4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

معرفی 4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

در این مقاله به معرفی 4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP میپردازیم. در رویداد HP Imagine 2024، که جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، گجت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را به نمایش گذاشت، در کنار دو لپ‌تاپ هوش مصنوعی جدید یعنی OmniBook Ultra Flip و EliteBook X، چند تکنولوژی برجسته دیگر نیز معرفی شد که توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

در میان این فناوری‌ها میتوان به چاپگرهای جدید Envy 6500 و 6100، لوازم جانبی گیمینگ HyperX، کیبورد Alloy Rise 75، هدست Cloud MIX 2 و یک فناوری بسیار جالب دیگر به نام SitePrint اشاره کرد. تمامی این فناوری‌ها به نوعی از هوش مصنوعی بهره میبرند و برخی از آنها به موفقیت بزرگی دست یافته‌اند و برخی دیگر همچنان امیدوارکننده به نظر میرسند.

4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

چاپگرهای Envy 6500/6100

HP دو چاپگر جدید را معرفی کرد. با وجود اینکه چاپگرهای HP معمولاً به خاطر مشکلاتی که برای افراد به وجود می‌آورند چندان محبوب نیستند، این مدل جدید ویژگی منحصربه‌فردی دارد که میتواند نحوه تعامل ما با چاپگرها را تغییر دهد.

چاپگرها یکی از سخت‌ترین و گاهی آزاردهنده‌ترین قطعات فناوری هستند که افراد به‌طور روزمره با آنها سروکار دارند. پیشرفت‌های تکنولوژیک نه‌تنها کمکی به بهبود این وضعیت نکرده‌اند، بلکه در برخی موارد مشکلات بیشتری نیز ایجاد کرده‌اند، از جمله مشکلات مربوط به عیب‌یابی یا چاپ اسناد به‌درستی. همچنین سرویس‌های اشتراکی جوهر که این موضوع را پیچیده‌تر کرده‌اند.

اما HP وعده داده است که با استفاده از هوش مصنوعی، چاپگرهای جدیدش بسیاری از این مشکلات را حل خواهند کرد. یکی از ویژگی‌های مهم HP Print AI با نام “خروجی کامل” (Perfect Output) است که چاپ از منابعی که معمولاً قابل‌اعتماد نیستند، مانند مرورگرهای وب و صفحات گسترده، را بهبود میبخشد.

این ویژگی میتواند محتوای ناخواسته مانند تبلیغات و متون اضافه در صفحات وب را شناسایی کند و فقط مواردی که نیاز دارید را چاپ کند، که در نتیجه زمان، جوهر و کاغذ را صرفه‌ جویی میکند. در صفحات گسترده نیز این ویژگی انتخاب‌های چاپی مناسبی ارائه میدهد که جدول‌ها و نمودارها را به‌صورت نامنظم بین صفحات پخش نمیکند.

تا اینجا به نظر میرسد که این فناوری بسیار امیدوارکننده است. اگر HP Print AI همان‌طور که وعده داده شده عمل کند، به احتمال زیاد شاهد ویژگی‌های دیگری خواهیم بود که با استفاده از هوش مصنوعی به رفع مشکلات و حتی تشخیص خرابی‌های سخت‌افزاری پرداخته و شما را در فرآیند رفع مشکلات راهنمایی میکند.

4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Rise 75

HP مدت‌هاست که در ارائه راه‌های منحصربه‌فرد برای شخصی‌سازی تجهیزات گیمینگ تجربه دارد و با معرفی خط شخصی‌سازی HyperX چند سال پیش، این روند را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، شاهد برخی از لوازم جانبی و تجهیزات بسیار جذاب بوده‌ایم که با استانداردهای معمول “استتیک گیمری” تفاوت دارند.

در رویداد HP Imagine، کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Rise 75 به‌عنوان یک ورودی جدید و منحصربه‌فرد در خط شخصی‌سازی معرفی شد. آنچه این کیبورد را از برخی از بهترین کیبوردهای دیگر متمایز میکند، این است که تغییر و شخصی‌سازی آن، مخصوصاً صفحه بالایی، بسیار آسان‌تر از بقیه است. برخلاف بیشتر کیبوردها که صفحه بالایی با پیچ‌ها محکم میشود، Alloy Rise 75 از آهنربا برای نگه‌داشتن آن استفاده میکند، به‌طوری که میتوانید با برداشتن لبه‌ها، صفحه را جدا کنید.

همچنین یک صفحه کناری جالب وجود دارد که میتوانید آن را با طرح‌های منحصربه‌فرد جایگزین کنید تا به دلخواه خود آن را شخصی‌سازی کنید. بر اساس مدل نمایش داده شده در رویداد، به نظر میرسد که خط HyperX حتی مجموعه کلیدهای مخصوص خود را برای این کیبورد ارائه کرده است.

4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

هدست HyperX Cloud MIX 2

هدست‌های با قابلیت نویز کنسلینگ توسط هوش مصنوعی، چه برای گیمرها و چه برای افراد عادی، چیز جدیدی نیستند. HP در مدل جدید HyperX Cloud MIX 2، این فناوری را با قدرت بیشتری به کار گرفته است. به گفته HP، این ویژگی در هر دو جهت عمل میکند، یعنی نه تنها صداهای مزاحم محیط را حذف میکند، بلکه تضمین میکند که صدای شما به وضوح و بدون نویز پس‌زمینه به گوش دیگران برسد.

از لحاظ راحتی نیز، خوشبختانه این هدست بسیار راحت است. گوشی‌های هدست از مموری فوم ساخته شده‌اند و وقتی آنها را روی گوش میگذارید، احساس نرمی و راحتی به خوبی قابل درک است. عمق کافی گوشی‌ها نیز باعث میشود که هدست به‌طور محکم روی گوش‌ها قرار گیرد بدون اینکه حرکت کند یا از جای خود بیفتد.

4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

SitePrint

هرچند SitePrint یک تکنولوژی صنعتی است، اما طراحی و اجرای آن به قدری جذاب است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. این دستگاه اساساً یک ربات کوچک است که نقشه‌ها، خطوط و متون را روی سطوح صاف چاپ میکند. عملکرد آن به این صورت است که یک اسکنر در کنار ربات قرار میگیرد و کل منطقه کاری را اسکن میکند. سپس با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص که نقشه منطقه را نمایش میدهد، شما تعیین میکنید که الگوها و نوشته‌ها در کدام قسمت‌ها توسط ربات چاپ شوند.

در اصل، کاری که SitePrint انجام میدهد، ساده به نظر میرسد اما در عمل این کار معمولاً کاری طاقت‌فرسا و مستعد خطاست که به صورت دستی انجام میشود. استفاده از یک ماشین خودکار برای انجام این کار، فرایند را بسیار ساده‌تر میکند و نتایج دقیق‌تری ارائه میدهد.

در حال حاضر، SitePrint در صنایع مختلفی مانند معماری، ساخت و ساز، طراحی داخلی و غیره استفاده میشود. نرم‌افزار هوش مصنوعی جدید این ربات را هوشمندتر کرده است و به آن امکان میدهد که محیط اطراف خود را بهتر شناسایی کرده و از موانع اجتناب کند.

4 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی HP

کلام آخر

HP در رویداد Imagine 2024 با معرفی چندین فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی نشان داد که به‌طور جدی در حال نوآوری و تغییر نحوه استفاده ما از تجهیزات مختلف است. چاپگرهای جدید Envy با قابلیت‌های هوش مصنوعی میتوانند تجربه کار با چاپگرها را بهبود بخشند، کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Rise 75 با شخصی‌سازی آسان خود برای گیمرها و علاقه‌مندان به شخصی‌سازی جذاب خواهد بود، و هدست Cloud MIX 2 با تکنولوژی نویز کنسلینگ هوشمند تجربه صوتی بی‌نقصی را فراهم میکند.

همچنین، ربات SitePrint با ساده‌سازی فرآیندهای چاپ صنعتی، قابلیت‌های گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. HP با ترکیب هوش مصنوعی در این محصولات، نشان داده است که میتواند با نوآوری‌های خود تحول بزرگی در دنیای فناوری ایجاد کند و راه‌حل‌های هوشمندانه‌تری برای مشکلات روزمره ارائه دهد.