ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست

عجیب اما واقعی، ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست

ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست این فیلم که به کارگردانی شاون لیوی و همکاری نزدیک با رایان رینولدز، بازیگر و نابغه این مجموعه، در افتتاحیه خود به رکورد شگفت‌انگیز 211 میلیون دلار در گیشه داخلی دست یافت. این فیلم ششمین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما و بزرگ‌ترین افتتاحیه برای فیلمی با درجه سنی R محسوب میشود.

این میزان از تخمین اولیه روز یکشنبه که 205 میلیون دلار بود، بیشتر است و در آن زمان این میزان، آن را به هشتمین افتتاحیه بزرگ تاریخ تبدیل میکرد. پیش از این، رکورد فیلم‌های با درجه سنی R متعلق به اولین قسمت ددپول با 133.7 میلیون دلار بود. جهش از 205 میلیون دلار به 211 میلیون دلار، بزرگی این موفقیت را نشان میدهد و بیانگر آن است که ترافیک تماشاگران در روز یکشنبه بسیار بیشتر از حد انتظار بود.

ددپول 3 Deadpool & Wolverine همچنین رکوردهای بین‌المللی را شکست و در 55 بازار مختلف جهانی به افتتاحیه‌ای 233.1 میلیون دلاری دست یافت که مجموع جهانی آن را به 441.1 میلیون دلار رساند. این میزان نیز از تخمین اولیه 438.3 میلیون دلاری روز یکشنبه بیشتر است. از دیگر رکوردهای داخلی، این فیلم بزرگ‌ترین افتتاحیه برای رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، شاون لیوی (Shawn Levy) و هیو جکمن (Hugh Jackman)، هم‌بازی آن‌ها، و چهارمین افتتاحیه بزرگ برای یک فیلم ابرقهرمانی است.

همچنین بزرگ‌ترین افتتاحیه ماه جولای و بزرگ‌ترین افتتاحیه از زمان «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در دسامبر 2021 محسوب میشود که با 260.1 میلیون دلار در گیشه داخلی اکران شد. به صورت جهانی، این فیلم بزرگترین افتتاحیه از زمان «راهی به خانه نیست» محسوب میشود و روز یکشنبه از «آواتار: راه آب» (439 میلیون دلار) پیشی گرفت.

همچنین، با این موفقیت، فروش جهانی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) از مرز 30 میلیارد دلار گذشت و آن را به پردرآمدترین مجموعه فیلم در تاریخ تبدیل کرد (این شامل فیلم‌هایی است که توسط سونی، پارامونت و یونیورسال توزیع شده‌اند، در مقابل فقط دیزنی). صفحه‌های نمایش پریمیوم 18 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند که از این میزان، 36.5 میلیون دلار مربوط به فروش بلیط‌های آی‌مکس بود، که رکورد جدیدی برای این فرمت نمایش بزرگ در ماه جولای است.

ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست

پیش از این آخر هفته، پیش‌بینی میشد که این سه‌گانه که رایان رینولدز را در نقش وید ویلسون/ددپول بازمیگرداند و هیو جکمن را به عنوان لوگان/ولورین به مجموعه اضافه میکند، در آمریکای شمالی به فروش افتتاحیه‌ای بین 160 تا 175 میلیون دلار دست یابد که این اعداد نیز بسیار بزرگ بودند. «ددپول و ولورین» اولین فیلم در رده سنی زیر 17 سال است که توسط دیزنی منتشر شده و مارول تحت رهبری کوین فایگی را پس از یک دوره سخت، به مسیر بازگشت هدایت میکند.

عملکرد این فیلم با نقدهای قوی، نمره A در سینما اسکور، نمرات خروجی تقریباً بی‌نقص و امتیاز 97 درصدی از تماشاگران در راتن تومیتوز، دومین امتیاز برتر تاریخ برای یک فیلم مارول بعد از «راهی به خانه نیست» که توسط سونی و مارول تولید شده بود، تقویت شد. این فیلم که عمدتاً مخاطبان مرد (63 درصد) را جذب کرده، مشابه بیشتر فیلم‌های ابر قهرمانی است.

یکی از تفاوت‌های مهم این فیلم با فیلم‌های قبلی ددپول در ترکیب دموگرافیکی تماشاگران است که این بار به مخاطبان از اقوام مختلف جذب شده است. براساس داده‌ها، 43 درصد از تماشاگران این فیلم سفیدپوست، 30 درصد لاتین، 13 درصد سیاهپوست، 9 درصد آسیایی و 5 درصد سرخپوست یا دیگران بودند. از نظر آمار کلیدی، این فیلم با درجه سنی زیر 17 سال در تمام گروه‌های سنی، موفقیت چشمگیری داشته است.

ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست

در خارج از کشور، چین با فروش 24 میلیون دلار پیشتاز بازارهای خارجی بود که این برای یک فیلم هالیوودی در شرایط سخت گیشه چین، نمایش خوبی محسوب میشود. چین که زمانی برای استودیوهای غربی بسیار مهم بود، اکنون اهمیت کمتری در موفقیت کلی یک فیلم دارد. این فیلم در تقریباً تمام بازارها بسیار جلوتر از دو فیلم قبلی ددپول بود. بریتانیا با فروش 22.1 میلیون دلار، مکزیک با 18.7 میلیون دلار، استرالیا با 13 میلیون دلار و آلمان و هند هر کدام با 10 میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اولین قسمت ددپول در فوریه 2016 با فروش 133.7 میلیون دلار در داخل کشور تاریخ‌ساز شد و نشان داد که یک فیلم ابرقهرمانی میتواند با وجود درجه سنی محدودیت‌دار، جمعیت زیادی را جذب کند. کمی بیش از دو سال بعد، ددپول 2 با فروش 125.5 میلیون دلار آغاز به کار کرد. مارول به رهبری فایگی، پس از خرید شرکت فاکس قرن بیستم توسط شرکت مادر دیزنی، که حق انحصاری شخصیت‌های دنیای X-Men را داشت، کنترل مجموعه غیرمتعارف ددپول را به دست گرفت.

ددپول 3 تنها عنوان خبری امپراتوری فیلم دیزنی در گیشه این آخر هفته نبود. انیمیشن “درون و بیرون 2” از پیکسار که به عنوان بزرگ‌ترین فیلم انیمیشن تمام دوران شناخته شده بود، در آمریکای شمالی از عنوان دیگر پیکسار یعنی “شگفت‌انگیزان 2” پیشی گرفت تا بزرگ‌ترین فیلم انیمیشن تمام دوران داخلی شود و به فروش کل 613.4 میلیون دلار برسد. مجموع جهانی آن اکنون 1.5 میلیارد دلار است.

در حالی که ددپول 3 در گیشه توفانی به پا کرد، فیلم “توفان‌ها” توانست مقاومت کند. فیلم امبلین انترتینمنت در دومین هفته خود 57 درصد افت داشت که میتوانست بدتر هم باشد و به 36 میلیون دلار در 10 روز اول فروش داخلی رسید. این فیلم در رتبه دوم داخلی قرار گرفت. در خارج از کشور، این فیلم 11.1 میلیون دلار دیگر از 56 بازار به دست آورد و مجموع فروش خارجی آن به 66.3 میلیون دلار و فروش جهانی آن به 221.9 میلیون دلار رسید. یونیورسال وظایف توزیع داخلی را برعهده دارد، در حالی که برادران وارنر وظایف توزیع خارجی را انجام میدهد.

فیلم «من نفرت‌انگیز 4» از یونیورسال و ایلومینیشن با فروش 14.5 میلیون دلار در رتبه سوم باقی ماند و مجموع فروش داخلی آن به 290.9 میلیون دلار رسید. این فیلم در 80 بازار خارجی دیگر 37.6 میلیون دلار فروش داشت که مجموع فروش خارجی آن به 386.7 میلیون دلار و مجموع جهانی آن به 677.7 میلیون دلار رسید.

انیمیشن «درون و بیرون 2» در رتبه چهارم قرار گرفت و پس از آن فیلم «لنگ‌درازها» از نئون در جایگاه پنجم قرار گرفت. این فیلم ترسناک مستقل که با استقبال زیادی مواجه شده، با فروش 58.6 میلیون دلار در بلیط‌های داخلی، تاریخ‌ساز شد و به بزرگ‌ترین فیلم نئون تبدیل شد. این فیلم در آخر هفته گذشته 6.8 میلیون دلار دیگر کسب کرد. این فیلم با توجه به تقاضا همچنان در حال افزایش تعداد نمایش است. پیش از این، عنوان بزرگ‌ترین فیلم نئون به فیلم برنده اسکار «انگل» تعلق داشت که 53.4 میلیون دلار فروش داشت.

ددپول و و ولورین رکورد باکس آفیس را شکست

کلام آخر

فیلم «ددپول و ولورین» با کارگردانی شاون لیوی و بازیگری رایان رینولدز و هیو جکمن، موفقیت چشمگیری در گیشه‌های داخلی و بین‌المللی داشته و رکوردهای متعددی را شکسته است. این موفقیت نه تنها جایگاه این فیلم را در تاریخ سینما تثبیت میکند، بلکه نشان‌دهنده قدرت و جاذبه بی‌نظیر شخصیت‌های دنیای مارول است.

استقبال گسترده از این فیلم نشان میدهد که ترکیب جذاب ددپول و ولورین، همراه با داستان قوی و اجرای فوق‌العاده بازیگران، میتواند تماشاگران از تمام گروه‌های سنی و اقوام مختلف را به سینماها بکشاند و همچنان استانداردهای جدیدی در صنعت فیلم‌سازی ایجاد کند. برای این که از دیدن این فیلم ها لذت بیشتری ببرید، برای تلویزیون از ساندبار و سینمای خانگی استفاده کنید و اگر با موبایل، گوشی و تبلت فیلم تماشا میکنید حتما از هندزفری و هدفون بلوتوثی استفاده کنید تا در دل اتفاقات باشید و نه فقط از دیدن بلکه از گوش دادن نیز لذت ببرید.