مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

بررسی و مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

شاید در نگاه اول با خود بگویید مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5 کار منطقی نیست، چرا که به تازگی سامسونگ بابت این محصول عذر خواهی کرد و مشکلات زیادی داشت. اما با این حال این دو را با یک دیگر مقایسه میکنیم. وقتی برندهای معروف هدفون‌های جدید خود را عرضه میکنند، طبیعی است که بخواهید بدانید چگونه با مدل‌های محبوب دیگر مقایسه میشوند. پس، در مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با هندزفری سونی wf-1000xm5، کدامیک برنده است؟ بیایید بررسی کنیم.

سامسونگ گلکسی بادز3 پرو و سونی WF-1000XM5 هندزفری بی‌ سیم با نویز کنسلینگ فعال (ANC) هستند که دارای امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که هر یک از سازندگانشان به آنها افتخار میکنند. هر دو دارای صدای فضایی با ردیابی حرکت سر هستند، هر کدام ویژگی‌های هوشمند خود را دارند که توسط اپلیکیشن پشتیبانی میشوند و هر کدام از بهترین عملکردهای موجود در خط تولید خود برخوردارند.

اما تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد که عمدتاً بر طراحی متمرکز است. برای شروع، Sony WF-1000XM5 دارای طراحی ساده‌ای است. از طرف دیگر، سامسونگ Galaxy Buds3 Pro شبیه به ترکیبی از ایرپاد و Cybertruck است. جایی که سونی WF-1000XM5 بر ایزوله‌سازی و نویز کنسلینگ متمرکز است، Samsung گلکسی Buds3 Pro به سهولت در استفاده و کمترین تعامل برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته توجه دارد. اگر به دنبال ایربادهای دارای نویز کنسلینگ فعال هستید،هندزفری سونی WF1000XM5 برای آن کار بیشتر مناسب است، در حالی که سامسونگ گلکسی Buds3 Pro برای استفاده بدون نیاز به تفکر زیاد طراحی شده‌اند.

مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

اپلیکیشن

چون هر دو مدل، سامسونگ گلکسی Buds3 Pro و سونی WF-1000XM5 دارای ویژگی‌های متعددی مانند صدای فضایی با ردیابی حرکت سر، پیش‌تنظیم‌های EQ و به‌روزرسانی‌های فریمور هستند که توسط برنامه‌های مخصوص هر محصول فعال میشوند، اگر میخواهید از تمام قابلیت‌های ایربادهای خود استفاده کنید، به این برنامه‌ها نیاز خواهید داشت.

برنامه‌های Sony Headphones و Samsung Wearable از مفیدترین نرم‌افزارهای هدفون موجود هستند. هر دو از نظر عملکرد قابل مقایسه هستند، اما استفاده از سامسونگ گلکسی Buds3 Pro همراه با برنامه و گوشی سامسونگ چند قابلیت اضافی مانند ترجمه زنده که در مقاله مترجم هوش مصنوعی سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو به آن پرداختیم، استفاده از میکروفون پهن‌باند و ANC پیش‌تمرین شده که به صداهای خاص (مانند آژیرها) اجازه عبور میدهد را فعال میکند.

مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

اتصالات

از نظر بلوتوث، سامسونگ گلکسی Buds3 Pro دارای کدک‌های مخصوص سامسونگ برای گوش دادن با نرخ بیت بالا است. از طرف دیگر، سونی WF-1000XM5 به LDAC، کدک با رزولوشن بالاتر مخصوص سونی دسترسی دارد. هرچند LDAC کاملاً بی‌افت نیست، اما در نرخ انتقال داده‌ها عملکرد خوبی دارد، بنابراین تفاوت زیادی در عملکرد بین دو مدل ایرباد وجود ندارد. با این حال، فقط یک گوشی نسبتاً جدید سامسونگ میتواند از کدک Samsung Seamless استفاده کند، در حالی که LDAC در بیشتر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. اگر آیفون دارید، فقط میتوانید از AAC برای هر دو ایرباد استفاده کنید.

مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

عمر باتری

عمر باتری در Sony WF-1000XM5 به طور قابل توجهی بهتر از سامسونگ گلکسی Buds3 Pro است، زیرا سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو تنها میتواند به مدت 4 ساعت و 31 دقیقه دوام بیاورد، در حالی که سونی WF-1000XM5 تا 9 ساعت و 32 دقیقه دوام می‌آورد. این مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، عمر باتری طولانی‌تر میتواند تعداد دفعات شارژ ایربادهای شما را کاهش دهد، که ممکن است منجر به طول عمر قابل استفاده طولانی‌تر شود. متأسفانه، نمیتوانید باتری‌ها را در هیچ یک از ایربادها تعویض کنید، بنابراین هنگامی که باتری‌ها از کار بیفتند، دیگر استفاده‌ای نخواهند داشت.

مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

کیفیت صدا

به طور خلاصه میتوان گفت که هر دو مدل یعنی سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو  و سونی wf1000xm5 برای ایربادها صدای عالی دارند. هرچند تفاوت‌هایی در پاسخ فرکانسی و کدک‌های موجود وجود دارد، بیشتر شنوندگان هر دو را به طور مشابهی ارزیابی میکنند، بنابراین نگران انتخاب هیچ یک از آنها نباشید.

مقایسه بادز ۳ پرو سامسونگ با سونی WF-1000XM5

کیفیت میکروفون

هر دو مدل Samsung Galaxy Buds3 Pro و Sony WF-1000XM5 میکروفون‌های خوبی دارند و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای بهبود کیفیت میکروفون‌ها استفاده میکنند. Samsung Galaxy Buds3 Pro از سه میکروفون در هر گوشی بهره میبرد که شامل دو میکروفون خارجی و یک میکروفون داخلی است. این میکروفون‌ها با همکاری هم، نویز محیط را کاهش داده و صدای واضح‌تری را انتقال میدهند.

در مقابل، Sony WF-1000XM5 نیز از میکروفون‌های دوگانه استفاده میکند که به کمک الگوریتم‌های پیشرفته نویزگیری، کیفیت صدای بی‌نظیری را ارائه میدهند. این میکروفون‌ها قادر به تشخیص و کاهش نویزهای پس‌زمینه به طور موثر هستند.

هندزفری بلوتوثی سونی WF-1000XM5

کلام آخر

هر دو مدل سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو و Sony WF-1000XM5 با توجه به ویژگی‌ها و عملکردهای خود، انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. Samsung Galaxy Buds3 Pro با طراحی خاص و سهولت در استفاده، برای کسانی که به دنبال راحتی و امکانات پیشرفته هستند مناسب است. در مقابل، سونی WF-1000XM5 با تمرکز بر ایزوله‌سازی و نویز کنسلینگ عالی، انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به کیفیت صدا و مکالمات تلفنی اهمیت میدهند. با توجه به نیازها و اولویت‌های خود، میتوانید بهترین انتخاب را بین این دو مدل داشته باشید.