مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

بررسی و مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

در این مقاله به مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2 میپردازیم. بهترین تلویزیون‌ها در سال‌های اخیر کیفیت صدای خود را بهبود بخشیده‌اند، اما بهترین ساندبارها همچنان صدای شما را به سطح بعدی میبرند. با خرید ساندبار میتواندی کیفیت صدای تلویزیون خود را به سطح بالاتری ببرید.

مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

طراحی

اگر ساندبار نسل اول سونوس Beam را به خاطر داشته باشید، خواهید دانست که نسل 2 چگونه به نظر میرسد. این ساندبار ابعاد مشابه و لبه‌های منحنی دارد و تفاوت اصلی در زیبایی‌شناسی آن، قسمت مشبک پلی‌کربنات است که گفته میشود از بافت پارچه‌ای نسل اول مقاوم‌تر و تمیز کردن آن آسان‌تر است. درون آن چهار ووفر میانه رو به جلو، یک توییتر مرکزی، پنج آمپلی‌فایر کلاس D و سه رادیاتور غیرفعال برای کمک به نت‌های بیس قرار دارد.

سطح بالایی شامل مجموعه‌ای از دکمه‌های لمسی، LED‌ها و میکروفون‌های دوربرد برای کنترل الکسا و دستیار گوگل است، در حالی که در محفظه پشت آن، اتصالاتی برای برق، اترنت و HDMI eARC و همچنین دکمه اتصال/تنظیم مجدد پیدا خواهید کرد. سونوس این محفظه و کابل‌های برق و HDMI را با سطح ساندبار هم‌تراز کرده که نکته جالبی است.

ساندبار هوشمند بوز نیز دارای صفحه مشبک جلویی است، اما LED‌هایی برای نشان دادن وضعیت آن ندارد. این ساندبار با ارتفاع 5.6 سانتیمتر و عرض 69 سانتیمتر، کوتاه‌تر اما عریض‌تر از Beam Gen 2 است. این بدان معناست که کمتر احتمال دارد صفحه تلویزیون شما را مسدود کند، اما همچنین بیشتر احتمال دارد که بر لبه‌های کابینت تلویزیون شما بیفتد.

درون آن پنج ترانسدیوسر وجود دارد که شامل دو ترانسدیوسر جانبی، یک توییتر مرکزی و دو درایور upward-firing برای اثرات ارتفاع دالبی اتموس میشود. همچنین دارای پورت‌هایی برای HDMI eARC، اپتیکال و ساب‌ووفر است. و از آنجایی که سیاه تنها گزینه موجود است، فرض می‌کنیم که همه چیز با رنگ آن هم‌تراز شده است.

مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

ویژگی‌ها

به دلیل اینکه این ساندبار از برند سونوس است، یکی از نقاط قوت اصلی Beam Gen 2، توانایی‌های چند اتاقه آن است. این بدان معناست که میتواند به‌طور یکپارچه در یک سیستم سونوس جای گیرد و در کنار اسپیکرهایی مانند Era 300 و Roam 2 و حتی هدفون‌های بی‌سیم Sonos Ace (پس از بروزرسانی نرم‌افزاری) کار کند.

برنامه سونوس جایی است که میتوانید از ویژگی‌های چند اتاقه خود استفاده کنید، و علیرغم مشکلات اخیرش، هنوز هم امکانات زیادی را ارائه میدهد. Trueplay صدای شما را با توجه به اتاق کالیبره میکند، اکولایزر دو بانده به شما اجازه میدهد صدا را تنظیم کنید و میتوانید ببینید که کدام کدک صوتی را در حال حاضر دریافت میکنید. آیا اسپیکرهای سونوس دیگری در همان اتاق دارید؟ میتوانید Beam را به‌عنوان بخشی از یک سیستم صدای فراگیر متصل کنید.

AirPlay 2 به شما این امکان را میدهد که از دستگاه موبایل خود به Beam Gen 2 استریم کنید، در حالی که Spotify Connect به شما اجازه میدهد بدون نیاز به یک دستگاه جداگانه، مستقیماً ترک‌ها را پخش کنید. همچنین از ترک‌های بدون افت کیفیت 24 بیت/48kHz از Amazon Music Ultra HD و Dolby Atmos Music پشتیبانی میکند.

مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

اینها امکانات کافی برای بازی کردن است، اما ساندبار هوشمند بوز نیز از ویژگی‌های کمتری برخوردار نیست. برنامه گزینه‌های بیشتری نسبت به کنترل از راه دور به شما میدهد، با AirPlay و کروم کست، Spotify Connect، دیزر و Amazon Music. همچنین رادیو اینترنتی و تنظیمات اکولایزر را دریافت میکنید و همچنین این امکان را دارید که صدای کانال‌های مرکزی و ارتفاع را متناسب با اتاق تنظیم کنید.

ویژگی منحصربه‌فرد ساندبار هوشمند بوز صدای فراگیر شخصی بوز است. این ویژگی از هدفون بوز Ultra Open Earbuds به‌عنوان اسپیکر صدای فراگیر عقب استفاده میکند. آن را در گوش خود قرار دهید و صدای آنچه را که باید از جفت اسپیکرهای عقب بشنوید، خواهید شنید. به دلیل طراحی باز هدفون، صدای ساندبار (و همچنین صداهای دیگر در اتاق) را خواهید شنید. حالت گفتگوی هوش مصنوعی بوز نیز گفتار را در میکس صدا تقویت میکند و فهمیدن آنچه بازیگران میگویند را آسان‌تر میکند.

مقایسه ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2

صدا

ساندبار هوشمند بوز دارای درایورهای upward-firing است، ویژگی‌ای که در Beam (نسل 2) وجود ندارد که میتواند به عملکرد دالبی اتموس آن کمک کند. با وجود نبود درایورهای upward-firing، سونوس Beam Gen 2 به زیبایی محتوای اتموس را مدیریت میکند. در این زمینه، هنوز بهترین در محدوده قیمتی خود است. قرار دادن صداها در میدان صوتی تجربه‌ای غوطه‌ورکننده‌تر با مقیاس بیشتری ایجاد میکند، حتی اگر صدای واقعی از بالای سر کمی دشوار باشد.

آنچه این ساندبار انجام میدهد، ثبات شگفت‌انگیز در کل میدان صوتی و محدوده فرکانس است. همچنین انتقال صداها بین درایورها به‌صورت یکپارچه انجام میشود. توییتر مرکزی شفافیت و وضوح فوق‌العاده‌ای را تولید میکند که وقتی Beam (نسل 2) با موسیقی به جای فیلم‌ها مواجه میشود، بیشتر مشخص میشود. بیس آن محکم است و انرژی کافی برای هماهنگی با تمپوهای سریع دارد.

 

کلام آخر

انتخاب بین ساندبار هوشمند بوز و سونوس Beam Gen 2 به نیازها و سلیقه‌های شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک ساندبار با قابلیت‌های چند اتاقه و یکپارچگی با سایر محصولات سونوس هستید، Beam Gen 2 گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید. طراحی زیبا، ویژگی‌های متنوع و کیفیت صدای برجسته آن، این ساندبار را به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، ساندبار هوشمند بوز با قابلیت‌های خاص خود مانند صدای فراگیر شخصی، تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه میدهد. این ساندبار میتواند به بهبود تجربه تماشا و گوش دادن شما کمک کند و برای کسانی که به دنبال کیفیت صدای بالاتر و تنوع در شنیداری هستند، گزینه مناسبی است.

اگرچه هر دو ساندبار ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند، انتخاب نهایی باید بر اساس نیازهای شما و سبک زندگی‌تان باشد. اگر میتوانید، بهتر است قبل از خرید، هر دو ساندبار را امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک برای شما مناسب‌تر است.