لایو اکشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

بازسازی لایو اکشن لیلو و استیچ

بازسازی لایو اکشن لیلو و استیچ  که در سال 2025 منتشر میشود. اوهانا یعنی خانواده، و خانواده یعنی هیچ‌کس جا نمیماند یا فراموش نمیشود! دیزنی در رویداد D23 اولین نگاه به نسخه لایو اکشن لیلو و استیچ را به نمایش گذاشت که در آن مایا کئالوا در نقش لیلو پله‌کای حضور دارد. این فیلم لایو اکشن تابستان 2025 فقط در سینماها اکران خواهد شد. طبق تقویم انتشار دیزنی، تاریخ 23 می به عنوان زمان احتمالی اکران این فیلم در نظر گرفته شده است، هرچند این تاریخ در D23 به‌طور مشخص اعلام نشد.

این بازسازی از فیلم اصلی که در سال 2002 منتشر شد و به نویسندگی و کارگردانی کریس سندرز و دین دبلوا ساخته شده بود، پیروی میکند. انیمیشن «لیلو و استیچ» داستان دختری 6 ساله به نام لیلو و خواهر بزرگ‌ترش نانی را روایت میکند که در هاوایی زندگی میکنند و موجودی آبی‌رنگ و بیگانه با نام مستعار استیچ را به فرزندی قبول میکنند. در این اقتباس لایو اکشن، استیچ با استفاده از CGI (تصاویر تولیدشده توسط کامپیوتر) به تصویر کشیده خواهد شد.

فیلم «لیلو و استیچ» شاهد چندین اسپین‌آف بوده است، از جمله «استیچ! فیلم»، «لیلو و استیچ ۲: استیچ یک نقص دارد» و «لروی و استیچ». همچنین سریال تلویزیونی «لیلو و استیچ: سریال» که به عنوان اسپین‌آف این فیلم ساخته شد، از سال 2003 تا 2006 در دیزنی چنل و ABC Kids پخش میشد.

لایو اکشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

در اقتباس لایو اکشن، سیدنی آگودونگ در نقش نانی بازی میکند و کریس سندرز دوباره به نقش صداپیشگی استیچ بازگشته است. بازیگر تازه‌وارد، زک گالیفیاناکیس در نقش دکتر جامبا جوکیبا، دانشمند دیوانه و خالق استیچ، ایفای نقش میکند.

بیلی مگنوسن نقش مأمور پلیکلی، مأمور فدراسیون کهکشانی متحد که برای پیدا کردن دکتر جامبا فرستاده شده، را بازی میکند. البته از دیزنی همه جدا از تصویر انتظار موسیقی های با کیفیت نیز دارند، برای دیدن این لایو اکشن که در سال آینده اکران میشود، حتما از ساندبار برای تلویزیون و برای دیدن با لپ تاپ و کامپیوتر، از هدفون و اسپیکر کامپیوتر نیز میتوانید استفاده کنید تا لذت بیشتری از دیالوگ و موسیقی این لایو اکشن ببرید.

کورتنی بی. ونس در نقش مددکاری اجتماعی که مسئول لیلو است، ظاهر میشود. تیا کارره، که در فیلم اصلی صداپیشگی نانی را بر عهده داشت، در این نسخه نقش خانم ککوآ را بازی میکند. ایمی هیل، که صداپیشه خانم هاساگاوا بود، نیز به عنوان توتو به جمع بازیگران پیوسته است و جیسون اسکات لی، که در فیلم انیمیشنی نقش دیوید کاونا را بازی کرده بود، نیز در این فیلم حضور دارد.

این فیلم به کارگردانی دین فلایشر کمپ، کارگردان نامزد اسکار برای فیلم «مارسل صدف کفش‌ به پا»، ساخته شده است. فیلمنامه این فیلم را کریس ککانیوکالانی برایت نوشته است. دن لین و جاناتان ایرچ از شرکت Rideback تهیه‌کنندگان فیلم هستند و رایان هالپرین، تام سی. پیتزمن و لوئی پرووست به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی همکاری کرده‌اند.

لایو اکشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

داستان لیلو و استیچ

در سیاره تورا، فدراسیون کهکشانی متحد، دانشمند دکتر جامبا جوکیبا را به دلیل انجام آزمایش‌های ژنتیکی غیرقانونی و ایجاد موجودی به نام آزمایش 626 که موجودی تهاجمی و تقریباً غیرقابل تخریب با قابلیت‌های یادگیری بالا است، محکوم میکند. 626 به تبعید در یک سیارک بدون سکنه محکوم میشود، اما او فرار کرده و یک سفینه فضایی را ربوده و در نهایت در کائوآی، هاوایی در سیاره زمین سقوط میکند.

اندکی پس از فرود در زمین، 626 توسط یک کامیون تصادف کرده و به پناهگاه حیوانات منتقل میشود. زن ارشد شورای فدراسیون، به جامبا پیشنهاد آزادی زودهنگام میدهد اگر او بتواند 626 را با کمک مأمور ویژه زمین، پلیکلی، بازگرداند. در کائوآی، نانی پله‌کای، نوجوانی یتیم، تلاش میکند از خواهر کوچک و پرجنب‌وجوشش، لیلو، پس از مرگ والدینشان در یک تصادف رانندگی، مراقبت کند. مددکار اجتماعی، کابرا بابلز، به توانایی نانی در مراقبت از لیلو مشکوک است و تهدید میکند که اگر وضعیت پله‌کای‌ها بهبود نیابد، لیلو را به سرپرستی خواهد سپرد. پس از شنیدن آرزوی لیلو برای داشتن یک دوست، نانی او را به پناهگاه حیوانات میبرد تا یک سگ به فرزندخواندگی بپذیرد.

لیلو 626 را که خود را به جای سگ جا زده است، به فرزندخواندگی میپذیرد و او را «استیچ» نام‌گذاری میکند. آن شب، استیچ در تلاش برای فرار از دست جامبا و پلیکلی که به‌طور مخفیانه به دنبال او هستند، باعث ایجاد هرج و مرج در لواو (یک جشن سنتی هاوایی) که نانی در آن کار میکند، میشود. رئیس نانی او را مسئول این هرج و مرج دانسته و اخراج میکند. خبر اخراج نانی به گوش بابلز میرسد و او به نانی هشدار میدهد که باید یک شغل جدید پیدا کند و از لیلو میخواهد که استیچ را به یک «شهروند نمونه» تبدیل کند. با وجود تلاش‌های لیلو برای آموزش استیچ، رفتارهای استیچ مکرراً تلاش‌های نانی برای پیدا کردن یک شغل جدید را خراب میکند.

هنگامی که نانی، لیلو و استیچ با دوست پسر و همکار سابق نانی، دیوید، به موج‌سواری میروند، جامبا و پلیکلی دوباره سعی میکنند استیچ را دستگیر کنند و به‌طور ناخواسته لیلو را به زیر آب میکشند. دیوید لیلو و استیچ را نجات میدهد، اما بابلز میرسد و به نانی میگوید که فردا صبح لیلو را خواهد برد. استیچ که از مشکلاتی که ایجاد کرده احساس گناه میکند، فرار میکند.

زن ارشد شورای فدراسیون، جامبا و پلیکلی را از کار برکنار کرده و کاپیتان گانتو، معاون خود را مأمور دستگیری استیچ میکند، در حالی که جامبا شروع به شکار استیچ با روش‌های کمتر مخفیانه میکند. دیوید به نانی از یک فرصت شغلی دیگر اطلاع میدهد، بنابراین نانی لیلو را در خانه تنها میگذارد. جامبا و پلیکلی استیچ را به خانه پله‌کای‌ها تعقیب میکنند و این موضوع منجر به نبردی بین جامبا و استیچ میشود که در نهایت با انفجاری که خانه را تخریب میکند به پایان میرسد.

نانی شغل را به دست می‌آورد، اما با نگرانی به خانه بازمیگردد و خانه ویران شده را میبیند و بابلز که آماده است لیلو را با خود ببرد. در حالی که آن‌ها بر سر رفاه لیلو بحث میکنند، لیلو به جنگل فرار میکند و استیچ را می‌یابد که با شرمساری هویت بیگانه خود را فاش میکند. گانتو لیلو و استیچ را دستگیر میکند، اما استیچ موفق میشود درست در لحظه‌ای که سفینه بلند میشود از آن فرار کند.

لایو اکشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

او سپس با نانی روبرو میشود قبل از اینکه توسط جامبا و پلیکلی دستگیر شود، که اصرار دارند که فقط برای بازداشت استیچ آمده‌اند. وقتی نانی از ناپدید شدن لیلو ناامید میشود، استیچ به یاد می‌آورد که «اوهانا» به معنای «خانواده» است که از لیلو آموخته و جامبا را متقاعد میکند که به نجات او کمک کند. جامبا، پلیکلی، استیچ و نانی سوار بر سفینه شخصی جامبا، گانتو را تعقیب میکنند و لیلو را نجات میدهند.

زن ارشد شورای فدراسیون میرسد تا بلافاصله استیچ را به بازداشت ببرد. او گانتو را به دلیل به خطر انداختن لیلو و ناتوانی در دستگیری استیچ اخراج میکند. اما پس از مشاهده رفتار متمدن استیچ و اطلاع از اینکه لیلو استیچ را به طور قانونی از پناهگاه حیوانات خریده است، زن ارشد شورا مقرر میکند که استیچ دوران تبعید خود را در زمین سپری خواهد کرد و خانواده پله‌کای تحت حفاظت فدراسیون کهکشانی متحد قرار میگیرند. بابلز فاش میکند که او یک مأمور سابق سیا است که قبلاً در سال 1973 در روزول، نیومکزیکو با زن ارشد شورا ملاقات کرده است. استیچ، جامبا و پلیکلی که به خانواده لیلو و نانی پیوسته‌اند، با کمک دیوید و بابلز، خانه خود را بازسازی میکنند.

لایو اکشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

کلام آخر

بازسازی لایو اکشن «لیلو و استیچ» نمایشی از تلاش دیزنی برای زنده کردن یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های خود است. با بازیگران جدید و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند CGI، این فیلم قصد دارد تا داستان کلاسیک و پر احساس دو خواهر و موجود بیگانه‌ای که در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در دنیا هستند را به نسل جدیدی از مخاطبان معرفی کند. وفاداری به داستان اصلی همراه با نوآوری‌های جدید، احتمالاً این بازسازی را به یکی از آثار موفق سال 2025 تبدیل خواهد کرد و به یادگاری جدید در میان طرفداران «لیلو و استیچ» خواهد افزود.