مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

بررسی مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

در این مقاله به مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل میپردازیم. همه ما تجربه‌هایی با بلوتوث داشته‌ایم که نشان میدهد چرا این فناوری اغلب نمیتواند وعده‌های خود را در زمینه کیفیت، راحتی و پایداری برآورده کند. اپل، که محصولاتش نماد لوکس بودن و استفاده آسان هستند، راه‌حلی برای مشکلات ما طراحی کرده است. تراشه‌های H1 و H2 اپل برای بهبود تجربه استریم بلوتوث و ایجاد یک اتصال روان‌تر طراحی شده‌اند و در ایرپادها و برخی از محصولات بیتس اپل یکپارچه شده‌اند. بیایید نگاهی به جزئیات این تراشه‌ها بیندازیم.

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

تراشه H1 چیست و چگونه عملکرد هدفون را بهبود میبخشد ؟

ایرپادها دارای میکروپردازنده‌هایی هستند که به آن‌ها اجازه میدهد به یکدیگر متصل شده و اتصال بلوتوث را کنترل کنند، بین دستگاه‌ها جابجا شوند، پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) انجام دهند و صدای باکیفیت را به آمپلی‌فایرها و درایورها منتقل کنند. ایرپادهای نسل اول از تراشه‌های W1 اپل استفاده میکردند که در ایرپادهای نسل دوم با پردازنده‌های H1 به‌روزرسانی شدند و اخیراً در ایرپاد پرو نسل دوم و ایرپادهای نسل چهارم اپل با تراشه H2 جایگزین شده‌اند.

هر نسخه جدید، قابلیت‌ها و بهبودهای عملکردی بیشتری را به همراه داشته است. به گفته اپل، تغییر از W1 به H1 باعث بهبود سرعت اتصال، کاهش تأخیر و ارتقاء بلوتوث از نسخه 4.2 به 5.0 شد. همچنین این تراشه امکان فعال‌سازی سیری با فرمان صوتی، به جای ضربه زدن دوبار روی ایرپادهای نسل اول، را فراهم کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که با تراشه H1 معرفی شد، اشتراک‌گذاری صدا است که اجازه میدهد بیش از یک جفت ایرپاد به یک دستگاه واحد متصل شوند.

برای داشتن یک تجربه صوتی یکپارچه با آیفون (یا سایر دستگاه‌های اپل)، به هدفون‌هایی نیاز دارید که تراشه H1 را در خود داشته باشند. همان‌طور که روش کار معمول اپل است، H1 یک تراشه اختصاصی SiP است که قابلیت‌های بهبود یافته‌ای را برای ایرپادها و هدفون‌های بیتس ارائه میدهد. سه مزیت اصلی استفاده از هدفون‌های بلوتوثی مجهز به تراشه H1 وجود دارد، با این شرط که این هدفون‌ها باید به یک دستگاه iOS، مانند آیفون یا آیپد، متصل شوند.

مزیت تراشه H1

اولین مزیت بزرگ هدفون‌ها یا ایرپادهای مجهز به تراشه H1 این است که به سرعت به دستگاه‌های اپل متصل میشوند و پس از روشن شدن، به‌طور خودکار متصل میشوند. دومین مزیت، پایداری و اطمینان از اتصال است که به ندرت با قطع شدن سیگنال مواجه میشود.

سومین مزیت بزرگ تراشه H1 بهبود کارایی مصرف انرژی است. در حالی که در دستگاه‌های اندرویدی که از بلوتوث 5.0 استفاده میکنند نیز شاهد بهبود مصرف انرژی بوده‌ایم، اپل مدت‌ها است که در زمینه کارایی مصرف انرژی پیشرفت‌هایی داشته است و این یکی از عوامل کلیدی توسعه تراشه H1 محسوب میشود.

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

تراشه H2 چیست و چه تفاوتی با H1 دارد ؟

اگر به دنبال تمامی قابلیت‌های پیشرفته و نوین اپل در هدفون خود هستید، باید از جدیدترین تراشه استفاده کنید. در حال حاضر، این تراشه در ایرپاد پرو (نسل دوم) و ایرپاد نسل چهارم قرار دارد. مزایای تراشه H2 شامل تمام قابلیت‌های H1 است، به‌علاوه برخی ویژگی‌های جدید صوتی محاسباتی. به‌طور خاص، این تراشه بهبود قابل توجهی در زمینه نویز کنسلینگ فعال (ANC)، حالت شفافیت تطبیقی جدید، و عمر باتری بیشتر ارائه میدهد.

اپل اعلام کرده است که تراشه H2 در ایرپاد پرو (نسل دوم) دو برابر بیشتر از ایرپاد پروهای اصلی نویز را حذف میکند. تراشه‌های H2 با نمونه‌برداری از صدای محیط 48,000 بار در هر ثانیه، پردازش مورد نیاز برای چیزی که اپل آن را “حالت شفافیت تطبیقی” مینامد، انجام میدهند.

این حالت شبیه به حالت “passthrough” در سایر ایرپادها است که به شما اجازه میدهد در هنگام نیاز از محیط اطراف خود آگاه باشید، اما با مزیت اضافی کاهش صداهای بلند ناگهانی مانند سقوط وزنه در باشگاه، کارهای ساختمانی، یا انفجارهای ناگهانی در مسیر کار.

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

تراشه U1 چیست و چگونه کار میکند ؟

با عرضه ایرپاد پرو (نسل دوم)، اپل هوشمندی‌های بیشتری را به کیس شارژ این هدفون اضافه کرد تا به شما در پیدا کردن آن در صورت گم شدن کمک کند. علاوه بر یک اسپیکر کوچک که صدا تولید میکند تا به یافتن هدفون‌های گمشده کمک کند، تراشه U1 نیز به این کیس اضافه شده است.

تراشه U1 که از فناوری باند فوق‌عریض (Ultra-Wideband یا UWB) بهره میبرد، یکی دیگر از قطعات سیلیکونی اختصاصی اپل است، اما ارتباطی با عملکرد صوتی ندارد. این تراشه به مدل‌های جدیدتر آیفون (از آیفون 11 به بعد) اجازه میدهد تا به‌طور دقیق مکان دستگاه‌های دیگر مجهز به تراشه U1، از جمله دستگاه‌های ردیابی AirTag را پیدا کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

تراشه U1 با استفاده از سیگنال‌های رادیویی با برد کوتاه و مصرف انرژی کم، دقت بیشتری در ردیابی مکانی فراهم میکند. این تراشه از سیستمی به نام “زمان پرواز” استفاده میکند تا به‌طور دقیق دستگاه‌های دیگر مجهز به تراشه U1 را مکان‌یابی کند و ارتباط کوتاه‌برد دقیق‌تری ایجاد کند.

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

چگونه میتوان فهمید که هدفون از کدام تراشه استفاده میکند ؟

در زیر فهرستی از تمامی هدفون‌های متعلق به اپل که دارای تراشه‌های U1 ،W1 ،H1، یا H2 هستند آمده است:

تراشه W1

  • ایرپاد (نسل اول)
  • بیتس X
  • بیتس Solo3 Wireless
  • بیتس Studio 3
  • بیتس PowerBeats3 Wireless

تراشه H1

  • ایرپاد مکس
  • ایرپاد پرو (نسل اول)
  • ایرپاد (نسل دوم)
  • ایرپاد (نسل سوم)
  • بیتس Fit Pro
  • بیتس Powerbeats
  • بیتس Powerbeats Pro
  • بیتس Solo Pro

تراشه H2/U1

  • ایرپاد پرو (نسل دوم)
  • ایرپاد 4 اپل
  • ایرپاد 4 اپل با نویز گنسلینگ فعال (ANC)

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

آیا تراشه‌های H1 و H2 بهترین کیفیت صدا را از آیفون ارائه میدهند ؟

داشتن هدفون‌هایی با تراشه H2 به شما امکان میدهد که بیشترین بهره را از قابلیت‌های صوتی آیفون خود ببرید. شما از بهبود کیفیت صدا، نویز کنسلینگ فعال (ANC) و حالت شفافیت که این تراشه ارائه میدهد، بهره‌مند خواهید شد. در حال حاضر، این بدان معنی است که تنها ایرپاد پرو (نسل دوم) از این تراشه بهره میبرد.

اگر به جدیدترین فناوری‌ها نیاز ندارید، هنوز هم پیشرفت‌های بزرگی در اتصال و کیفیت صدا از ایرپادهای مجهز به تراشه H1 و اکثر هدفون‌های اخیر بیتس (به‌جز بیتس Studio Buds) وجود دارد، در حالی که بسیاری از دستگاه‌های بلوتوثی و بیشتر ایربادهای کاملاً بی‌سیم همچنان با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم میکنند. اگر گوشی اندرویدی دارید، تراشه H1 یا H2 همان عملکرد جفت شدن یا سایر مزایای مربوطه را ارائه نمیدهند.

مزایای تراشه‌ H1 و H2 اپل

کلام آخر

تراشه‌های H1 و H2 اپل انقلابی در تجربه استفاده از هندزفری ایجاد کرده‌اند. با سرعت اتصال سریع‌تر، پایداری بهتر و بهبودهای چشمگیر در کارایی مصرف انرژی، این تراشه‌ها تجربه کار با خرید ایرپاد و هدفون‌های شرکت بیتس را برای کاربران آیفون و سایر دستگاه‌های اپل بهبود داده‌اند. تراشه H2 نیز با ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند نویز کنسلینگ فعال بهبود یافته و حالت شفافیت تطبیقی، گام دیگری در جهت ارتقاء تجربه صوتی برداشته است.

اگرچه این تراشه‌ها بیشترین کارایی را در اکوسیستم اپل دارند، کاربران اندرویدی نمیتوانند از تمام مزایای آن بهره‌مند شوند. با این حال، برای کسانی که در اکوسیستم اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این تراشه‌ها سطح جدیدی از راحتی، عملکرد و کیفیت صدا را فراهم میکنند که سخت است از آن چشم‌پوشی کرد.