رابرت داونی جونیور در انتقام‌ جویان جدید (Avengers: The Doomsday)

بازگشت رابرت داونی جونیور در انتقام‌ جویان جدید

استودیوی مارول اعلام کرد که رابرت داونی جونیور در انتقام‌ جویان جدید بازمیگردد، استودیوی مارول در روز شنبه در کامیک‌کان سن دیگو (SDCC) به سالن بازگشت و به هواداران نگاهی اولیه به برنامه‌های آینده دنیای سینمایی مارول (MCU) داد. این شامل اخبار بزرگی در مورد دو فیلم بعدی انتقام‌جویان از استودیوی مارول میشود، از جمله بازگشت افسانه دیزنی، رابرت داونی جونیور، در نقشی جدید به عنوان دکتر دوم. داونی، که توسط افرادی که به شکل دکتر دوم لباس پوشیده بودند احاطه شده بود، در انتهای ارائه خود ماسک خود را برداشت. برنده جایزه اسکار، که آخرین بار در MCU به عنوان تونی استارک/مرد آهنی دیده شد، گفت: “ماسک جدید، وظیفه یکسان.”

انتقام‌جویان (Avengers)

در حالی که مخاطبان فکر میکردند نمایشگاه به پایان رسیده است، کوین فایگی اعلام کرد که به‌روزرسانی دیگری دارد: آنتونی و جو روسو، تیم پشت چهار فیلم موفق MCU و پرفروش‌ترین کارگردانان استودیو با بیش از 6 میلیارد دلار درآمد جهانی، در ماه می 2026 برای کارگردانی فیلم «انتقام‌جویان: روز قیامت» و در ماه می 2027 برای فیلم «انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی» بازخواهند گشت.

اما چه کسی میتواند نقش دکتر دوم را بازی کند؟ جو روسو گفت اگر قرار است ویکتور وان دوم را به سینماهای جهانی بیاورند، به بهترین بازیگر جهان برای بازی در آن نقش نیاز دارند. شخصیت‌های روپوش‌پوشیده با ماسک‌های دکتر دوم به صحنه آمدند و سپس از هم جدا شدند تا رابرت داونی جونیور خود را آشکار کند. سالن با تشویق‌های بلند و شعارهای “RDJ!( که مخفف اسم رابرت داونی جونیور است) منفجر شد. شرکت روسوها، AGBO، به همراه استودیوی مارول، تهیه‌کنندگی هر دو فیلم را برعهده خواهد داشت. استیون مک‌فیلی، که به خاطر کارش بر روی سه‌گانه کاپیتان آمریکا و انتقام‌جویان: پایان بازی شناخته میشود، نگارش فیلمنامه را برعهده خواهد داشت.

برادران روسو گفتند که توانایی خلق داستان‌ها و کاوش در شخصیت‌های دنیای مارول یک آرزوی مادام‌العمر آنها را برآورده کرد و آنها ارتباط قدرتمندی با مخاطبان در هر فیلمی که ساختند، پیدا کردند. آنها از همکاری مجدد با کوین، لو و کل تیم مارول برای آوردن این ماجراجویی حماسی به مکان‌های جدید و شگفت‌انگیز برای طرفداران و خودمان هیجان‌زده‌اند.

رابرت داونی جونیور در انتقام‌ جویان جدید (Avengers: The Doomsday)

پس از یک سال پرچالش، مارول به سراغ مواردی بازگشته که در گذشته موفقیت‌آمیز بوده‌اند. این به معنای همکاری دوباره با جواهر تاج مجموعه، رابرت داونی جونیور، و همچنین برادران روسو است که دو تا موفق‌ترین فیلم‌های استودیو را با «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» کارگردانی کرده‌اند. اما بازگرداندن اعضای کلیدی تیم قدیمی ارزان نخواهد بود. منابع میگویند که مارول 80 میلیون دلار برای کارگردانی «انتقام‌جویان: روز قیامت» و «انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی» به آنتونی و جو روسو پرداخت میکند و مبلغی “بسیار بیشتر” به داونی برای ایفای نقش دکتر دووم در این دو فیلم پرهزینه.

قرارداد برادران روسو شامل پرداخت‌های پشت پرده نمیشود، اما شامل افزایشی‌های عملکردی است که در آستانه‌های 750 میلیون و 1 میلیارد دلار فعال میشود. برادران روسو همچنین این دو فیلم را از طریق بنر AGBO خود تولید خواهند کرد. این یک تغییر مهم برای مارول محسوب میشود که معمولاً با تولیدکنندگان خارجی همکاری نمیکند و ترجیح میدهد تیم را در خانه نگه دارد.

برای رابرت داونی جونیور، که با ایفای نقش تونی استارک در اولین فیلم «آیرون من» در سال 2008 مارول را به یک ماشین پولسازی تبدیل کرد، قراردادش شامل امتیازات ویژه‌ای است که شامل سفر با جت خصوصی، امنیت اختصاصی و یک «کمپ کاروان» کامل برای این برنده تازه اسکار میشود. داونی امسال جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای نقش‌آفرینی در فیلم «اوپنهایمر» دریافت کرد.

طبق گفته یک منبع مطلع، داونی با فاصله زیادی بالاترین دستمزد را در دنیای سینمایی مارول دارد و در طول چهار فیلم «انتقام‌جویان»، سه فیلم «آیرون من» و حضورهای کوتاه در «هالک شگفت‌انگیز»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بین 500 میلیون تا 600 میلیون دلار درآمد داشته است. مارول به دلیل مشکلات جاناتان میجرز در حال بررسی تغییر تمرکز از کانگ به دکتر دووم بود و رئیس کوین فایگی مشتاق بود تا رابرت داونی جونیور را بازگرداند. داونی از اولین تجربه برادوی خود در نمایش «مک‌نل» نوشته آیاد اختر در پاییز به پیش‌تولید فیلم‌های جدید «انتقام‌جویان» در سال جدید منتقل خواهد شد.

منابع میگویند داونی، که نمایندگی او را WME بر عهده دارد، موافقت کرد که به MCU بازگردد به شرطی که برادران روسو که مشتریان CAA هستند، کارگردانی کنند. یکی از منابع آگاه از مذاکرات میگوید: «آنها تنها کسانی بودند که داونی حاضر بود با آنها کار کند.» دو فیلم «انتقام‌جویان» برادران روسو مجموعاً 4.851 میلیارد دلار درآمد داشتند. با این حال، برخی تغییرات در راه است. در حالی که دو فیلم قبلی «انتقام‌جویان» به کارگردانی برادران روسو در آتلانتا فیلمبرداری شدند، فیلم‌های جدید در لندن و از سه‌ماهه دوم سال 2025 فیلمبرداری خواهند شد.

رابرت داونی جونیور در انتقام‌ جویان جدید (Avengers: The Doomsday)

کلام آخر

بازگشت رابرت داونی جونیور و برادران روسو به دنیای سینمایی مارول، همراه با معرفی فیلم‌های جدید و شخصیت‌های محبوب، نشان‌دهنده تعهد مداوم استودیوی مارول به ارائه محتوای جذاب و پرانرژی برای هواداران است. البته هیچ کس از آینده خبر ندارد اما با پیشرفت روزافزونه تکنولوژی انتظار میرود این فیلم از نظر صوتی نیز کارهای شگفت انگیزی انجام دهد و ما را در اتفاقات این داستان قرار بدهد، البته بدون داشتن به روز ترین ساندبار و سینمای خانگی این اتفاق نمی افتد.

این تحولات و اخبار جدید نشان میدهد که مارول همچنان در صدر صنعت سرگرمی قرار دارد و برنامه‌های گسترده‌ای برای آینده دارد که نه تنها به تاریخچه خود احترام میگذارد، بلکه افق‌های جدیدی را نیز برای هواداران به ارمغان می‌آورد.