همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3)

همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3) و بررسی آن

در این مقاله به همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3) میپردازیم. دنیس ویلنوو تایید کرد که قسمت سوم تل ماسه آخرین فیلم او در این فرنچایز خواهد بود، اما اشاراتی به بذرهایی برای ادامه آن داشته است. ویلنوو که داستان فرانک هربرت درباره خانواده‌های جنگ‌طلب در فضا را به نسل جدید معرفی کرده، نسخه دو قسمتی از اولین رمان را در سال‌های 2021 و 2024 به نمایش درآورد. فیلم سوم که توسط ویلنوو کارگردانی خواهد شد، قرار است رویدادهای مسیحای تلماسه را به پرده سینما بیاورد. برای دیدن این سری از فیلم ها حتما از ساندبار برای تلویزیون و برای دیدن با کامپیوتر، موبایل و تبلت میتوانید از هدفون و اسپیکر کامپیوتر استفاده کنید.

با توجه به احتمال ادامه این فرنچایز، این کارگردان درباره اینکه آیا پس از فیلم بعدی خود همچنان با پروژه تل ماسه همراه خواهد بود، در گفت‌وگویی با ونیتی فر صحبت کرد. او با وجود اعلام اینکه قصد دارد پس از سه فیلم از این پروژه کناره‌گیری کند، تأیید کرد که در قسمت سوم، پایه‌های لازم برای قسمت‌های بعدی را خواهد کاشت.

همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3)

مسیحای تل ماسه

مسیحای تل ماسه میتواند پایان ایده‌آلی برای کارگردانی دنیس ویلنوو باشد. فرنچایز به زودی فراتر از دیدگاه منحصر به فرد ویلنوو گسترش خواهد یافت. با تأیید ویلنوو که مسیحای تلماسه پایان کار او با این فرنچایز خواهد بود، ممکن است نگرانی‌هایی درباره عملکرد فرنچایز بدون حضور او ایجاد شود.

با این حال، تصمیم او از نظر روایت منطقی به نظر میرسد، زیرا مسیحا داستان پُل آتریدس (با بازی تیموتی شالامی) را به پایان میرساند. کتاب‌های بعدی به نسل‌های بعدی و فرزندان او میپردازند. بنابراین، ویلنوو با ساخت فیلم سوم تضمین میکند که داستان پُل آتریدس با دیدگاه او همسو باقی خواهد ماند.

همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3)

علاوه بر این، فرنچایز تل ماسه در حال گسترش است. شبکه HBO در حال آماده‌سازی پیش‌درآمدی به نام تلماسه: پیشگویی است که بیش از 10 هزار سال پیش از وقایع فیلم اول رخ میدهد. این سریال تلویزیونی در سال 2024 به نمایش درخواهد آمد و به بررسی تشکیل بنی‌ جسریت و صعود خانواده‌های حاکم جهان خواهد پرداخت. ویلنوو در این سریال به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد، اما مدیریت آن بر عهده آلیسون شاپکر است. این سریال اولین نمونه‌ای خواهد بود که نشان میدهد چگونه فردی غیر از ویلنوو میتواند با این فرنچایز کار کند و آیا بدون دخالت او موفق خواهد شد یا خیر.

ویلنوو با دو فیلمی که تاکنون اکران کرده، موفق شده یکی از تاثیرگذارترین سری‌های علمی-تخیلی را به پرده سینما بیاورد. همان‌طور که در اقتباس‌های گذشته از تلماسه دیده شده، داستان‌های هربرت ممکن است دشوار باشد که به اکشن زنده تبدیل شوند. بنابراین، اگر مسیحای تلماسه بر موفقیت‌های دو فیلم اول بنا شود، ویلنوو میتواند با رضایت از کار خود کنار برود، کاری که به احتمال زیاد مسیر را برای قسمت‌های آینده توسط دیگر فیلمسازان هموار خواهد کرد.

همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3)

تاریخ اکران تل ماسه 3

تاریخ اکران تل ماسه 3 اکنون به طور رسمی 18 دسامبر 2026 تأیید شده است. در ژوئن 2024، وارنر براز یک “فیلم بدون عنوان دنیس ویلنوو” را برای دسامبر 2026 برنامه‌ریزی کرد و سپس در ارائه IMAX در جولای 2024 تأیید شد که این فیلم سومین قسمت از تل ماسه خواهد بود.

همچنین در ژوئن 2024 گزارش شد که ویلنوو همچنان در حال کار بر روی فیلمنامه است و هنوز بازیگران به طور کامل انتخاب نشده‌اند. این بدان معناست که ممکن است با تأخیر مواجه شویم، اما فاصله زمانی تا آن زمان به قدری طولانی است که میتوان امیدوار بود همه چیز طبق برنامه پیش برود.

در حالی که باید دو سال دیگر برای قسمت سوم صبر کنیم، در اواخر امسال یک بخش جدید از دنیای تلماسه در قالب سریال پیش‌درآمد تلماسه: پیشگویی منتشر خواهد شد. این سریال جدید حدود 10 هزار سال پیش از فیلم‌ها رخ میدهد و بر منشأ بنی‌جسریت تمرکز دارد و داستان دو خواهر به نام‌های والیا و تولا هارکنن را دنبال میکند. این سریال در نوامبر 2024 در ایالات متحده روی سرویس Max و در بریتانیا از طریق شبکه Sky منتشر خواهد شد، اما هنوز منتظر تاریخ دقیق انتشار آن هستیم.

همه چیز درباره قسمت سوم تل ماسه (dune 3)

کلام آخر

دنیس ویلنوو با کارگردانی قسمت سوم تل ماسه، داستان حماسی پُل آتریدس را به نقطه اوج میرساند و با اقتباس موفق از آثار فرانک هربرت، تأثیری ماندگار بر دنیای علمی-تخیلی سینما برجای گذاشته است. گرچه ویلنوو تصمیم گرفته پس از فیلم سوم از پروژه تلماسه کناره‌گیری کند، اما با کاشت بذرهایی برای ادامه داستان، راه را برای فیلمسازان دیگر و گسترش بیشتر فرنچایز باز کرده است.

در حالی که طرفداران باید تا دسامبر 2026 برای قسمت سوم صبر کنند، انتشار سریال “تلماسه: پیشگویی” در سال 2024 میتواند دنیای تلماسه را بیش از پیش گسترش دهد و اشتیاق طرفداران را زنده نگه دارد. آینده این فرنچایز با گسترش داستان‌ها و مشارکت فیلمسازان جدید، همچنان پر از پتانسیل و هیجان خواهد بود.