مقایسه جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120

مقایسه جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120 به طور کامل

در این مقاله به مقایسه جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120 میپردازیم و این دو را باهم مقایسه میکنیم. اگر شما به طور مرتب مهمانی میگیرید، باربیکیو در حیاط خانه برگزار میکنید یا شاید بالاخره فرصتی پیدا کرده‌اید تا آخر هفته را با دوستانتان بگذرانید، به یک اسپیکر با کیفیت و توان خروجی مناسب نیاز خواهید داشت. شاید هم بخواهید چند ویژگی سرگرم‌کننده به آن اضافه کنید تا فضای مهمانی کامل شود. پارتی باکس jbl با نمایش نورهای دینامیک داخلی، گزینه‌های کارائوکه و بیس قدرتمند، قطعاً برای سرگرم کردن مهمانان شما مناسب است.

در این مقاله به مقایسه دو اسپیکر جی بی ال پارتی باکس 320 و پارتی باکس 120 میپردازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام اسپیکر برای مهمانی بعدی شما در حیاط یا فضای بیرون مناسب‌تر است.

مقایسه جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120

تفاوت استفاده از JBL Partybox Stage 320 و JBL Partybox Club 120

اسپیکر جی بی ال Partybox Stage 320 و پارتی باکس Club 120 از لحاظ ساخت، طراحی، عملکرد و ویژگی‌های نورپردازی بسیار مشابه هستند. در حالی که Stage 320 توان خروجی 240 وات دارد و وزن آن 16.5 کیلوگرم است، Club 120 اسپیکری کوچک‌تر با توان خروجی 160 وات و وزن 11 کیلوگرم است. هر دو اسپیکر دارای استاندارد IPX4 هستند، به این معنی که میتوانند در برابر پاشیدن آب مقاوم باشند. کنترل‌های فیزیکی تقریباً یکسان دارند، از یک اپلیکیشن همراه استفاده میکنند و گزینه‌های اتصال مشابهی ارائه میدهند.

علاوه بر تفاوت‌های موجود در توان خروجی و اندازه درایور، Club 120 دارای یک دستگیره قابل تاشو برای حمل و نقل است. اما اگر پیش‌بینی میکنید که اسپیکر خود را مرتباً جابجا کنید، باید بدانید که Stage 320 دارای یک دستگیره تلسکوپی بلندتر و چرخ‌هایی در پایه خود است. هر دو اسپیکر قابل حمل همچنین دارای پایه نصب اسپیکر در زیر جعبه هستند.

مقایسه جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120

کنترل JBL Partybox Stage 320 و JBL Partybox Club 120

همان‌طور که گفته شد، PartyBox Stage 320 و پارتی باکس Club 120 تقریباً طرح کنترل یکسانی دارند. شما دکمه‌های فیزیکی برای کنترل پخش و نمایش نور دارید، همراه با کنترل‌های لمسی برای ویژگی‌های دیگر مانند Auracast ،Bass Boost و دکمه‌های DJ جذاب. با این حال، اگر به ویژگی کارائوکه علاقه‌مند هستید، باید توجه داشته باشید که Stage 320 دارای یک نوار کنترل اختصاصی برای تنظیمات EQ میکروفون شما است، از جمله تنظیمات حجم و ریورب. این کنترل‌ها برای Club 120 نیز موجود است، اما فقط از طریق اپلیکیشن JBL Partybox.

جی بی ال پارتی باکس Stage 320 یا Club 120

آیا باید از اپلیکیشن JBL Partybox استفاده کنید ؟

صرف نظر از اینکه کدام اسپیکر را انتخاب میکنید، بهتر است اپلیکیشن JBL PartyBox را دانلود و نصب کنید تا از تمامی ویژگی‌های آن بهره ببرید. در اینجا میتوانید به گزینه‌های EQ خود دسترسی داشته باشید، از جمله یک EQ پنج باند قابل تنظیم، نمایش نور را تغییر دهید، برخی از تنظیمات پیش‌فرض Stage 320 یا پارتی باکس Club 120 را تغییر دهید، تنظیمات Auracast خود را در صورت جفت شدن با یک اسپیکر اضافی JBL پیکربندی کنید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کنید. همان‌طور که گفته شد، از آنجا که Club 120 فاقد کنترل‌های فیزیکی میکروفون مانند Stage 320 است، برای تنظیم EQ میکروفون به اپلیکیشن نیاز خواهید داشت.

جی بی ال پارتی باکس Stage 320 یا Club 120

نحوه اتصال

اسپیکر پارتی باکس Stage 320 و پارتی باکس کلاب 120 گزینه‌های اتصال یکسانی ارائه میدهند. هر دو اسپیکر به دستگاه شما از طریق بلوتوث 5.4 متصل میشوند، قابلیت اتصال چند نقطه‌ای دارند و فقط از کدک‌های SBC و AAC پشتیبانی میکنند. از آنجا که هر دو از یک پنل کنترل پشتی استفاده میکنند، دو ورودی 1/4 اینچی برای میکروفون یا گیتار، یک ورودی 3.5 میلی‌متری برای اتصال سیمی و یک پورت USB-A برای شارژ دستگاه یا پخش موسیقی از فلش مموری وجود دارد. همچنین یک جفت جک 3.5 میلی‌متری اضافی برای جفت کردن اسپیکرهای سازگار دیگر موجود است.

جی بی ال پارتی باکس Stage 320 یا Club 120

عمر باتری کذام اسپیکر بهتر است ؟

با اندازه بزرگتر، استیج 320 میتواند باتری بزرگتری داشته باشد. جی بی ال زمان پخش 18 ساعت را با یک بار شارژ اعلام کرده است، اما این زمان در حجم 50% بدون Boost Bass یا نمایش نور است. پارتی باکس 120 از یک باتری کوچک‌تر استفاده میکند و زمان پخش 12 ساعت در حجم 25% بدون Boost Bass یا نمایش نور را اعلام کرده است.

البته، اگر از هر دو اسپیکر در خانه استفاده میکنید، میتوانید از برق AC استفاده کنید که به طور همزمان باتری را نیز شارژ میکند. اگر قصد دارید از هر یک از اسپیکرها در فضای باز استفاده کنید، میتوانید یک بسته باتری دوم مانند باتری جی بی ال 200 یا باتری جی بی ال مدل 400 خریداری کنید تا مطمئن شوید مهمانی شما تمام شب ادامه داشته باشد.

جی بی ال پارتی باکس Stage 320 یا Club 120

کیفیت صدا

در حالی که طراحی هر دو اسپیکر بسیار مشابه است، پارتی باکس 320 با ارائه 240 وات توان خروجی در مقایسه با 160 وات ارائه شده توسط Club 120، عملاً اسپیکر قدرتمندتری است، با توان بیشتر و درایورهای بزرگ‌تر. علاوه بر ووفرهای بزرگتر، دو ووفر 6.5 اینچی در مقایسه با دو ووفر 5.25 اینچی Club 120، اسپیکر پارتی باکس استیج 320 نیز میتواند بیس بیشتری ارائه دهد.

اگر در حال تصمیم‌گیری بین این دو اسپیکر هستید، این موضوع بستگی به این دارد که چقدر قدرت پرکردن فضا نیاز دارید. جی بی ال اعلام کرده است که پارتی باکس Stage 320 میتواند یک فضای به اندازه “زمین تنیس” را با صدا پر کند، که یک مرجع خوب است. اگر زیرزمین یا حیاط خانه شما به این اندازه بزرگ نیست، پارتی باکس Club 120 برای اکثر افراد کافی خواهد بود و همچنان بیس قدرتمندی را برای شما و مهمانانتان فراهم میکند.

جی بی ال پارتی باکس Stage 320 یا Club 120

کلام آخر

با مقایسه اسپیکرهای جی بی ال پارتی باکس Stage 320 و Club 120، مشخص است که این دو شباهت‌های زیادی دارند، از طراحی گرفته تا گزینه‌های اتصال و نمایش نور. اگر در انتخاب بین این دو و قیمت مشکلی ندارید، قطعاً Stage 320 بزرگتر را بگیرید. چه کسی از صدای بلندتر و بیس بیشتر خوشش نمی‌آید؟

خوشبختانه، همانطور که در این مقاله متوجه شدیم، جی بی ال هیچ ویژگی‌ای را محدود نکرده است، بنابراین اگر حیاط یا زیرزمین شما دقیقاً به اندازه “زمین تنیس” نیست، Club 120 برای اکثر شما کافی خواهد بود. شما همچنان از تمام ویژگی‌های عالی مهمانی بهره‌مند خواهید شد و در عین حال در پول خود نیز صرفه‌جویی میکنید.