مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی

بررسی و مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی

در این مقاله به مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی میپردازیم. بعد از دیدن تریلر اول فیلم صاعقه‌ ها (Thunderbolts)  مارول، اطمینان میرود که این فیلم قرار است چیزی بسیار فراتر از عنوانی مشابه با جوخه خودکشی دنیای سینمایی DC (DCEU) باشد. فیلم‌ جوخه خودکشی (Suicide Squad) در سال‌های 2016 و 2021 از سوی وارنر برادرز و DCEU ارائه شدند و درباره گروهی از جنایتکاران زندانی است که برای انجام ماموریت‌های دولتی با هم همکاری میکنند.

فیلم صاعقه‌ ها به کارگردانی جیک شرایر، قرار است تیم جدیدی از شخصیت‌ها را در دنیای سینمایی مارول معرفی کند. بسیاری از این شخصیت‌ها قبلاً در فیلم‌های دیگر مارول ظاهر شده‌اند. اعضای این تیم شامل شخصیت‌هایی همچون وینتر سولجر (با بازی سباستین استن)، یلنا بلووا (با بازی فلورنس پیو)، یو.اس. ایجنت (با بازی وایت راسل)، رد گاردین (با بازی دیوید هاربر)، گوست (با بازی هانا جان-کامن)، و تسک‌مستر (با بازی اولگا کوریلنکو) میباشند.

هر یک از این شخصیت‌ها گذشته‌ای تاریک دارند و برخی از آن‌ها حتی در یک زمان به عنوان شخصیت‌های منفی در دنیای مارول شناخته میشدند. به همین دلیل، مقایسه این فیلم با جوخه خودکشی کاملاً منطقی به نظر میرسد. اما با این حال، مطمئن باشید که صاعقه‌ ها پروژه‌ای بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر برای MCU خواهد بود.

مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی

شباهت‌های فیلم صاعقه‌ ها و جوخه خودکشی

در DCEU، آماندا والر (با بازی وایولا دیویس) گروهی به نام Task Force X را ایجاد میکند، برنامه‌ای که بمب‌هایی را در سر جنایتکاران و متاانسان‌های خطرناک قرار میدهد تا آن‌ها را مجبور به خدمت به دولت ایالات متحده کند. در فیلم جوخه خودکشی به کارگردانی دیوید آیر، این جنایتکاران به ماموریتی فرستاده میشوند تا جهان را از دست Enchantress جادویی نجات دهند.

همچنین در فیلم جوخه خودکشی به کارگردانی جیمز گان، گروهی جدید تشکیل میشود تا اسرار دولتی را حفظ کنند و در نهایت با Starro، ستاره دریایی کهکشانی و روانی، مقابله کنند.اعضای برجسته هر دو تیم شامل هارلی کوئین (با بازی مارگو رابی)، ددشات (با بازی ویل اسمیت)، بلادسپورت (با بازی ادریس البا)، ریک فلگ (با بازی جوئل کینامان) و پیس‌میکر (با بازی جان سینا) بودند.

پیس‌میکر حتی اسپین‌آف اختصاصی خود را دریافت کرد. یک سریال انیمیشنی به نام “Creature Commandos” نیز قرار است در اواخر سال 2024 منتشر شود که شامل آماندا والر، ویزِل (با صداپیشگی شان گان) و ریک فلگ پدر (با صداپیشگی فرانک گریلو) خواهد بود. با اینکه صاعقه‌ ها و جوخه خودکشی شباهت‌هایی دارند، ولی فیلم صاعقه‌ ها قطعاً مسیر بزرگ‌تری را برای دنیای سینمایی مارول باز میکند و به شکلی عمیق‌تر و جذاب‌تر به داستان این شخصیت‌های پیچیده خواهد پرداخت.

مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی

تفاوت‌های دو فیلم

با در نظر گرفتن همه این موارد، مقایسه میان فیلم‌های جوخه خودکشی دنیای سینمایی DC و فیلم صاعقه‌ ها مارول که به‌زودی در دنیای سینمایی مارول (MCU) اکران میشود، آسان است. براساس تریلر جدید، والنتینا آلگرا دی فونتین (با بازی جولیا لوییس-دریفوس) مدیر سازمان سیا، تیمی از شخصیت‌هایی با اخلاقیات مشکوک را جمع‌آوری میکند تا از منافع دولت ایالات متحده محافظت کنند.

اگرچه اعضای این تیم مانند جنایتکاران زندانی با بمب در سرشان نیستند، اما آن‌ها به‌هیچ‌وجه شبیه قهرمانان سنتی نیستند. آن‌ها مزدور، قاتل حرفه‌ای و آدمکش قراردادی هستند، اگرچه بسیاری از آن‌ها تلاش کرده‌اند تا زندگی بهتری نسبت به گذشته خود داشته باشند. نشانه‌هایی وجود دارد که صاعقه‌ها داستان و تیم بسیار بزرگ‌تری را روایت میکند.

با وجود تمام این مقایسه‌ها، صاعقه‌ها قصد دارد داستانی بسیار بزرگ‌تر با پیامدهای عظیم‌تری برای دنیای سینمایی مارول روایت کند. وقتی به دنیای سینمایی DC (DCEU) و فیلم‌های جوخه خودکشی نگاه میکنیم، این فیلم‌ها تأثیر قابل توجهی بر داستان‌های کلان و پیوسته‌ای که در حال روایت هستند، ندارند و به‌طور کلی ارتباطی مهم با بقیه جهان سینمایی خود ندارند.

ابتدا باید بگوییم که مارول چندین سال است که برای صاعقه‌ها برنامه‌ریزی کرده و برخی از شخصیت‌های کلیدی این فیلم مانند وال را در پروژه‌های قبلی MCU معرفی کرده است. ارتباطات وال با شخصیت‌های کلیدی دیگر مانند یلنا بلووا و جان واکر (معروف به U.S.Agent) قبلاً نشان داده شده است.

همچنین، صاعقه‌ها از شخصیت‌هایی استفاده میکند که از قبل در MCU معرفی شده‌اند و طرفداران به آن‌ها علاقه‌مند هستند، از جمله یلنا و به‌ویژه باکی بارنز (معروف به وینتر سولجر) که داستان او از یک قاتل مغزشویی‌شده به فردی در جستجوی توبه و بخشش، از سال 2011 تاکنون در MCU روایت شده است.

علاوه بر این، صاعقه‌ها قصد دارد شخصیت لوئیس پولمن به عنوان سنتری را معرفی کند. باب رینولدز یا سنتری یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های تاریخ کمیک‌های مارول است. بنابراین، بسیار بعید است که شخصیتی با این سطح قدرت، تأثیر بزرگی بر دنیای سینمایی مارول نداشته باشد. به‌طور کلی، به نظر میرسد فیلم صاعقه‌ ها چیزی بسیار فراتر از یک تیم جنایتکار برای انجام مأموریت‌های دولتی باشد و قرار است تأثیر عمیقی بر آینده MCU داشته باشد.

مقایسه فیلم صاعقه‌ ها با جوخه خودکشی

کلام آخر

صاعقه‌ها مارول فراتر از یک فیلم ساده در دنیای ابرقهرمانی است و قرار است تأثیرات عمیق و گسترده‌ای بر آینده دنیای سینمایی مارول (MCU) بگذارد. در حالی که شباهت‌هایی میان “صاعقه‌ها” و “جوخه خودکشی” دنیای سینمایی DC وجود دارد، تفاوت‌های قابل توجهی نیز میان این دو پروژه مشاهده میشود.

مارول با استفاده از شخصیت‌های محبوب و جاافتاده‌ای مانند وینتر سولجر و یلنا بلووا، به‌همراه معرفی شخصیت قدرتمندی همچون سنتری، به دنبال ایجاد داستانی عمیق‌تر و بزرگ‌تر است که بر کلیت MCU تأثیر بگذارد. برخلاف جوخه خودکشی که تأثیر کمی بر داستان‌های کلان DCEU داشتند، صاعقه‌ها قرار است جایگاه مهمی در روایت اصلی MCU داشته باشد.

بنابراین، انتظار میرود که صاعقه‌ها نه تنها یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن باشد، بلکه پایه‌گذار تغییرات مهمی در دنیای مارول نیز باشد. طرفداران میتوانند منتظر روایتی جذاب، پیچیده و تأثیرگذار باشند که آینده این جهان سینمایی را شکل خواهد داد. البته برای این که نه فقط از دیدن این فیلم ها بلکه از دیالوگ ها، موسیقی متن و آهنگ های این فیلم ها لذت بیشتری ببرید و احساس کنید در اتفاقات این فیلم حضور دارید پیشنهاد میشود برای تلویزیون از ساندبار و برای موبایل، کامپیوتر و تبلت از هدفون و اسپیکر کامپیوتر استفاده کنید.