مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

Samsung Galaxy Buds3 Pro بهتر است یا ناتینگ Ear ؟

در این مقاله به مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear میپردازیم  هندزفری Nothing Ear از مدت‌ها پیش یکی از محبوب‌ترین هندزفری‌ها بوده‌ است. اما وقتی بیشتر هزینه میکنید، چه مدل دیگری را میتوانید تهیه کنید؟ این دقیقاً چیزی است که ما با مقایسه‌ Nothing Ear با هندزفری گران‌تر Samsung Galaxy Buds3 Pro به دنبال کشف آن بودیم.

استفاده از Samsung Galaxy Buds3 Pro در مقایسه با ناتینگ

بادز ۳ پرو سامسونگ در طراحی خود از ناتینگ الهام گرفته است. مانند Nothing Ear، هندزفری پرچمدار سامسونگ نیز دارای طراحی با ایرتیپ سیلیکونی هستند. با این حال، ناتینگ Ear در زمینه راحتی کمی برتری دارد، زیرا هر گوشی هندزفری ناتینگ Ear تنها 4.6 گرم وزن دارد در حالی که سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو سنگین‌تر و 5.4 گرم است.

کیس شارژ Galaxy Buds3 Pro نیز از ناتینگ الهام گرفته است. هر دو دارای پوشش پلاستیکی شفاف هستند که امکان مشاهده‌ مدل را درون کیس فراهم میکند. در حالی که ناتینگ ایر شفاف است، Galaxy Buds3 Pro دارای ظاهری فلزی است. هر دو مطمئناً در میان جمعیتی از AirPods متمایز خواهند بود. شما میتوانید هر کدام از این هندزفری‌ها را به باشگاه یا زیر باران ببرید. بادز ۳ پرو سامسونگ دارای رتبه‌ مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP57 است، در حالی که Nothing Ear کمی پایین‌تر و دارای رتبه‌ IP54 برای مقاومت در برابر آب است.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

اپلیکیشن

هر دو هندزفری مملو از امکانات نرم‌افزاری و ویژگی‌ها هستند. برخی از ویژگی‌های Galaxy Buds3 Pro محدود به کاربران گوشی‌های اخیر Samsung Galaxy است، اما همه‌ کاربران اندروید میتوانند برنامه‌ Samsung Wearable را دانلود کنند. این برنامه به شما امکان میدهد کنترل نویز تطبیقی را تنظیم کرده و دارای اکولایزر برای تنظیم کیفیت صدا است. اگر گوشی گلکسی دارید، به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ترجمه هوش مصنوعی دسترسی خواهید داشت.

اگر آیفون دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید میتوانید برنامه‌ Nothing X را هم روی iOS و هم اندروید دانلود کنید. مهم نیست که چه گوشی‌ای دارید، با Nothing Ear محدودیتی در عملکرد نخواهید داشت. برنامه‌ی Nothing X بسیار خوب است، به خصوص در مورد تنظیمات صدا.

ویژگی پروفایل صدای شخصی یک تست شنوایی انجام میدهد تا تعیین کند که چقدر خوب میتوانید فرکانس‌های بالا را بشنوید و صدا را بر اساس آن تنظیم میکند. کارشناسان صدا میتوانند به اکولایزر پیشرفته وارد شوند، که یک اکولایزر پارامتریک واقعی با امکان تنظیم Q فیلتر در فرکانس‌های دقیق دلخواه شماست. میتوانید اکولایزر را با ویژگی Bass Enhance که به طور پویا فرکانس‌های پایین را به میل شما تحلیل و تقویت میکند، ترکیب کنید.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

اتصالات

هر دو هندزفری ناتینگ ایر و بادز ۳ پرو سامسونگ پرو دارای آخرین تکنولوژی‌های اتصال هستند. میتوانید گلکسی بادز 3 پرو را با بلوتوث 5.4 از طریق کدک‌های SBC ،AAC ،Samsung Scalable Codec و Samsung Seamless Codec جفت کنید. برای استفاده از کدک با نرخ بیت بالا تا 24 بیت/96 کیلوهرتز، به یک دستگاه جدید سامسونگ نیاز خواهید داشت.

از سوی دیگر، ناتینگ Ear از بلوتوث 5.3 با کدک‌های SBC ،AAC ،LHDC و LDAC پشتیبانی میکند. برای استفاده از LHDC و LDAC به یک دستگاه اندرویدی نیاز خواهید داشت، زیرا اپل تنها از AAC پشتیبانی میکند. LHDC بالاترین کیفیت استریم را با حداکثر 1 مگابیت بر ثانیه و 24 بیت/192 کیلوهرتز دارد، در حالی که LDAC کمی نرخ داده‌ی پایین‌تری با حداکثر 990 کیلوبیت بر ثانیه و 24 بیت/96 کیلوهرتز دارد.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

عمر باتری

هندزفری ناتینگ Ear عمر باتری بهتری نسبت به سامسونگ گلکسی Buds3 Pro دارد. باتری هندزفری ناتینگ ایر 8 ساعت و 4 دقیقه کار میکند، در حالی که سامسونگ Galaxy Buds3 Pro تنها 4 ساعت و 31 دقیقه دوام دارد. در طول یک پرواز طولانی، ممکن است نیاز داشته باشید که بادز 3 پرو را در کیس خود قرار دهید تا شارژ شود، به خصوص که باتری با گذشت زمان کاهش عملکرد پیدا میکند.

هر دو کیس از طریق USB-C شارژ میشوند، با این تفاوت که کیس ناتینگ دارای قابلیت شارژ سریع است که میتواند با 10 دقیقه شارژ، 10 ساعت پخش موسیقی را فراهم کند.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

نویز کنسلینگ

در مورد نویز کنسلینگ، Galaxy Buds3 Pro برتری دارد. این هندزفری به طور میانگین 76% از نویز خارجی را مسدود میکند، در حالی که Nothing Ear تنها 71% از نویزها را مسدود میکند. هرچند Galaxy Buds3 Pro در اینجا برتری دارد، در واقع عملکرد نویز کنسلینگ آن کمی ضعیف‌تر از مدل قبلی خود یعنی Samsung Galaxy Buds2 Pro است. ناتینگ ادعا میکند که Nothing Ear میتواند تا 45 دسی‌بل نویز را مسدود کند.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

کیفیت صدا

هندزفری Samsung Galaxy Buds3 Pro و Nothing Ear هر دو دارای کیفیت صدای عالی هستند. اکثر افراد از کیفیت صدای هر دو مدل بسیار راضی خواهند بود، زیرا در این دسته‌بندی برنده مشخصی وجود ندارد. علاوه بر این، شما میتوانید با تنظیمات اکولایزر هر یک از این مدل‌ها، به صدای دلخواه خود دست پیدا کنید. به ویژه از پیش‌تنظیم Clear EQ در سامسونگ گلکسی Buds3 Pro استفاده کنید تا کیفیت صدای آن را بهبود ببخشید.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

میکروفون

شما میتوانید از هر دو مدل سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو و ناتینگ ایر برای مکالمات تلفنی استفاده کنید، زیرا هر دو دارای میکروفون‌های بسیار کارآمدی هستند. در حالی که هر دو صدای شما را به‌وضوح بازتولید میکنند، اما Nothing Ear در مسدود کردن نویزهای پس‌زمینه عملکرد بهتری دارد.

مقایسه Samsung Galaxy Buds3 Pro و ناتینگ Ear

کلام آخر

انتخاب بین Samsung Galaxy Buds3 Pro و Nothing Ear به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال هندزفری‌ با ویژگی‌های پیشرفته‌تر، از جمله نویز کنسلینگ بهتر و امکانات نرم‌افزاری منحصربه‌فرد برای گوشی‌های سامسونگ هستید، Galaxy Buds3 Pro گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر عمر باتری بیشتر، وزن سبک‌تر، و سازگاری گسترده‌تر با دستگاه‌های مختلف برای شما اهمیت دارد، Nothing Ear میتواند انتخاب بهتری باشد. هر دو مدل کیفیت صدای عالی و امکانات متنوعی دارند که هر کدام میتوانند نیازهای مختلف شما را به خوبی برآورده کنند.