تاریخچه پیکسار

تاریخچه پیکسار از ابتدا تاکنون

دراین مقاله به تاریخچه پیکسار میپردازیم. در سال 1979، جورج لوکاس، اد کتمول را از مؤسسه فناوری نیویورک جذب کرد تا به عنوان رئیس بخش کامپیوتر لوکاس‌فیلم منصوب شود. این گروه وظیفه داشت تا تکنولوژی‌های پیشرفته کامپیوتری را برای صنعت فیلم‌سازی توسعه دهد. فهرست خواسته‌های لوکاس شامل یک سیستم ویرایش دیجیتال (غیرخطی) کارتون ، یک سیستم ویرایش دیجیتال (غیرخطی) صدا، یک چاپگر لیزری کارتون و بررسی بیشتر در زمینه گرافیک کامپیوتری بود. سال بعد، الوی ری اسمیت نیز به عنوان مدیر تحقیقات گرافیک کامپیوتری به این تیم ملحق شد.

تاریخچه پیکسار

از سال 1982 تا سال 1990

در سال 1982، بخش کامپیوتر، بخش “اثر جنسیس” را برای فیلم “پیشتازان فضا 2: خشم خان” تکمیل کرد. این صحنه که یک سیاره بی‌جان را نشان میدهد که به سرعت به وسیله پوشش گیاهی سرسبز احیا میشود، اولین صحنه کاملاً انیمیشن کامپیوتری در یک فیلم بلند است.

در سال 1983، گروه گرافیک بخش کامپیوتر اولین تصویر با رزولوشن فیلم خود را با عنوان “جاده به پوینت ریس” خلق کرد. نزدیک به پایان سال، انیماتور جان لستر برای انجام کارهای فریلنس به منطقه خلیج دعوت شد تا با گروه گرافیک همکاری کند. در سال 1984، لستر به طور تمام وقت استخدام شد و به بخش کامپیوتر به عنوان “طراح رابط” پیوست.

نسخه‌ای ناقص از “ماجراهای آندره و والی بی.” در کنفرانس SIGGRAPH به نمایش درآمد. این فیلم کوتاه که توسط استودیوی انیمیشن آینده‌نگر ساخته شده است، شامل شخصیت‌های پیچیده و منعطف، تکسچرهای دست‌نقاشی شده و محو حرکت است. این همچنین اولین نمونه‌ای از انیمیشن شخصیت در رسانه نوپای انیمیشن کامپیوتری است.

در کنفرانس SIGGRAPH، بخش کامپیوتر همچنین نمونه اولیه رایانه تصویری پیکسار خود را به نمایش گذاشت. در سال 1985، بخش کامپیوتر لوکاس‌فیلم صحنه “شوالیه شیشه رنگی” را که در کارتون شرلوک هولمز جوان به نمایش درآمد، تکمیل کرد. در سال 1986، استیو جابز بخش کامپیوتر را از جورج لوکاس خریداری کرد و آن را به عنوان یک شرکت مستقل با نام “پیکسار” تأسیس کرد. در این زمان، حدود 40 نفر در این شرکت مشغول به کار بودند.

پیکسار و دیزنی همکاری خود را بر روی سیستم تولید انیمیشن کامپیوتری (CAPS) آغاز کردند که انقلابی در تولید کارتون انیمیشن سنتی ایجاد کرد. اولین چک نوشته شده به پیکسار پس از تأسیس رسمی شرکت از طرف دیزنی برای کار بر روی این پروژه بود. فیلم کوتاه “Luxo Jr” که اولین فیلم کارگردانی رسمی جان لستر بود، در آگوست در کنفرانس SIGGRAPH رونمایی شد و سپس در نوامبر در سینماهای منطقه لس آنجلس برای عموم به نمایش درآمد.

“Luxo Jr” اولین کارتون انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی خواهد بود که نامزد جایزه اسکار میشود و نامزدی بهترین فیلم کوتاه (انیمیشن) را دریافت خواهد کرد. در سال 1987، “رویای قرمز” تکمیل شد و در کنفرانس SIGGRAPH به نمایش درآمد. بخشی از این فیلم به طور کامل بر روی رایانه تصویری پیکسار رندر شد.

تاریخچه پیکسار

در سال 1988، سیستم انیمیشن اختصاصی پیکسار، که به جهان بیرونی به نام Marionette شناخته میشود اما در داخل شرکت به عنوان Menv (مخفف “محیط مدل‌سازی”) شناخته میشود، آنلاین شد. نرم‌افزار رندر اختصاصی پیکسار، RenderMan، نیز به صورت داخلی معرفی شد. هر دو نرم‌افزار برای تولید فیلم کوتاه “Tin Toy“، سومین فیلم کوتاه پیکسار، استفاده شدند. نسخه‌ای ناقص از “Tin Toy” در کنفرانس SIGGRAPH به نمایش درآمد و نسخه کامل آن بعداً در همان سال در جشنواره بین‌المللی فیلم اوتاوا به نمایش گذاشته شد.

“Tin Toy” اولین کارتون انیمیشن کامپیوتری خواهد بود که جایزه اسکار دریافت میکند و در سال بعد به عنوان بهترین فیلم کوتاه (انیمیشن) انتخاب میشود. در سال 1989، انیمیشن Knick Knack تکمیل شد. نسخه‌ای از این انیمیشن در حال تکمیل در کنفرانس SIGGRAPH همان سال به نمایش درآمد. این اولین انیمیشن پیکسار بود که به صورت سه‌بعدی استریوسکوپی تولید شد. اولین نسخه تجاری از RenderMan نیز منتشر شد.

پیکسار شروع به ساخت تبلیغات تجاری کرد. اولین تبلیغ یک آگهی برای آب پرتقال Tropicana با عنوان Wake Up بود که توسط جان لستر کارگردانی شد. در سال 1990، اندرو استنتون و پیت داکتر به شرکت ملحق شدند. تا پایان سال، هر یک از آنها یک تبلیغ تجاری انیمیشن‌سازی کردند، اندرو استنتون تبلیغ “Quite A Package” برای تریدنت را تکمیل کرد و پیت داکتر تبلیغ “Boxer” برای لیسترین را ساخت.

تاریخچه پیکسار

از سال 1991 تا سال 1999

کار تجاری پیکسار تجربه‌ای بی‌قیمت در زمینه ارائه، داستان‌گویی و کار با مشتریان برای شرکت فراهم کرد و به آن اجازه داد تا فرایند تولید خود را توسعه و بهبود بخشد. در سال 1991، دیزنی و پیکسار توافقی را اعلام کردند تا حداقل یک فیلم انیمیشن تولید شده توسط کامپیوتر بسازند و توزیع کنند. پیکسار کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرد که به “داستان اسباب‌بازی” تبدیل شد، در حالی که به تولید تبلیغات و مواد کوتاه دیگر، از جمله برنامه‌های تلویزیون عمومی، ادامه میداد.

در سال 1995، “داستان اسباب‌بازی”، اولین فیلم بلند انیمیشن کامپیوتری جهان، در 22 نوامبر در سینماها اکران شد. این فیلم در اولین هفته اکران خود در رتبه اول قرار گرفت و در نهایت به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد، با درآمد 192 میلیون دلار در آمریکا و 362 میلیون دلار در سراسر جهان. چند روز بعد، در 28 نوامبر، عرضه عمومی اولیه سهام پیکسار انجام شد. این عرضه، بزرگ‌ترین عرضه عمومی اولیه سال بود.

در سال 1996، “داستان اسباب‌بازی” نامزد دریافت جوایز اسکار برای بهترین آهنگ اصلی، بهترین موسیقی متن اصلی، و بهترین فیلمنامه اصلی شد، اولین باری که یک فیلم انیمیشن برای فیلمنامه‌نویسی شناخته میشود. جان لستر یک جایزه اسکار ویژه از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای رهبری الهام‌بخش تیم پیکسار در داستان اسباب‌بازی، که به اولین فیلم بلند انیمیشن کامپیوتری منجر شد، دریافت کرد. پیکسار اعلام کرد که از ساخت تبلیغات تجاری دست میکشد تا بر روی سرگرمی‌های بلند مدت و تعاملی تمرکز کند.

در سال 1997، استودیوهای والت دیزنی و استودیوهای انیمیشن پیکسار توافق کردند که به طور مشترک پنج فیلم را در طول 10 سال تولید کنند. در سال 1998، عملیات ساخت استودیوی پیکسار در امریویل آغاز شد. فیلم “زندگی یک حشره” در تاریخ 25 نوامبر در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “بازی جری” به نمایش درآمد.

در سال 1999، “داستان اسباب‌بازی 2” در تاریخ 24 نوامبر در سینماها اکران شد. این کارتون اولین فیلم در تاریخ است که به طور کامل به صورت دیجیتالی ساخته و نمایش داده شد. همراه با این فیلم، نسخه بازنشر شده “Luxo Jr” نیز به نمایش درآمد. در سال 2000، پیکسار به ساختمان جدید خود در امریویل، کالیفرنیا نقل مکان کرد.

تاریخچه پیکسار

از سال 2001 تا سال 2012

در سال 2001، کارتون کارخانه هیولاها در تاریخ 2 نوامبر در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “برای پرندگان” به نمایش درآمد. در سال 2002، “سرزمین حشرات“، یک بخش موضوعی بر اساس فیلم “زندگی یک حشره”، در پارک Disney California Adventure افتتاح شد. در سال 2003، کارتون در جستجوی نمو در تاریخ 30 می در سینماها اکران شد و همراه با نسخه بازنشر شده “Knick Knack” به نمایش درآمد.

در سال 2004، فیلم “شگفت‌انگیزان” در تاریخ 5 نوامبر در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “Boundin’” به نمایش درآمد. در همان سال، “گفتگو با لاک‌پشت کراش” در Epcot در مجموعه تفریحی Walt Disney World افتتاح شد. در سال 2005، اولین نمایشگاه خارجی از آثار هنری اصلی پیکسار، با عنوان “پیکسار: 20 سال انیمیشن“، در موزه هنر مدرن نیویورک افتتاح شد.

در سال 2006، کارتون ماشین‌ها در تاریخ 9 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با کارتون کوتاه “One Man Band” به نمایش درآمد. در همین سال، جو رنفت، هنرمند داستان‌پرداز پیکسار که به تازگی درگذشته بود، به عنوان یک افسانه دیزنی معرفی شد. شرکت والت دیزنی اعلام کرد که با خرید استودیوهای انیمیشن پیکسار موافقت کرده است، تاریخچه دیزنی ما نیز در مقاله به این موضوع نیز اشاره کردیم. به عنوان بخشی از این قرارداد، اد کتمول و جان لستر نیز رهبری استودیوهای انیمیشن والت دیزنی را بر عهده گرفتند.

تاریخچه پیکسار

پیکسار بیستمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. در سال 2007، کارتون راتاتویی (موش سرآشپز) در تاریخ 29 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با انیمیشن کوتاه “Lifted” به نمایش درآمد. همچنین، “سفر زیردریایی در جستجوی نمو” در بخش فردای دیزنی‌لند پارک در کالیفرنیا افتتاح شد. در سال 2008، کارتون وال-ای در تاریخ 27 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “Presto” به نمایش درآمد.

مانیا در مسیر داستان اسباب‌بازی!” نیز در پارک‌های دیزنی در کالیفرنیا و فلوریدا افتتاح شد. در سال 2009، فیلم “بالا” به عنوان اولین فیلم انیمیشن به عنوان افتتاحیه جشنواره فیلم کن انتخاب شد. این فیلم در تاریخ 29 می به اکران عمومی درآمد و همراه با فیلم کوتاه “ابری جزئی” نمایش داده شد. “کارخانه هیولاها: سواری و جستجو” نیز در دیزنی‌لند توکیو افتتاح شد.

در سال 2010، فیلم “داستان اسباب‌بازی 3” در تاریخ 18 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “روز و شب” به نمایش درآمد. “سرزمین بازی داستان اسباب‌بازی“، یک بخش موضوعی بر اساس فیلم‌های “داستان اسباب‌بازی”، در پارک استودیوهای دیزنی‌لند پاریس افتتاح شد.

تاریخچه پیکسار

در سال 2011، کارتون ماشین‌ها 2 در تاریخ 24 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با اولین فیلم کوتاه “داستان اسباب‌بازی تون”، با عنوان “تعطیلات هاوایی” به نمایش درآمد. پیکسار بیست و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. ساخت ساختمان دوم جدید در محوطه امریویل پیکسار به اتمام رسید. “سرزمین داستان اسباب‌بازی” در دیزنی‌لند هنگ کنگ افتتاح شد.

در سال 2012، کارتون شجاع در تاریخ 22 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با فیلم کوتاه “لا لونا” به نمایش درآمد. “سرزمین ماشین‌ها” در پارک Disney California Adventure افتتاح شد. سیستم انیمیشن اختصاصی و قدیمی پیکسار، “Menv“، به طور رسمی بازنشسته شد و جای خود را به سیستم کاملاً جدیدی به نام “Presto“، که برگرفته از فیلم کوتاه استودیوی 2008 است، داد.

کارتون شجاع اولین فیلمی است که با استفاده از این سیستم جدید که هنوز در داخل شرکت به عنوان “Menv” شناخته میشود، انیمیشن‌سازی شده است. پیکسار با همکاری سمفونی سانفرانسیسکو، “پیکسار در کنسرت” را راه‌اندازی کرد، یک اجرا سمفونیک از موسیقی‌های فیلم‌های پیکسار.

تاریخچه پیکسار

از سال 2013 تا سال 2020

در سال 2013، کارتون دانشگاه هیولاها در تاریخ 21 ژوئن در سینماها اکران شد و همراه با انیمیشن کوتاه “چتر آبی” به نمایش درآمد. ویژه‌برنامه تلویزیونی “داستان اسباب‌بازی: وحشت!” در شبکه ABC پخش شد. در سال 2014، ویژه‌برنامه تلویزیونی تعطیلات “داستان اسباب‌بازی: وقتی که زمان فراموش شد” در شبکه ABC پخش شد. “راتاتویی: ماجراجویی” در پارک استودیوهای دیزنی‌لند پاریس افتتاح شد.

در سال 2015، پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم کن 68ام در ماه می، کارتون درون و بیرون در تاریخ 19 ژوئن اکران شد و همراه با انیمیشن کوتاه “لاوا” به نمایش درآمد. البته که فیلم جدید انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2) نیز در سال 2024 نیز بیرون آمده است. فیلم “دایناسور خوب” نیز همراه با فیلم کوتاه “تیم فوق‌العاده سانجی” در تاریخ 25 نوامبر در سینماها اکران شد. در سال 2016، فیلم “در جستجوی دوری” همراه با فیلم کوتاه “پایپر” در تاریخ 17 ژوئن در سینماها اکران شد.

هتل داستان اسباب‌بازی” و جاذبه “نجات سیاره باز لایتیر” با افتتاح مجموعه تفریحی دیزنی شانگهای رونمایی شدند. در سال 2017، انیمیشن ماشین‌ها 3 همراه با فیلم کوتاه “لو” در تاریخ 16 ژوئن در سینماها اکران شد. پیکسار نرم‌افزار برنده جایزه اسکار خود، RenderMan، را برای استفاده غیرتجاری منتشر کرد. برنامه آموزشی آنلاین “پیکسار در یک جعبه” در همکاری با خان آکادمی منتشر شد. نمایشگاه “علم پشت پیکسار” در موزه علوم بوستون افتتاح شد.

تاریخچه پیکسار

فیلم “پایپر” که به نویسندگی و کارگردانی آلن باریلارو و تهیه‌کنندگی مارک سوندهایمر ساخته شده بود، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشنی شد. کارتون کوکو در تاریخ 20 اکتبر 2017 در طول جشنواره بین‌المللی فیلم مورلیا در مورلیا، مکزیک برای اولین بار به نمایش درآمد. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ مکزیک تبدیل شد. فیلم “کوکو” در تاریخ 22 نوامبر در آمریکای شمالی اکران شد.

در سال 2018، کارتون شگفت‌انگیزان 2 در تاریخ 15 ژوئن در ایالات متحده اکران شد و رکورد بهترین شروع برای یک فیلم انیمیشنی را شکست. این فیلم در نهایت بیش از 1.2 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد و به پرفروش‌ترین فیلم پیکسار تبدیل شد (البته این رکورد الان دست inside out 2 است). انیمیشن کوتاه “بائو” به نویسندگی و کارگردانی دومی شی، در تاریخ 15 ژوئن همراه با “شگفت‌انگیزان 2” اکران شد.

در تاریخ 19 ژوئن، پیت داکتر به عنوان مدیر ارشد خلاقیت پیکسار به طور رسمی معرفی شد. در سال 2019، پیکسار اولین پروژه‌های SparkShorts شامل “Smash and Grab” ،”Purl” و “Kitbull” را در ماه ژانویه در تئاتر El Capitan در لس آنجلس به نمایش گذاشت. کارتون”Bao“، به نویسندگی و کارگردانی دومی شی و تهیه‌کنندگی بکی نیمن-کاب، جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد.

تاریخچه پیکسار

“آکادمی مسابقات لایتنینگ مک‌کوئین” در تاریخ 31 مارس در استودیوهای هالیوود دیزنی افتتاح شد. کارتون داستان اسباب‌بازی 4 در تاریخ 21 ژوئن در ایالات متحده اکران شد. اد کتمول، یکی از بنیان‌گذاران اصلی پیکسار، در پایان ماه جولای از سمت خود به عنوان رئیس استودیوهای انیمیشن پیکسار بازنشسته شد.

Disney+ در تاریخ 12 نوامبر به طور رسمی راه‌اندازی شد و همراه با آن، فیلم‌های کوتاه جدید “Forky Asks a Question” به نویسندگی و کارگردانی باب پیترسون و پروژه‌های جدید SparkShorts از جمله “Float” و “Wind” منتشر شدند. در سال 2020، SparkShort “Loop” در تاریخ 10 ژانویه بر روی Disney+ منتشر شد.

کارتون داستان اسباب‌بازی 4 جایزه اسکار بهترین انیمیشن را در نود و دومین دوره جوایز اسکار دریافت کرد. البته به تازگی خبر هایی توسط دیزنی آمده که درباره ساخت داستان اسباب بازی 5 است.  کارتون “به پیش” به کارگردانی دن اسکانلون و تهیه‌کنندگی کوری ری در تاریخ 6 مارس در سینماها اکران شد. در 16 مارس، با باقی ماندن حدود 7 هفته تا پایان تولید فیلم “روح”، کارکنان پیکسار به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از خانه شروع به کار کردند. با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی همه، کارتون روح در ماه بعد به موقع تکمیل شد.

SparkShort OUT” در تاریخ 22 می بر روی Disney+ منتشر شد. مستند “داخل پیکسار” که به بررسی انواع مختلف کارهای انجام شده توسط کارکنان پیکسار میپردازد، در تاریخ 13 نوامبر بر روی Disney+ منتشر شد.  کارتون روح (soul) به کارگردانی پیت داکتر، تهیه‌کنندگی دانا موری و کارگردانی مشترک کمپ پاورز در تاریخ 25 دسامبر همراه با SparkShort Burrow بر روی Disney+ منتشر شد.

تاریخچه پیکسار

از سال 2021 تا سال 2023

در سال 2021، انیمیشن روح جایزه اسکار بهترین انیمیشن را در نود و سومین دوره جوایز اسکار دریافت کرد. فیلم کوتاه “22 در مقابل زمین” با شخصیت‌های انیمیشن روح در تاریخ 30 آوریل بر روی Disney+ منتشر شد. کارتون لوکا به کارگردانی انریکو کازاروزا و تهیه‌کنندگی آندریا وارن در تاریخ 18 ژوئن بر روی Disney+ منتشر شد.

مجموعه کوتاه “روزهای داگ” که شخصیت سگ دوست‌داشتنی داگ و صاحبش کارل از فیلم “بالا” را نشان میدهد، در تاریخ 1 سپتامبر بر روی Disney+ منتشر شد و جشنواره سالانه “Pixar Fest” را آغاز کرد. دو SparkShort جدید با عنوان “Twenty Something” و “Nona” به ترتیب در 10 و 17 سپتامبر بر روی Disney+ منتشر شدند. هفته بعد، مستندی بلند درباره ساخت این فیلم‌های کوتاه با عنوان A Spark Story بر روی این سرویس استریم منتشر شد.

فیلم کوتاه “چاو آلبرتو” در دنیای “لوکا” در تاریخ 12 نوامبر بر روی Disney+ منتشر شد. در سال 2022، فیلم “قرمز شدن” به کارگردانی دومی شی و تهیه‌کنندگی لیندسی کالینز در تاریخ 11 مارس بر روی Disney+ اکران شد و همراه با آن مستندی درباره ساخت این فیلم با عنوان “Embrace the Panda” منتشر شد.

تاریخچه پیکسار

مستندی درباره ساخت فیلم “لایت‌یر” پیکسار با عنوان “Beyond Infinity: Buzz and the Journey to Lightyear” در تاریخ 10 ژوئن بر روی Disney+ منتشر شد. فیلم “لایت‌یر” به کارگردانی انگس مک‌لین و تهیه‌کنندگی گیلین سوسمن، درباره قهرمانی که الهام‌بخش اسباب‌بازی است، در تاریخ 18 ژوئن در سینماها اکران شد. سری جدید “ماشین‌ها در جاده” در تاریخ 8 سپتامبر بر روی Disney+ منتشر شد. فیلم کوتاه “چاو آلبرتو” در مراسم افتتاحیه جوایز امی کودکان و خانواده، جایزه تدوین برجسته در یک برنامه انیمیشن را کسب کرد.

در سال 2023، کارتون Elemental در تاریخ 16 ژوئن به طور جهانی در سینماها اکران شد. این فیلم به کارگردانی پیتر سون و تهیه‌کنندگی دنیس ریم، شخصیت‌های امبر و وید و دنیای شهر عناصر را به طرفداران معرفی کرد و همراه با فیلم کوتاه “قرار کارل” به کارگردانی باب پیترسون و تهیه‌کنندگی کیم کالینز در سینماها به نمایش درآمد.

مستند “شیمی خوب: داستان Elemental” که به بررسی ساخت این فیلم و ارتباط شخصی کارگردان پیتر سون و بسیاری از اعضای تیم با آن میپردازد، در تاریخ 13 سپتامبر بر روی Disney+ منتشر شد. در ماه آگوست، پیکسار به همراه اعضای مؤسس از جمله Adobe ،Apple ،Autodesk و Nvidia، اعلام کرد که ائتلافی برای OpenUSD (AOUSD) تشکیل داده‌اند تا به استانداردسازی، توسعه، تکامل و رشد تکنولوژی توصیف صحنه‌های جهانی پیکسار کمک کنند.

مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) جایزه دستاورد برجسته را به پیکسار به خاطر توسعه بی‌نظیر RenderMan اعطا کرد. این تکنولوژی در به تصویر کشیدن نورپردازی واقع‌گرایانه، انیمیشن نرم و شخصیت‌های محبوب نقش اساسی داشته و به طور کلی چشم‌انداز انیمیشن و فیلم را برای همیشه تغییر داده است. پیکسار از پیشگامان این تکنولوژی که RenderMan را ممکن ساختند، از جمله پت هنراهان، راب کوک، لورن کارپنتر، الوی ری اسمیت، جیم موریس، اد کتمول، تام پورتر، تونی آپوداکا و داروین پیچی تقدیر کرد.

تاریخچه پیکسار

کلام آخر

پیکسار از زمان تأسیس خود تا کنون، نقش بسیار مهمی در تحول صنعت انیمیشن ایفا کرده است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و خلاقیت بی‌پایان، نه تنها مرزهای انیمیشن را گسترش داده، بلکه داستان‌های ماندگاری را به دنیا ارائه کرده است که همچنان در قلب مخاطبان جای دارند. از اولین فیلم‌های کوتاه گرفته تا شاهکارهایی چون “داستان اسباب‌بازی“، “شگفت‌انگیزان” و “کوکو“، پیکسار همواره در خط مقدم نوآوری در سینما بوده است.

تاریخچه این استودیو نه تنها نمادی از موفقیت تجاری و هنری است، بلکه نشان‌دهنده تعهد به کیفیت و تأثیرگذاری است. پیکسار با ادامه ارائه آثار با کیفیت، تأثیری ماندگار در سینمای جهان برجای گذاشته است و همچنان به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته میشود. برای این که از دیدن انیمیشن های بینظیر پیکسار لذت بیشتری ببرید جدا از تصویر با کیفیتی که باید داشته باشید به صدا نیز باید اهمیت بدهید برای همین هنگام دیدن این کارتون ها در تلویزیون از ساندبار و برای زمانی که با کامپیوتر، موبایل و یا تبلت میخواهید تماشا کنید میتوانید از هدفون و اسپیکر کامپیوتر استفاده کنید.