همکاری جی بی ال و تویوتا

چگونگی همکاری جی بی ال و تویوتا

این یک هارمونی کامل است که تجربه‌ای صوتی فراموش‌نشدنی ایجاد میکند. همکاری جی بی ال و تویوتا، رانندگی تجربه‌ای است که همه حواس را در بر میگیرد. از گرفتن محکم فرمان تا بوی خودروی جدید، حواس راننده زمانی که پشت فرمان خودروی تویوتا قرار میگیرد، بیدار میشود.

شرکت جی بی ال، پیشرو در فناوری صوتی، این حس قوی صدا را در تویوتا برجسته میکند. سیستم صوتی پریمیوم JBL موجود، موسیقی را تقویت کرده و تجربه‌ای فراگیر ایجاد میکند که رانندگان، سرنشینان و علاقه‌مندان به صدا به یک اندازه از آن لذت میبرند. وریشی دافتوار، سرپرست جهانی آکوستیک در هارمن اینترنشنال، میگوید که وقتی سیستم صوتی واقعاً عالی دارید، میتوانید به نوعی استرس‌های روزانه خود را فراموش کنید، از شلوغی‌های مختلف دوری کنید و فقط این فضای شبیه به پناهگاه را در داخل خودرو تجربه کنید.

در واقع، مهمانان تویوتا از زمان اولین بار استفاده از این سیستم در خودروهای تویوتا از شنیدن آهنگ‌ها و لیست‌های پخش محبوب خود لذت برده‌اند. اکنون با پیشرفت‌های فناوری، صدا شفاف‌تر و پرجنب‌وجوش‌تر از همیشه است.کایل روش، مدیر ارشد بازاریابی جهانی در هارمن اینترنشنال، میگوید که در سال 1998، آنها این سیستم را در بازار آمریکا بر روی کمری عرضه کرده‌اند و از آن زمان، آنها رابطه خود را چه در آنجا و چه در سطح جهانی گسترش داده‌اند تا امروز که تقریباً در هر خودروی تویوتا موجود هستند.

همکاری جی بی ال و تویوتا

سیستم JBL موجود، دقیقاً برای تکمیل خودروهای تویوتا تنظیم شده و صداها را به دقت با هم ترکیب میکند تا تجربه‌ای شخصی‌سازی شده ایجاد کند. به گفته دافتوار کاری که همیشه سعی میکنند انجام دهند این است که اصول اصلی صدای JBL را به مصرف‌کنندگان در تجربه کابین خودرو منتقل کنند. البته این موضوع را همه ما میدانیم که حتی قیمت اسپیکر jbl نیز به مدل و سری آن بستگی دارد، با این حال یک اشتراک بین تمام محصولات این برند وجود دارد و آن نیز کیفیت بالا در پخش است.

دافتوار اضافه میکند که برای تعیین اینکه سیستم صوتی مناسب برای یک خودروی تویوتا چیست، ابتدا با اصول اولیه و درک هدف برای خودرو شروع میکنند. اگر خودرو کوچکتر باشد، طبیعتاً میتوان از تعداد کمتری اسپیکر استفاده کرد. اگر خودرو بزرگتر باشد، به طور حتم به تعداد بیشتری اسپیکر نیاز است. علاوه بر این، مهم است که بدانند چه نوع ویژگی‌ها و تجربه صوتی برای این خودروی خاص مورد نظر است.

صدها ساعت برای توسعه و تنظیم دقیق اسپیکرها صرف میشود تا به صدای نهایی برای رانندگان در حین حرکت رسید. نتیجه یک تجربه صوتی پویا و تحریک‌کننده است که کابین را پر کرده و سفر را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، تویوتا کرون 2023 سیستم JBL تویوتا با 800 وات، 11 اسپیکر، آمپلی‌فایر DSP هشت کاناله و فناوری بازیابی موسیقی Clari-Fi ارائه میدهد. این اجزای صوتی قوی میتوانند فضای داخلی را به سالن کنسرت شخصی راننده تبدیل کنند.

جی بی ال بر روی چهار ویژگی کیفیت صدا تمرکز میکند:

  1. طیفی
  2. فضایی
  3. پویا
  4. یکپارچگی خودرو

جاناتان پیرس، مدیر تحقیقات و توسعه تجربی جهانی در هارمن اینترنشنال، میگوید که چهار ویژگی کیفیت صدایی که آنها در JBL بر روی آن تمرکز میکنند عبارتند از طیفی، که تعادل بیس، میان‌برد و تریبل است. فضایی، یک ویژگی بسیار منحصر به فرد است. او چنین فکر میکند که بیشتر افراد به این موضوع فکر نمیکنند که بیشتر جایی است که سازها را در موسیقی مورد علاقه خود میبینند.

این چیزی است که برای JBL بسیار خاص است و بخشی از میراث این برند است. که نه تنها به توانایی سیستم برای پخش بلند و شفاف اشاره دارد، بلکه بازتولید صداهای آرام نیز هست. و سپس یکپارچگی خودرو، چیزی است که جی بی ال با تویوتا بسیار نزدیک کار میکنند. این ساختار واقعی خودرو است که اسپیکرها کجا قرار دارند، چگونه در خودرو محکم شده‌اند، توری‌هایی که روی این اسپیکرها قرار میگیرند و البته سیم‌کشی‌هایی که اطراف این اسپیکرها وجود دارد.

همکاری جی بی ال و تویوتا

افزایش حجم

نوآوری راننده کمال است. فناوری Clari-Fi جی بی ال فایل‌های صوتی دیجیتال را در زمان واقعی تجزیه و بازیابی میکند و آوازهای زنده و جزئیات سازهای موسیقی را که اغلب با موسیقی دیجیتالی فشرده شده به خطر می‌افتند، آشکار میسازد. این پیشرفت جدید به رانندگان این امکان را میدهد تا با شدت و وضوح بیشتری به اشعار آهنگ‌های محبوب خود گوش دهند.

همکاری JBL و تویوتا به نوآوری‌های زیادی منجر شده که به نوبه خود منجر به کمال شده است. فناوری Clari-Fi JBL که فایل‌های صوتی دیجیتال را تحلیل کرده و سپس در زمان واقعی آنها را به وضوح بالا بازسازی میکند، میتواند احساسی را به شما بدهد که گویی برای اولین بار به یک آهنگ به شیوه‌ای کاملاً متفاوت گوش میدهید. این فناوری میتواند سازهای زنده و آوازهای جسورانه را به گونه‌ای به گوش شما برساند که قبلاً هرگز آنها را نشنیده‌اید و به شما امکان میدهد آهنگ‌های مورد علاقه خود را به شکلی منحصر به فرد تجربه کنید.

همکاری جی بی ال و تویوتا

ضربه‌ای دلنشین

از گرما و وضوح اسپیکرهای میدرنج تا بیس قدرتمند ساب‌ووفر، سیستم JBL تجربه شنیداری شگفت‌انگیزی را ارائه میدهد که مکمل زیبایی‌شناسی کلی و مأموریت تویوتا است. همکاری بین JBL و تویوتا به رانندگان و سرنشینان این امکان را میدهد که به صدایی دسترسی داشته باشند که به اندازه‌ای فراگیر است که به تسکین استرس‌های انباشته شده در طول روز کمک میکند.

یک سیستم صوتی خوب میتواند باعث شود که شما احساس کنید که فضای داخلی خودرویتان مانند یک پناهگاه است و آنچه گوش میدهید میتواند به آرامش ذهن شما کمک کند در حالی که بر جاده پیش رو تمرکز میکنید. در حالی که خودروهای تویوتا مدتی است که با Apple CarPlay ،Android Auto و Amazon Alexa سازگار هستند، پیشرفت‌های فناوری کنونی به این معنی است که صدای لیست‌های پخش، کتاب‌های صوتی یا پادکست‌های مورد علاقه شما شفاف‌تر و روان‌تر از همیشه شده است.

همکاری جی بی ال و تویوتا

کلام آخر

همکاری جی بی ال و تویوتا منجر به نوآوری‌های فراوانی شده که تجربه رانندگی را بهبود بخشیده است. سیستم‌های صوتی JBL نه تنها تجربه‌ای صوتی بی‌نظیر را فراهم میکنند، بلکه به تسکین استرس‌های روزانه کمک میکنند و فضای داخلی خودرو را به یک جای آرامش‌بخش تبدیل میکنند. این همکاری همچنان ادامه دارد و هر روز فناوری‌های جدیدتری را به بازار معرفی میکند.