مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

بررسی و مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

در این مقاله به بررسی و مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2 میپردازیم. گوگل به تازگی از هندزفری پرچمدار جدید خود به نام گوگل Pixel Buds Pro 2 رونمایی کرده است که ما در مقاله معرفی هندزفری Pixel Buds Pro 2 در باره آن صحبت کردیم. این هندزفری با تراشه پردازشی قدرتمند جدید، قابلیت نویز کنسلینگ دو برابر مؤثرتر، بهبود کیفیت صدا و ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه شده و امیدوار است که در میدان رقابت سخت، جایگاه خود را پیدا کند.

وضعیت پرچمداری این هندزفری آن‌ را مستقیماً در مقابل رقیب خود، هندزفری اپل مدل AirPods Pro 2 USB‑C 2023 اپل قرار میدهد، هدفون بی‌سیم پنج ستاره‌ای که اگر به دنبال تجربه‌ای آسان، راحت و با صدای عالی هستید، به ویژه اگر کاربر iOS باشید، همچنان یکی از پیشنهادات برتر است.

مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

طراحی

طراحی Buds Pro 2 با بالای صاف و دایره‌ای که حرف “G” گوگل بر روی آن حک شده، همچنان مشابه مدل‌های قبلی است. اما به جای بدنه‌ای بزرگ و بیضوی که به سری هدفون ختم میشود، اکنون بدنه‌ای کوچک‌تر و دایره‌ای دارد که باید بهتر در گوش قرار بگیرد. گوگل ادعا میکند که این هدفون‌ 27 درصد کوچک‌تر و 24 درصد سبک‌تر از نسل اول Buds Pro است، حتی تا جایی که آن‌ را “کوچک‌ترین هدفون پریمیوم بازار” معرفی میکند. هر گوشی هندزفری وزنی برابر با 4.7 گرم دارد که واقعاً سبک است.

Buds Pro 2 در چهار رنگ جذاب موجود است: خاکستری، بژ، سبز و صورتی. این هندزفری با یک کیس شارژ مشابه به شکل سنگ‌ریزه عرضه میشود که هنگام استفاده از قابلیت “پیدا کردن دستگاه من” صدایی تولید میکند. شما میتوانید این هندزفری را به صورت بی‌سیم و از طریق USB-C شارژ کنید و بالای قسمت دایره‌ای آن‌ کنترل‌های لمسی را در خود جای داده است.

در مقابل AirPods Pro 2 همچنان با طراحی سبک و راحت، با دوام طولانی مدت، یکی از بهترین‌ها باقی مانده است. هر گوشی هندزفری وزنی برابر با 5.4 گرم دارد. شما میتوانید با لمس روی آن، صدا را تغییر دهید و با فشار دادن آن، پخش موسیقی، تغییر حالت‌های نویز کنسلینگ و پاسخ به تماس‌ها را کنترل کنید. AirPods نسل دوم تنها در رنگ سفید عرضه میشود و کیس شارژ USB-C آن نیز صداهایی برای نشان دادن وضعیت شارژ و مکان دستگاه تولید میکند.

مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

ویژگی‌ها

Pixel Buds Pro 2 به تراشه قدرتمند جدید گوگل به نام Tensor A1 مجهز شده است که با خود سرعت بیشتر، عمر باتری طولانی‌تر و عملکرد نویز کنسلینگ فعال (ANC) دو برابر مؤثرتر نسبت به قبل را به همراه دارد. هر گوشی هندزفری دارای سه میکروفون است و گوگل اعلام کرده که این هندزفری تا سه میلیون بار در ثانیه به صدای محیطی واکنش نشان میدهد.

این تراشه Tensor A1 از بلوتوث “سوپروایدبند”، پردازش صوتی با تأخیر بسیار کم و جدیدترین ویژگی‌های هوش مصنوعی Gemini پشتیبانی میکند. Pixel Buds Pro 2 دارای نسخه جدید بلوتوث 5.4 با LE Audio، بلوتوث چند نقطه‌ای و مانند AirPods Pro 2، از صدای فضایی با ردیابی سر پشتیبانی میکند.

عمر باتری با روشن بودن ANC تا هشت ساعت در یک بار شارژ افزایش یافته و در مجموع با کیس شارژ به 30 ساعت میرسد. با خاموش کردن ANC، این مدت زمان به 12 ساعت و 48 ساعت افزایش می‌یابد. این مدت زمان تقریباً با AirPods Pro 2 مطابقت دارد که شش ساعت عمر باتری در یک بار شارژ ارائه میدهد، اما با روشن بودن ANC، مجموعاً به 30 ساعت میرسد. هر دو مدل دارای رتبه IP54 هستند.

AirPods Pro 2 که دو سال است در بازار موجود است، با بلوتوث 5.3 کار میکند و دارای تراشه H2 اپل است که با آن، قدرت پردازشی پیشرفته، ANC تطبیقی و اتصال و استفاده راحت با دستگاه‌های iOS را به همراه دارد. میکروفون‌ها در AirPods Pro 2 باعث نویز کنسلینگ راحت‌تر میشوند.

مانند Pixel، این هندزفری نیز دارای سه حالت است: نویز کنسلینگ کامل، حالت شفافیت و خاموش. AirPods Pro 2 دارای ANC تطبیقی است که به طور طبیعی کار میکند و به طور مداوم تطبیق می‌یابد. هر دو مدل دارای حالت‌های تشخیص گفتگو و سنسورهای درون گوشی هستند که تشخیص میدهند چه زمانی هدفون از گوش خارج شده تا موسیقی را متوقف کنند و پس از بازگرداندن هدفون، دوباره پخش کنند.

طبیعتاً Google Pixel Buds Pro 2 در هنگام اتصال به دستگاه‌های اندروید بهترین عملکرد را دارند، درست همانطور که AirPods Pro 2 در هنگام اتصال به دستگاه‌های iOS بهترین عملکرد را دارند. شایان ذکر است که مجموعه کامل عملکرد هر هدفون تنها در هنگام اتصال به اکوسیستم شرکتی که آن‌ها را تولید کرده، در دسترس است. همچنان میتوانید ایرپادز را از طریق بلوتوث به یک دستگاه اندرویدی و Pixels را به یک آیفون متصل کنید، اما توجه داشته باشید که بسیاری از کنترل‌های کاربری ممکن است در دسترس نباشند.

مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

عملکرد

Pixel Buds Pro 2 دارای درایور دینامیکی 11 میلی‌متری در هر هدفون با یک محفظه فرکانس بالا جدید است، همراه با تراشه Tensor A1، این هندزفری به ارائه عملکردی اصیل‌تر با بیس قدرتمند و صدای زیر نرم‌تر میپردازد. همچنین شما یک EQ پنج باند برای تنظیم صدا بر اساس سلیقه شخصی خود دارید.

در رویداد رونمایی، گوگل ادعا کرد که تراشه جدید قادر به ارائه موسیقی دقیق، بسیار جزئی و فراگیر خواهد بود، حتی زمانی که در محیطی با نویز زیاد قرار دارید. گوگل میگوید که با استفاده از پردازش چند مسیره، صدا را بهبود بخشیده است، به گونه‌ای که این پردازش مسیر ویژه‌ای برای موسیقی استریم شده شما در پردازنده ایجاد میکند که کاملاً از پردازش مداوم مورد نیاز برای نویز کنسلینگ فعال (ANC) جدا است.

AirPods Pro 2 دارای درایورهای کم اعوجاج سفارشی و تقویت‌کننده‌های دامنه دینامیکی بالا است که همراه با پردازش صدای قدرتمند تراشه H2، عملکردی پرجزئیات، ریتمیک و جذاب ارائه میدهد. حتی با روشن بودن ANC، ایرپاد پرو 2 عملکردی باز و پر از هوا ارائه میدهد که گوش دادن به آن را برای ساعت‌ها راحت میکند.

یکی دیگر از حوزه‌هایی که امیدواریم Google Pixel Buds Pro 2 در آن بهبود یابد، کیفیت تماس‌های صوتی است. کیفیت تماس در مدل نسل اول به ویژه در شرایط باد شدید خارج از منزل مشکل‌دار بود، اما گوگل قول بهبود آن را با استفاده از میکروفون‌های Beamforming، پوشش‌های توری ضد باد و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی داده است تا صداها واضح‌تر شنیده شوند. کیفیت تماس در AirPods Pro 2 قابل قبول است و صدای هر دو طرف تماس به خوبی و به راحتی شنیده میشود.

مقایسه Pixel Buds Pro 2 با AirPods Pro 2

کلام آخر

انتخاب بین Google Pixel Buds Pro 2 و AirPods Pro 2 بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. اگر کاربر اندروید و به دنبال هندزفری با کیفیت صدای عالی، نویز کنسلینگ مؤثر و ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته هستید، Pixel Buds Pro 2 میتواند انتخاب مناسبی باشد. این هدفون با طراحی جدید، عمر باتری طولانی‌تر و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، جایگاه خود را در میان بهترین‌های بازار پیدا کرده است.

از سوی دیگر، اگر کاربر iOS هستید و هماهنگی بدون نقص با دستگاه‌های اپل، کیفیت صدای بالا و راحتی در استفاده را اولویت میدهید، AirPods Pro 2 همچنان گزینه‌ای بی‌رقیب باقی میماند. با تراشه H2 و نویز کنسلینگ تطبیقی، این هدفون به خوبی از عهده انتظارات کاربران بر می‌آید. در هر صورت، هر دو هندزفری با ویژگی‌ها و عملکردهای منحصربه‌فرد خود، تجربه شنیداری با کیفیتی را ارائه میدهند و انتخاب نهایی به میزان اولویت‌های شما نسبت به قابلیت‌ها و سیستم‌عامل مورد استفاده بستگی دارد.