7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

بررسی 7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

در این مقاله نگاهی به 7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند میپردازیم. با برگزاری جشنواره‌های فیلم ونیز و تورنتو، بهترین زمان سال برای دوستداران سینما فرا رسیده است. در ماه‌های آینده، بسیاری از فیلم‌ هایی که رقابت‌های جوایز پیش رو را شکل خواهند داد، به سینماها خواهند آمد و طرفداران سینما میتوانند از این جشنواره‌های پر از فیلم‌های عالی لذت ببرند.

اما برای کسانی که قادر به حضور در جشنواره‌ها یا حتی سینماها نیستند، نتفلیکس مجموعه‌ای از فیلم‌های جذاب جدید را به کتابخانه پخش خود اضافه کرده است که برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های نیم‌قرن اخیر و همچنین چندین اثر جدید که قبلاً در جشنواره‌ها تحسین شده‌اند را شامل میشود، شما میتوانید با استفاده از تلویزیون و ساندبار این فیلم ها را تماشا کنید و اگر از موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده میکنید برای تماشا پیشنهاد میشود از هدفون و اسپیکر کامپیوتر استفاده کنید.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

1. روزهای خوش در ریجمونت های | Fast Times at Ridgemont High

کامرون کرو در طول سال‌ها آنقدر ماجراجویی‌های روزنامه‌نگاری کرده و بسیاری از آن‌ها را به فیلم تبدیل کرده که رفتن او به مدرسه به عنوان دانش‌آموز مخفی در دهه 1980 برای نوشتن کتاب شاید یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایش نباشد. اما خوشبختانه این کار را انجام داد، زیرا این تجربه یکی از بهترین فیلم‌های نوجوانانه دهه 80 را به همراه داشت و کرو را به عنوان نویسنده‌ای برجسته معرفی کرد. کرو کتاب خودش را برای فیلم “Fast Times at Ridgemont High” به کارگردانی ایمی هکرلینگ اقتباس کرد.

این فیلم یک اثر کلاسیک درباره زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی است که شامل فراز و نشیب‌ها، عاشقانه‌ها، دلشکستگی‌ها، ماجراجویی‌های مراکز خرید و پیتزاهایی در کلاس درس است. این فیلم جهان را با بازیگرانی چون شان پن (که هنوز هم یکی از بهترین اجراهایش محسوب میشود)، جنیفر جیسون لی و نیکلاس کیج آشنا کرد. اگر فصل بازگشت به مدرسه باعث شده به روزهای دبیرستان فکر کنید، این فیلم انتخابی عالی برای تماشا است.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

2. آرواره‌ ها | Jaws

هرچند فصل فیلم‌های پرفروش تابستان 2024 به پایان رسیده، اما نتفلیکس این فرصت را برایتان فراهم کرده است تا به اولین فیلم پرفروش واقعی سینما بازگردید و با تابستان خداحافظی کنید. فیلم “آرواره‌ ها” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بازی را در بسیاری از زمینه‌ها تغییر داد، از استفاده بی‌نظیر از زاویه دید گرفته تا موسیقی معروف جان ویلیامز که عصر جدیدی از سینمای رویداد محور را معرفی کرد.

اما جدا از این‌ها، این فیلم یک اثر فوق‌العاده درباره هیولاها است که فارغ از چند بار تماشای آن، همیشه سرگرم‌کننده است. اگر به دنبال تماشای کلاسیک‌هایی برای تغییر در روند تماشای فیلم‌های جدید هستید، هیچ زمانی برای تماشای فیلمی که اسپیلبرگ را به شهرت رساند، بد نیست.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

3. کنار من بمان | Stand by Me

کمتر فیلمی توانسته به اندازه کنار من بمان تمام جوانب نوجوانی را به تصویر بکشد، حس ماجراجویی، دوستی‌های صمیمی، ساعات بی‌پایان فراغت که روزها را به فصل‌ها تبدیل میکنند و لحظات تلخی که دنیای واقعی خود را نشان میدهد و ما را مجبور به ترک معصومیت‌مان میکند.

این اقتباس راب راینر از داستان “بدن” نوشته استیون کینگ، به دلیل گروه بازیگران آینده‌داری که دور هم جمع کرد، تبدیل به یکی از آثار فرهنگی برجسته شده است. اما زیبایی خارق‌العاده سکانس نهایی فیلم به تنهایی کافی است تا جایگاهش را در میان بهترین‌های سینمای آمریکا تثبیت کند.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

4. لبه فردا | Edge of Tomorrow

فیلم‌های پرفروش تام کروز در دهه 2020 به یکی از سنت‌های تابستانی تبدیل شده‌اند، با فیلم‌هایی مانند “تاپ گان: ماوریک” و “مأموریت غیرممکن: حسابی مرگبار” که عاشقان اکشن را در دو تابستان گذشته خوشحال کردند. امسال نزدیک‌ترین اتفاقی که به یک فیلم پرفروش از کروز داشتیم، اجرای نمایشی او در اختتامیه المپیک پاریس بود که مشعل را برای بازی‌های 2028 به لس‌آنجلس تحویل داد. اما اگر این برایتان کافی نبود، اکنون زمان مناسبی است تا فیلم “لبه فردا” که دهمین سالگردش را جشن میگیرد، دوباره تماشا کنید.

این فیلم به کارگردانی داگ لیمان، فرمول حلقه زمانی معروف “روز گراندهاگ” را در ژانر علمی‌تخیلی به کار میبرد و کروز در نقش یک افسر نظامی است که در مقابله با حمله بیگانگان مجبور است بارها و بارها یک مأموریت انتحاری را تکرار کند. این نوع از فیلم‌های پرمفهوم و پرفروش که این روزها به ندرت ساخته میشود، اما هر بار که آن را تماشا کنید، همچنان سرگرم‌کننده خواهد بود.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

5. گانگستر آمریکایی | American Gangster

فیلم “گلادیاتور 2” به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های فصل پاییز تبدیل شده است، که بخشی از این هیجان به دلیل همکاری بزرگ دنزل واشینگتن و ریدلی اسکات است. تا زمان اکران این فیلم در نوامبر، نتفلیکس فرصتی فراهم کرده تا به اولین همکاری برجسته این دو بازگردید. “گانگستر آمریکایی” با بازی واشینگتن در نقش فرانک لوکاس، ارباب مواد مخدر هارلم، بستر کاملی برای جاه‌طلبی‌های شکسپیری این بازیگر و مهارت بی‌پایان اسکات در ژانرهای مختلف فراهم میکند.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

6. سه دختر او | His Three Daughters

اگر حضور کری کون، الیزابت اولسن و ناتاشا لیون در یک فیلم توجه شما را جلب نمیکند، سخت میتوان به انتخاب بازیگران دیگری فکر کرد که بتواند چنین تأثیری داشته باشد. این سه در فیلم “سه دختر او” به کارگردانی آزازل جیکوبز، در نقش خواهرانی ظاهر میشوند که از پدر در حال مرگشان مراقبت میکنند. این درام غم‌انگیز که درباره سوگواری، ادامه زندگی و جشن گرفتن آن است، در جشنواره فیلم تورنتو 2023 به نمایش درآمد و این ماه سرانجام به نتفلیکس میرسد. نتفلیکس احتمالاً امیدوار است این فیلم در فصل جوایز نیز موفق باشد.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

7. ویل و هارپر | Will & Harper

ویل فرل و فیلمنامه‌نویس هارپر استیل در طول سال‌ها در پروژه‌های مختلفی با هم همکاری کرده‌اند، از اسکچ‌های متعدد “Saturday Night Live” (که استیل پیشتر سرپرست نویسندگان آن بود) تا فیلم‌هایی مانند “Casa de mi Padre” و “Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga.” اما مستند جدید “ویل و هارپر” شخصی‌ترین همکاری آن‌ها تا به امروز است.

این فیلم دو دوست دیرینه را در یک سفر 16 روزه از شرق به غرب آمریکا دنبال میکند، سفری که پس از افشای هویت هارپر برای فرل انجام شد. این مستند گفت‌وگوهای آن‌ها را در حالی مستند میکند که فرل تلاش میکند هویت دوستش را درک کند و به او در مراحل بعدی زندگی‌اش حمایت کند. این فیلم احساسی در چندین جشنواره از جمله ساندنس و تلوراید به نمایش درآمد و احتمالاً بحث‌های زیادی ایجاد خواهد کرد.

7 فیلم که سپتامبر 2024 روی نتفلیکس پخش میشوند

کلام آخر

در سپتامبر 2024، نتفلیکس مجموعه‌ای از فیلم‌های متنوع و جذاب را برای تماشاگران خود آماده کرده است، اگر شما هم از این پلتفرم برای فیلم دیدن استفاده میکنید این فیلم های جدیدی که به تازگی اضافه شده را از دست ندهید، از آثار کلاسیک نوستالژیک مانند “آرواره‌ها” و “کنار من بمان” گرفته تا فیلم‌های جدید تحسین‌شده در جشنواره‌ها مانند “سه دختر او.” این ماه فرصتی عالی برای بازدید دوباره از فیلم‌های محبوب گذشته و کشف آثار جدید است.

چه به دنبال اکشن‌های پرفروش مانند “لبه فردا” باشید و چه فیلم‌های احساسی و درام همچون “سه دختر او”، این فهرست مطمئناً هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. نتفلیکس با ارائه این فیلم‌ها، پاییز سینمایی را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های باکیفیت در خانه گرم میکند.