قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

بررسی قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا

در این مقاله به بررسی قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا  میپردازیم و نگاهی به آن میکنیم. سریال “آکادمی آمبرلا” ابتدا به‌عنوان یک کتاب کمیک شروع شد و سپس توسط نتفلیکس برای تلویزیون اقتباس شد. شاید این موضوع به‌خودی‌خود چندان خاص نباشد، اما ایجاد یک اثر موفق از دنیای کمیک‌ها به یک کار نادر در دوران کنونی تبدیل شده است. به همین دلیل ورود این مجموعه فریبنده و ذهن‌نواز به فصل چهارم و نهایی خود یک رویداد بزرگ محسوب میشود.

این سریال داستان یک خانواده ناکارآمد را به روشی بسیار اصیل روایت میکند. شخصیت‌های داستان با قدرت‌هایی به دنیا آمده‌اند و در بدو تولد توسط یک خیر ثروتمند به فرزندی پذیرفته شده‌اند تا به‌عنوان یک تیم ابرقهرمانی تربیت شوند. آنچه که در ادامه رخ میدهد، تلفیقی از لحظات خنده‌دار، تأثیرگذار، هیجان‌انگیز و گاهی به‌وضوح عجیب است، به‌طوری‌که بخش عمده‌ای از سریال بر پایه مکالمات میان اعضای خانواده و دشمنان متعددشان پیش میرود.

بدون اغراق میتوان گفت که برخی از این شخصیت‌ها وقتی سریال پس از پنج سال به پایان میرسد، واقعاً دلتنگی‌هایی به‌جا خواهند گذاشت. با این اوصاف، اکنون بهترین زمان برای شروع تماشای این سریال است. دو فصل آخر این سریال امتیاز 91 درصد از منتقدان در سایت Rotten Tomatoes را کسب کرده است که بهترین امتیاز سریال تاکنون محسوب میشود.

قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

شگفتی آخرالزمانی

هر فصل این مجموعه، تیم غیرمعمول و ناهماهنگ قهرمانان را در برابر یک پایان بالقوه برای جهان قرار میدهد. وقتی که تنها چیزی که بین نابودی سیاره و ادامه حیات ما قرار دارد، گروهی از ناکارآمدهایی است که به سختی با یکدیگر کنار می‌آیند، باید منتظر یک ماجراجویی نفس‌گیر و اغلب غیرقابل پیش‌بینی بود.

از غول‌های فوق‌العاده قوی و کسانی که میتوانند طی‌الارض کنند، تا ذهن‌خوان‌ها و سفرکنندگان در زمان، “آکادمی آمبرلا” از نظر تخیل خارق‌العاده چیزی کم ندارد. به یاد داشته باشید که این اثر از کمیک‌های Dark Horse، که بخشی از DC Comics است و به مراتب تیره‌تر از مارول میباشد، خلق شده است. بنابراین تعجب‌آور نیست که سریال در برخی موارد به طرز خطرناکی مرزها را جابجا کرده و به طریقی بسیار تند و مؤثر عمل کرده است.

بازیگرانی که باید به آنها توجه کرد شامل رابرت شی‌هن (Misfits) است که با ایفای نقش کلاوس، یک فرد نامتعارف دوست‌داشتنی که قادر به دیدن ارواح است و با شیاطین خود در زمینه مواد مخدر میجنگد، یک اجرای قابل توجه را ارائه میدهد. همچنین الیوت پیج، بازیگر مشهور سینما (Juno ،Inception)، نقش وانی/ویکتور را بازی میکند که قدرت‌های بالقوه‌ای برای نابودی سیاره دارد و در طول سریال یک سفر شخصی در جستجوی هویت خود را طی میکند.

تیم اصلی “آکادمی آمبرلا” به‌عنوان یک “خانواده ناکارآمد از ابرقهرمانان” توصیف شده است. در اواسط قرن بیستم، در لحظه ضربه نهایی یک مسابقه کشتی کیهانی، 43 نوزاد با قدرت‌های فوق‌العاده به‌طور غیرقابل‌توضیحی به دنیا می‌آیند. این نوزادان به صورت تصادفی و از زنانی که در ابتدای روز هیچ نشانه‌ای از بارداری نداشتند، متولد میشوند.

سر رجینالد هارگریوز، معروف به “مونکل” (The Monocle)، که یک موجود فرازمینی است و خود را به شکل یک کارآفرین مشهور پنهان کرده، هفت نفر از این کودکان را به فرزندی میپذیرد و آن‌ها را برای نجات جهان از یک تهدید نامشخص به‌عنوان اعضای “آکادمی آمبرلا” آماده میکند. در مجموعه “Apocalypse Suite”، تیم از هم میپاشد و اعضا تماس خود را با یکدیگر قطع میکنند تا زمانی که خبر مرگ هارگریوز آن‌ها را دوباره به هم میرساند و سپس زمانی که یکی از اعضای خودشان به یک ابرشرور تبدیل میشود، بار دیگر متحد میشوند.

قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

آیا این پایان کار است؟

این سریال در سال 2019 آغاز شد و اکنون وارد فصل چهارم و نهایی خود شده است که نشان از محبوبیت فراوان آن دارد. در واقع، 45 میلیون خانواده در هفته اول پخش فصل اول این سریال را تماشا کردند و از آن زمان تاکنون، سریال شش نامزدی جایزه امی را نیز دریافت کرده است. این موضوع همچنین نشان‌دهنده این است که “آکادمی آمبرلا” تا چه اندازه طرفدارانش را دلتنگ خواهد کرد.

آیا احتمال دارد که یک سریال جانبی یا بازسازی‌ای برای ادامه این داستان وجود داشته باشد؟ تصور اینکه استودیو این اثر را به همین شکل رها کند دشوار است، اما با توجه به ژانر علمی-تخیلی و همکاری با نتفلیکس، نمیتوان به‌طور قطعی گفت. سال‌ها پیش ایده‌ای برای ساخت یک اقتباس سینمایی مطرح شده بود، بنابراین شاید این احتمال وجود داشته باشد که این پروژه پس از پایان فصل نهایی به سرانجام برسد.

قسمت آخر سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

کلام آخر

سریال “آکادمی آمبرلا” با داستان‌پردازی بی‌نظیر و شخصیت‌های چندوجهی توانست جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کند و به عنوان یکی از موفق‌ترین اقتباس‌های تلویزیونی از دنیای کمیک شناخته شود. با ورود به فصل نهایی، این سریال نه تنها توانست انتظارها را برآورده کند، بلکه مرزهای جدیدی را در ژانر ابرقهرمانی و علمی-تخیلی به نمایش گذاشت.

هرچند این پایان ممکن است برای بسیاری از طرفداران سخت باشد، اما بدون شک “آکادمی آمبرلا” تا مدت‌ها در یادها خواهد ماند و شاید روزی در قالبی جدید دوباره به صفحه نمایش بازگردد. برای این که از دیدن این سریال لذت ببرید حتما از ساندبار با کیفیت استفاده کنید و همینطور اگر در تبلت و کامپیوتر خود آن را میبینید استفاده از هندزفری و هدفون حتما پیشنهاد میشود.