راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

بررسی و راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

در این مقاله به راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024 میپردازیم. هر از گاهی در دنیای اسپیکر بلوتوثی، ستارگان هم‌راستا میشوند و ما شاهد مدل‌های جدیدی از برخی از بزرگ‌ترین برندها هستیم و این دقیقاً همان چیزی است که اخیراً با محصولات جدیدی مانند اسپیکر بیتس مدل Pill (2024)، اسپیکر بوز مدل SoundLink Maxx و اسپیکر جی بی ال مدل Xtreme 4 مشاهده کرده‌ایم.

اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل مانند این‌ها معمولاً یک وظیفه اصلی دارند: ارائه تجربه شنیداری لذت‌بخش هنگامی که موسیقی از یک گوشی همراه یا تبلت پخش میشود. بهترین اسپیکرهای بلوتوثی معمولاً کیفیت ساخت بالایی دارند، استفاده از آن‌ها لذت‌بخش است و ویژگی‌های متنوعی ارائه میدهند که ارزش بیشتری به شما می‌بخشند.

راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

طراحی

اسپیکر بیتس مدل Pill (2024) دارای طراحی زیبا و پروفیل گرد و شیک است که نگه داشتن آن را لذت‌بخش میکند، یک بند رنگی هم به همراه آن ارائه میشود. در زیر این اسپیکر چهار پایه قرار دارد که از غلتیدن آن روی سطوح صاف جلوگیری میکند. شبکه فلزی در جلوی دستگاه به احساس استحکام می‌افزاید، با سطح سیلیکونی در پشت و بالا. مانند بوز، دکمه‌های بالای دستگاه مقعر و کلیکی هستند، اگرچه تعداد کمتری دارند. در اینجا شما یک دکمه روشن/خاموش، یک دکمه چندمنظوره برای کنترل ترک و تماس، و دکمه‌های تنظیم صدا دارید، بنابراین در مجموع چهار دکمه، در مقایسه با شش دکمه در اسپیکر بوز مدل SoundLink Max وجود دارد.

در مقابل، بوز SoundLink Max یک مستطیل مقاوم و لاستیکی است. از نظر ظاهر بسیار ساده است اما به خوبی ساخته شده و به همان اندازه که برای استفاده در داخل خانه مناسب است، برای حمل و نقل نیز مناسب میباشد. شاید به اندازه بیتس Pill کوچک و سبک نباشد، اما دارای یک دسته حمل راحت است و پوشش سیلیکونی آن بسیار لمسی است. به نظر میرسد که گران‌ترین اسپیکر در بین این سه مدل است.

در حالی که Beats Pill نسبتاً باریک است و بوز ظاهری ساده‌تر دارد، اسپیکر جی بی ال Xtreme 4 یک استوانه بسیار ضخیم‌تر است که به نظر میرسد میتواند از هر زاویه‌ای در برابر ضربه‌ها و خراش‌ها مقاومت کند. از مواد پوششی که از پلاستیک و پارچه بازیافتی ساخته شده تا حباب‌های سیلیکونی که برای محافظت از لبه‌ها و کمک به تشکیل پایه زیر اسپیکر استفاده میشوند، جی بی ال قطعاً برای یک زندگی در فضای باز ساخته شده است.

راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

ویژگی‌ها

اسپیکر بیتس Pill دارای ورودی USB-C در پشت خود است و با کابل USB-C به USB-C در جعبه عرضه میشود. این اسپیکر میتواند به دستگاه‌های قابل حمل از باتری قابل شارژ داخلی خود انرژی بدهد یا میتوانید ویژگی شارژ را خاموش کنید. عمر باتری حدود 24 ساعت است که خوب است و همچنین دارای رتبه IP67 میباشد که به این معنی است که اسپیکر Pill میتواند تا 30 دقیقه در آب شیرین تا عمق یک متر غوطه‌ور شود. همچنین ضد گرد و غبار و ضد شن و ماسه است.

در داخل دستگاه Pill، ووفر و توییتر استفاده شده کاملاً جدید هستند و به سمت بالا مایل شده‌اند تا صدا را بهتر به شنونده منتقل کنند. این پیکربندی به این معناست که شما فقط به صورت مونو گوش میدهید، اما میتوانید دو دستگاه Pill را برای حالت استریو جفت کنید.

از آنجایی که برند بیتس همچنان متعلق به شرکت اپل است، اتصال آن به دستگاه‌های iOS به همان سرعتی است که به دستگاه‌های اندروید متصل میشود و همچنین به ویژگی “Find My” اپل دسترسی دارید. البته این دستگاه همچنان کمی به نفع کاربران اپل است، زیرا منوهای آن در منوهای iOS اپل تعبیه شده‌اند، در حالی که کاربران اندروید نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه دارند. این دستگاه از بلوتوث 5.3 پشتیبانی میکند، اما از aptX پشتیبانی نمیکند و فقط از AAC و SBC پشتیبانی میکند.

راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

مانند بیتس، اسپیکر بوز مدل SoundLink Max نیز به لطف رتبه‌بندی IP67 برای استفاده در فضای باز مناسب است. برگ برنده آن قابلیت Bluetooth Multipoint است، به این معنی که میتوانید دو دستگاه را به طور همزمان متصل کنید. این ویژگی زمانی مفید است که بخواهید وظایف DJ را با کسی که ممکن است سلیقه موسیقی متفاوتی داشته باشد، به اشتراک بگذارید.

در اپلیکیشن بوز شما یک اکولایزر سه باند برای بیس، میدرنج و تریبل دارید و همچنین مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌ها که میزان بیس و تریبل خروجی اسپیکر را تغییر میدهند، که این بیشتر از آن چیزی است که Beats Pill ارائه میدهد. در مقایسه با اپلیکیشن‌های دیگر از برندهای Beats و بوز، اپلیکیشن JBL امکانات بیشتری دارد. این اپلیکیشن دارای یک اکولایزر پنج باندی پیشرفته و مجموعه‌ای از تنظیمات پیش‌فرض مختلف برای انتخاب است.

یکی از ویژگی‌های جالب اسپیکر جی بی ال مدل Xtreme 4 این است که توان خروجی آن بسته به اینکه از برق شهری یا باتری استفاده میکنید، متفاوت است. توان خروجی آن هنگام استفاده از باتری قابل شارژ 80 وات است، اما وقتی آن را از طریق برق شهری و کابل USB-C تأمین میکنید، به 100 وات میرسد و شما میتوانید این افزایش در مقیاس و توان را هنگام تغییر از حالت اول به حالت دوم بشنوید.

قابلیت Auracast اکنون به جای ویژگی PartyBoost شرکت جی بی ال گنجانده شده است، اگر تمایل داردید که درباره این قابلیت بیشتر بدانید پیشنهاد میشود که مقاله همه چیز درباره Auracast را مطالعه کنید. اما همچنان به شما اجازه میدهد دو دستگاه Xtreme 4 را برای صدای استریو به هم متصل کنید یا اگر چندین اسپیکر سازگار دارید، آن‌ها را به هم وصل کنید و تحربه شنیداری گسترده‌تری داشته باشید.

راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

صدا

از نظر صوتی، اسپیکر بیتس Pill صدایی شفاف، غنی و پرانرژی ارائه میدهد که دقیقاً همان چیزی است که از یک اسپیکر بلوتوثی انتظار دارید. این اسپیکر موسیقی را به خوبی پخش میکند و در محیط‌های پر سر و صدا نیز عملکرد خوبی دارد. جزئیات و بافت‌های صوتی را در تمام محدوده فرکانسی به خوبی نشان میدهد، حتی اگر در زمینه گستره دینامیکی بهترین نباشد.

رقبای برتر همچنین حس بزرگی و اقتدار بیشتری را ارائه میدهند تا حضور خود را به خوبی احساس کنند. اما با این حال، بیتس Pill همچنان یک اسپیکر بلوتوثی خوب و دوست‌داشتنی است. بوز در استخراج جزئیات عملکرد خوبی دارد، اما همچنین اطمینان میدهد که شنونده از گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌اش لذت میبرد و سرگرم میشود.

دز اسپیکر بوز صداها طبیعی و پر از احساس به نظر میرسند. نت‌های بیس صدای سنگین یا کسل‌کننده‌ای ندارند و با موسیقی همراهی خوبی دارند و شما از یک حرکت ریتمیک خوب بهره‌مند میشوید. برای جی بی ال، ووفرهای دوقلوی 70 میلی‌متری و توییترهای 20 میلی‌متری ترکیب میشوند تا صدایی بزرگ‌مقیاس ارائه دهند که Beats را تحت‌الشعاع قرار میدهد و با Bose نیز رقابت میکند.

در واقع، جی بی ال جزئیات بیشتری تولید میکند و دینامیک‌های بیشتری دارد. این اسپیکر لایه‌های مختلف یک ترک را بهتر آشکار میکند و آن‌ها را به‌طور واضح و بدون زحمت منتقل میکند. برای یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل، شما با میزان شگفت‌انگیزی از دقت و ظرافت مواجه میشوید که معمولاً در این سطح دیده نمیشود.

راهنمای خرید 3 اسپیکر بلوتوثی برتر 2024

کلام آخر

این سه اسپیکر بلوتوثی عملکرد بسیار خوبی دارند و نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات در بازاری فوق‌العاده رقابتی هستند. شاید Beats Pill نتواند از نظر مقیاس با دیگران رقابت کند، اما قیمت آن به‌مراتب کمتر و اندازه آن کوچکتر است. آنچه که این اسپیکر انجام میدهد، مناسب برای افرادی است که به دنبال چیزی با صدای قوی و کوچک هستند که بتوانند آن را در کیف خود برای یک روز قرار دهند.

بوز ساندلینک مکس یک گزینه عالی است که صدایی شاد و جذاب و ظاهر ساده‌ای دارد که میتوان آن را در هر اتاقی از خانه قرار داد. جی بی ال Xtreme 4 بهترین گزینه از همه جهات است، ارزان‌تر از Bose و در عین حال به همان اندازه، اگر نه بیشتر، دقیق. این اسپیکر برای کسانی که به دنبال ترکیبی از سرگرمی و سطح بالایی از پیچیدگی در اسپیکر بلوتوثی خود هستند، جذاب خواهد بود.