بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

معرفی بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

در این مقاله به بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1 میپردازیم. Apple Intelligence اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است، به لطف انتشار نسخه بتای عمومی iOS 18.1 برای آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و تمام مدل‌های جدید آیفون 16. در حالی که انتظار نداشتیم به این زودی به ویژگی‌های جدید Apple Intelligence دسترسی پیدا کنیم، اپل مشتریان خود را شگفت‌زده کرد و نسخه بتای عمومی را با ابزارهای جذابی مانند ویراستاری متن، خلاصه‌نویسی و حذف اشیاء از عکس‌ها عرضه کرد.

بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

1. ابزارهای نگارش

ابزارهای نگارش یکی از کامل‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در نسخه بتای عمومی iOS 18.1 است و در برخی مواقع واقعاً نجات‌دهنده است. این مجموعه از ابزارهای هوش مصنوعی شامل ویراستاری، بازنویسی، خلاصه‌نویسی و حتی قالب‌بندی به جداول است. این ابزارها در تمام بخش‌های iOS قابل استفاده هستند.

این ویژگی به خصوص در اپلیکیشن یادداشت‌ها (Notes) بسیار مفید است. این قابلیت به سرعت متون را گرفته و آن‌ها را به هر فرمتی که بخواهید، از جمله خلاصه، نکات کلیدی، لیست یا جدول، تنظیم میکند.

2. پاکسازی

آیا تاکنون از ویژگی Magic Eraser گوگل در بهترین گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده‌اید؟ در حالی که میتوانید از آن در بهترین آیفون‌ها از طریق Google Photos استفاده کنید، نسخه اختصاصی اپل بسیار ساده‌تر و یکپارچه‌تر عمل میکند. این ابزار در اپلیکیشن Photos تعبیه شده و به شما اجازه میدهد به راحتی اشیاء را از عکس‌ها حذف کنید و پس‌زمینه را با استفاده از Apple Intelligence پر کنید.

3. فیلم‌های خاطره‌انگیز

صحبت از اپلیکیشن Photos شد، قابلیت Memory Movies عکس‌های شما را به خاطرات زیبا از عزیزان، سفرها یا حتی غذاهای خوشمزه‌ای که طی سال‌ها میل کرده‌اید، تبدیل میکند. تنها کافی است از Apple Intelligence بخواهید که از هر موضوعی که انتخاب کرده‌اید، یک فیلم خاطره‌انگیز بسازد و در عرض چند ثانیه، یک اسلایدشو کامل در اختیار خواهید داشت.

بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

4. تایپ با Siri

با دوبار ضربه زدن به نوار پایین در آیفون خود میتوانید با استفاده از ورودی متنی از Siri هر چیزی بپرسید. در حالی که این ویژگی جدید نیست و سال‌ها به عنوان یک قابلیت دسترسی در iOS وجود داشته است، توانایی انتخاب بین صحبت کردن با Siri و تایپ سریع، آن را بسیار کاربردی کرده است.

با اینکه طراحی مجدد Siri هنوز کاملاً بازتاب ویژگی‌های جدید Apple Intelligence را ندارد، شما همچنان میتوانید از دستیار صوتی سوالی بپرسید و سپس یک سوال مرتبط دیگر بپرسید. آیا این هوش مصنوعی اپل است؟ بله، اما هنوز تغییرات بزرگی که منتظر آن‌ها هستیم، مانند آگاهی از محیط صفحه و زمینه شخصی، اضافه نشده‌اند.

5. خلاصه مقالات

در Safari میتوانید هر مقاله‌ای را با باز کردن حالت Reader خلاصه کنید. در حالی که این ویژگی به اندازه دیگر مدل‌های زبان هوش مصنوعی (LLM) مانند ChatGPT عمیق نیست، اما استفاده از آن بسیار آسان و تولید خلاصه‌ها بسیار سریع است.

خلاصه‌نویسی در Safari بیشتر از هر ویژگی خلاصه‌نویسی دیگری قابل استفاده است، زیرا تنها با یک ضربه انجام میشود و به طور کامل در مرورگر موبایل تعبیه شده است.

بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

بهترین‌ها در راه هستند

این پنج ویژگی برتر Apple Intelligence بود که هم‌اکنون میتوانید در نسخه بتای عمومی iOS 18.1 امتحان کنید. در حالی که هنوز بسیاری از ویژگی‌های هوشمندتر Siri ،Genmoji و Image Playground در آینده اضافه خواهند شد، همچنان ابزارهای بسیاری در iOS 18.1 وجود دارند که ارزش وقت شما را دارند.

نسخه رسمی iOS 18.1 انتظار میرود در اکتبر منتشر شود و اولین موج از ویژگی‌های Apple Intelligence را به بهترین آیفون‌ها بیاورد. اگر نمیتوانید تا آن زمان صبر کنید، نسخه بتای عمومی iOS 18.1 هم‌اکنون در دسترس است.

بهترین ابزار Apple Intelligence در iOS 18.1

کلام آخر

نسخه بتای عمومی iOS 18.1 اپل با معرفی Apple Intelligence ویژگی‌های جذابی را به ارمغان آورده که تجربه کاربری آیفون را به سطح بالاتری ارتقا میدهد. البته که این ویژگی ها در هدفون و هندزفری این برند نیز خواهد بود. از ابزارهای پیشرفته نگارش گرفته تا امکاناتی مانند پاکسازی عکس‌ها و ایجاد فیلم‌های خاطره‌انگیز، این ویژگی‌ها نشان میدهند که هوش مصنوعی اپل تا چه حد توانمند است.

هرچند هنوز بسیاری از قابلیت‌های بزرگ‌تر در راه‌ هستند، اما نسخه فعلی نیز امکانات کاربردی و نوآورانه‌ای را در اختیار کاربران اپل قرار داده است. اگر به دنبال تجربه این امکانات هستید، میتوانید همین حالا نسخه بتای عمومی iOS 18.1 را امتحان کنید و منتظر به‌روزرسانی‌های آینده با ویژگی‌های هوشمندتر باشید.