بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

معرفی و بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

در این مقاله به بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall میپردازیم. دیگر آن روزها که هدست‌ گیمینگ ارزان‌ قیمت به معنی امکانات محدود بودند، گذشته است. با پیشرفت تکنولوژی، ویژگی‌هایی که قبلاً مختص محصولات گران‌قیمت بودند، اکنون به بخش جدایی‌ناپذیر محصولات مقرون‌به‌صرفه تبدیل شده‌اند. این روزها، داشتن قابلیت اتصال دوگانه، صدای فضایی و عمر باتری چند روزه در هدست‌های بی‌سیم چیز عجیبی نیست.

حالا نوبت به هدست گیمینگ JLab Nightfall رسیده است که وعده میدهد شما را در شب‌های طولانی بازی پر از حملات و ماموریت‌ها همراهی کند. اما آیا این هدست میتواند شما را در بازی نگه دارد یا باعث میشود به دنبال فرصت دوباره‌ای باشید؟

بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

طراحی

هدست گیمینگ JLab Nightfall از نظر راحتی بسیار مناسب است. کیفیت ساخت آن همان چیزی بود که از یک هدست اقتصادی انتظار دارید، بدنه‌ای از جنس پلاستیک با پدهای گوش از جنس چرم مصنوعی که بسیار نرم و راحت هستند. علاوه بر این، فضای کافی در داخل گوشی‌ها وجود داشت تا گوش‌هایتان با دیواره‌های داخلی تماس نداشته باشند. این هدست به اندازه کافی محکم است تا جلسات گیمینگ منظم را تحمل کند.

سیستم بند ساده هدست به راحتی قابل تنظیم است. برای دستیابی به تناسب مناسب، باید بند دو رنگ را دور هدبند بپیچید. این روش موثر و ساده است و میتوان هنگام گذاشتن هدست به راحتی آن را تنظیم کرد.

میکروفون هدست گیمینگ JLab Nightfall کمی ناامیدکننده است. این میکروفون به صورت یک بازوی کوتاه و از جنس پلاستیک سخت طراحی شده که به بالا یا پایین میچرخد تا میکروفون را فعال یا غیرفعال کند. اگرچه این طراحی راحت است، اما میکروفون بیشتر به سمت پایین صورت قرار میگیرد تا در مقابل دهان.

بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

آیا باید از برنامه دسکتاپ The Lab استفاده کنید ؟

اگر از هدست برای گیمینگ روی کامپیوتر استفاده میکنید، حتماً از این برنامه استفاده کنید، زیرا میتوانید از اکولایزر 10 باندی آن بهره ببرید. اگر با نحوه تنظیم اکولایزر آشنایی ندارید، پیش‌فرض‌های EQ برای حالت گیمینگ و موسیقی به اندازه کافی برای اکثر افراد مناسب است.

برنامه همراه این هدست به شما اجازه میدهد تا عملکرد دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید، حجم صدای خروجی را برای محافظت از شنوایی مدیریت کنید و تنظیمات EQ ورودی میکروفون، گین و مانیتورینگ میکروفون را تغییر دهید. همچنین این هدست امکان ضبط و پخش صدای شما را فراهم میکند تا از درستی تنظیمات اطمینان حاصل شود.

بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

نحوه کنترل هدست گیمینگ  JLab Nightfall

هدست گیمینگ JLab Nightfall دارای سه دکمه کنترلی است: یک دکمه چرخشی برای تنظیم صدا، یک سوئیچ برای تغییر حالت‌های اتصال، و یک دکمه چندکاره که عملکردهای زیر را کنترل میکند:

  • فشردن یک‌بار: دکمه پخش/توقف موسیقی، پاسخ/قطع تماس
  • فشردن 1 ثانیه‌ای: رد تماس
  • فشردن 3 ثانیه‌ای: روشن/خاموش کردن هدست
  • فشردن 8 ثانیه‌ای: اتصال بلوتوث

برای فعال کردن میکروفون، کافیست آن را به سمت پایین بچرخانید و برای بی‌صدا کردن آن، میکروفون را به سمت بالا ببرید. صدایی در طول پخش اعلام میکند که میکروفون روشن یا خاموش شده است.

عمر باتری JLab Nightfall چقدر است ؟

هدست گیمینگ JLab Nightfall به مدت حدود 55 ساعت هنگام اتصال به کامپیوتر از طریق دانگل USB-C دوام می‌آورد. چیزی در حدود 55 ساعت پخش برای یک هدست بی‌سیم زمان بسیار زیادی است و بیش از دو برابر عمر باتری ایرپادز مکس است، به این معنی که نیازی به شارژ مکرر آن نخواهید داشت.

بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

هدست JLab Nightfall تا چه حد نویز را کاهش میدهد ؟

مانند اکثر هدست‌ گیمینگ، JLab Nightfall دارای قابلیت نویز کنسلینگ فعال نیست. ایزولاسیون غیرفعال آن معمولی است و بیشترین کارایی را در مسدود کردن فرکانس‌های بالاتر دارد. این هدست به‌ویژه در کاهش صدای دستگاه‌های با فرکانس بالا یا برخی از صداهای گفتاری موثر است.

کیفیت میکروفون JLab Nightfall چقدر است ؟

میکروفون JLab Nightfall در شرایط ایده‌آل عملکرد نسبتاً خوبی دارد، اما در حذف نویز محیطی کمی مشکل دارد. افرادی که در طرف دیگر تماس قرار دارند، مقداری از صدای پس‌زمینه محیط شما را خواهند شنید. با این وجود، میکروفون دارای کمترین بازتاب و بدون اعوجاج قابل توجه است و ارتباط صوتی واضح و طبیعی را فراهم میکند.

بررسی هدست گیمینگ JLab Nightfall

کلام آخر

هدست گیمینگ  JLab Nightfall با توجه به قیمت اقتصادی خود، گزینه مناسبی برای گیمرهایی است که به دنبال یک هدست بی‌سیم با ویژگی‌های کاربردی هستند. طراحی راحت، عمر باتری طولانی و امکاناتی چون اتصال دوگانه و اکولایزر قابل تنظیم از طریق برنامه دسکتاپ، این هدست را به یک انتخاب جذاب تبدیل کرده است.

هرچند میکروفون آن در حذف نویز محیطی عالی عمل نمیکند و فشردگی هدست ممکن است با استفاده طولانی کاهش یابد، اما در کل عملکرد قابل قبولی برای جلسات طولانی گیمینگ ارائه میدهد. اگر به دنبال خرید هدست با قابلیت‌های متنوع و عمر باتری بالا هستید و مایلید در عین حال هزینه زیادی نکنید، JLab Nightfall میتواند یک گزینه خوب برای شما باشد.