مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

بررسی و مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

در این مقاله به مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open) مبپردازیم. در سال 2024، شرکت ناتینگ محصولات قابل توجهی معرفی کرد. محصول پرچمدار جدید آن Nothing Ear است و اخیراً نیز تصمیم گرفته است با معرفی Nothing Ear (Open) وارد ترند داغ ایربادهای Open Ear شود. اگر شما در حال تصمیم‌گیری بین این دو ایرباد با طراحی آینده‌نگرانه هستید، دانستن اینکه این دو ایرباد کاربردهای متفاوتی دارند، ضروری است. در این مقاله با مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)، تفاوت‌ها را بررسی میکنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم درستی بگیرید.

مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

تفاوت در استفاده از Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

Nothing Ear و Nothing Ear (Open) دو هندزفری کاملاً متفاوت هستند با دو هدف متفاوت. هندزفری Nothing Ear یک هندزفری سنتی داخل‌ گوش است که برای ارائه تجربه شنوایی دقیق و غوطه‌ور طراحی شده است و گزینه‌ای برای کاهش قابل توجه سر و صدای محیط فراهم میکند. درایور داخل کانال گوش قرار میگیرد و ایرتیپ آن یک مهر و موم ایجاد میکند تا به کمک تولید فرکانس‌های پایین و ایزولاسیون غیرفعال کمک کند.

این مهر و موم همچنین صداهای با فرکانس بالا مانند مکالمات افراد را کاهش میدهد. در عین حال، ویژگی نویز کنسلینگ فعال (ANC)، فرکانس‌های پایین مانند صدای اتوبوس یا موتور هواپیما را کاهش میدهد. ترکیب این دو ویژگی به شما این امکان را میدهد که موسیقی خود را تقریباً بدون حواس‌پرتی گوش دهید، البته با تناسب مناسب.

در مقابل هندزفری Nothing Ear (Open) طراحی شده است تا برعکس عمل کند. طراحی Open Ear درایور را بیرون از کانال گوش قرار میدهند. بدون مهر و موم، صداهای اطراف میتواند به طور مستقیم وارد پرده گوش شما شود. این ویژگی به شما این امکان را میدهد که سطح آگاهی خود را بالا نگه دارید و این دلیل بزرگی است که چرا این سبک هندزفری بین ورزشکارانی که دوست دارند در محیط‌های شلوغ ورزش کنند، محبوب است.

این ویژگی به شما این امکان را میدهد که به موسیقی خود گوش دهید و همزمان از محیط اطراف خود آگاه باشید. اما این آگاهی به قیمت کیفیت صدا تمام میشود. متاسفانه، قرارگیری درایور کیفیت صدا را مختل میکند. پاسخ بیس کم است و موسیقی شما با صداهای دنیای بیرون رقابت میکند.

صرف نظر از سبک هندزفری انتخابی شما، این محصولات از عوامل محیطی محافظت میشوند. هم Nothing Ear و هم Nothing Ear (Open) دارای استاندارد حفاظتی IP54 هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار، پاشش آب و تعریق مقاوم هستند.

مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

ویژگی‌های اضافی

اپلیکیشن Nothing X امکانات زیادی برای سفارشی‌سازی هر دو مدل هندزفری Nothing Ear و Nothing Ear (Open) ارائه میدهد. این اپلیکیشن به شما این امکان را میدهد که کنترل‌های خود را بازپیکربندی کنید، حالت تاخیر کم برای بازی فعال کنید، به اتصال چند نقطه‌ای دسترسی پیدا کنید اگر بخواهید به طور همزمان به دو دستگاه مختلف متصل شوید و ویژگی‌های کاربردی دیگری مانند پیدا کردن هندزفری را داشته باشید.

با این حال، برجسته‌ترین ویژگی آن بخش وسیع تنظیمات EQ است. شما میتوانید بین چند تنظیم پیش‌فرض انتخاب کنید، از EQ “ساده” استفاده کنید یا به تنظیمات EQ “پیشرفته” بروید. EQ پیشرفته یک اکولایزر پارامتریک کامل است که به شما امکان میدهد از تمام دامنه فرکانسی برای تنظیم صدای هندزفری استفاده کنید و کنترل Q را نیز در اختیار شما قرار میدهد.

این ویژگی مهم به کاربران Nothing Ear این امکان را میدهد که هندزفری خود را به دقت مطابق با ترجیحات صوتی خود تنظیم کنند، در حالی که کاربران Nothing Ear (Open) میتوانند از آن برای افزایش و بهبود بیس ضعیف طراحی بازگوشی استفاده کنند.

از آنجایی که Nothing Ear دارای ANC و حالت Transparency است، شما میتوانید از اپلیکیشن برای تنظیم شدت هر یک از حالت‌های گوش دادن استفاده کنید. تنظیمات Low ،Medium ،High و Adaptive برای هر دو حالت در دسترس است. شما همچنین ویژگی “تست تناسب ایرتیپ” را در Nothing Ear پیدا خواهید کرد و “پروفایل صدای شخصی‌سازی‌شده” که یک آزمایش شنوایی انجام میدهد و سپس صدای هندزفری شما را طبق نتایج شما تنظیم میکند.

مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

اتصالات

هندزفری Nothing Ear و Nothing Ear (Open) از طریق بلوتوث نسخه 5.3 به دستگاه شما متصل میشوند، از اتصال چند نقطه‌ای پشتیبانی میکنند و از کدک‌های SBC و AAC بلوتوث پشتیبانی میکنند. با این حال، اگر دستگاه مناسبی مانند گوشی ناتینگ یا دستگاه‌های اندرویدی اخیر دارید، Nothing Ear گزینه‌های بالاتر برای بیت‌ریت گوش دادن، از جمله LDAC و LHDC 5.0 را ارائه میدهد. متاسفانه، کاربران آیفون از این ویژگی بهره‌مند نخواهند شد، زیرا دستگاه‌های اپل حداکثر از AAC پشتیبانی میکنند.

عمر باتری

هر دو مدل در اینجا در وضعیت برابری هستند، اما باید به خاطر داشته باشیم که Nothing Ear دارای نویز کنسلینگ است که بر عملکرد باتری تأثیر میگذارد. ناتینگ اعلام کرده است که Nothing Ear میتواند تا 8.5 ساعت پخش از یک شارژ کامل فراهم کند یا 5.2 ساعت با فعال بودن ANC. با شارژ مجدد از کیس، Nothing ادعا میکند که میتوانید به مجموع 32 ساعت پخش یا 18.8 ساعت با ANC فعال دست یابید. هندزفری Nothing Ear (Open) نیز 8 ساعت پخش و مجموعاً 30 ساعت با کیس را ارائه میکند.

مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

نویز کنسلینگ

در اینجا هیچ مسابقه‌ای وجود ندارد و مقایسه منصفانه نیست. هندزفری Nothing Ear برای کمک به مسدود کردن و لغو نویز محیطی هنگام گوش دادن به موسیقی طراحی شده‌ است. در حالی که Nothing Ear (Open) برای انجام برعکس و اجازه دادن به صداهای محیطی ساخته شده است.

کیفیت صدا

طبق طراحی، Nothing Ear هندزفری بهتری از نظر کیفیت صدا است. این موضوع بسیار ساده است. همانطور که ذکر شد، از آنجایی که Nothing Ear (Open) درایور را بیرون از کانال گوش قرار میدهد، نمیتواند بیشتر فرکانس‌ها، به‌ویژه فرکانس‌های پایین، را مانند یک هندزفری داخل‌گوشی با ایرتیپ مهر و موم‌شده تولید کند.

میکروفون

هر دو هندزفری ناتینگ مدل Ear و Ear (Open) میکروفون‌های مناسبی برای پاسخ به تماس‌های تلفنی، چت با یک دوست از طریق FaceTime یا پیوستن به یک تماس کنفرانسی برای کار دارند. تفاوت کیفیت میان این دو ناچیز است.

مقایسه Nothing Ear و Nothing Ear (Open)

کلام آخر

اگر به کیفیت صدای بهتر و توانایی مسدود کردن صداهای دنیای اطراف خود هنگام گوش دادن به موسیقی نیاز دارید، باید Nothing Ear را خریداری کنید. اگر اولویت شما حفظ آگاهی از محیط اطراف است، چه در حال ورزش در یک شهر شلوغ باشید یا فقط میخواهید مراقب پیرامون باشید، خرید هندزفری Nothing Ear (Open) انتخاب مناسبی است.