزمندانه فریاد میزند، ممکن است شما و همراهتان نیاز به کمی استراحت داشته باشید تا بهبود پیدا کنید.

تست ساب ووفر با صحنه اکشن فیلم ها

کلام آخر

صحنه‌های اکشن فیلم‌ها همواره فرصتی بی‌نظیر برای نمایش قابلیت‌های سیستم‌های سینمای خانگی و ساب ووفرها فراهم میکنند. این لحظات پرهیجان که از انفجارهای بزرگ تا مبارزات نزدیک و فرکانس‌های پایین غرش هیولاها را شامل میشوند، به خوبی میتوانند تجربه سینمای خانگی شما را به سطح جدیدی ارتقاء دهند.

با انتخاب صحنه‌های مطرحی از فیلم‌هایی همچون “شوالیه تاریکی”، “سوپر 8″، “رمبو”، و “مد مکس: جاده خشم”، میتوانید نهایت توانایی‌های سیستم صوتی خود را به نمایش بگذارید. هر کدام از این صحنه‌ها با استفاده از بیس عمیق و جلوه‌های صوتی فراگیر، تجربه‌ای کامل و غوطه‌ورکننده را برای شما و مخاطبانتان به ارمغان می‌آورند.

استفاده از صحنه‌های اکشن برای تست ساب ووفر، نه تنها توانایی سیستم صوتی شما را نشان میدهد، بلکه جذابیت و هیجان تماشای فیلم‌ها را نیز دوچندان میکند. بنابراین، دفعه بعد که قصد دارید توانایی‌های سیستم صوتی خود را به دوستان و خانواده نشان دهید، یکی از این صحنه‌های اکشن را انتخاب کنید و لذت ببرید.