Audio Technica
نمیتوان فرهنگ جهانی صدا را بدون کمکهای Audio-Technica تصور کرد و درک آن تقریباً غیرممکن است. بیش از 45 سال است که محصولات Audio-Technica گام بزرگی در بهبود کیفیت فناوریهای مرتبط با صوت برداشتهاند: رویدادهای بین المللی مانند پخش بازیهای المپیک و جوایزGrammy، ضبطهای با کیفیت استودیویی و پوشش زنده رویدادهای صنعت موسیقی توسط تهیه کنندگان افسانه ای مانند فیل رامون برای هنرمندان مطرح و نوظهور از جمله این اقدامات است. ثبت وقایع تاریخی در جهان، لذت بردن از موسیقی و … را مدیون این شرکت افسانه ای هستیم.
برای بسیاری از کاربران قدیمی تر، کارتریجهای استریو فونیکی، هدفونها و میکروفونهایی که با مثلثهای داخل دایره که آرم Audio-Technica را یدک میکشد، یادآور تجربه ای جهانی است که با ظرافتی ثابت و ماندگاری تحسین برانگیز این برند صوتی، کامل میشود. به اصطلاح صنعت نمایش،Audio-Technica برندی جهانی است که هم دوره آنالوگ و هم عصر دیجیتال را در بر میگیرد.
در سی امین سالگرد تاسیس بخش فناوری میکروفون، Audio-Technica از بسیاری جهات با شکل دادن نحوه گوش دادن به جهان، در پیشینه 46 ساله خود شرکتی موفق بوده است. خطوط تولید میکروفن این شرکت در چهار بازار اصلی خود یعنی چیدمان صدا، صدای زنده، ضبط استودیویی و پخش صدا، به موفقیتهای زیادی رسیدهاند.
این موفیقیت با تحقیق و نوآوری، حل مشكل به وسیله مشاركت با كاربران محصولات، الهام مهندسی و تخیل، بعلاوه عرضه محصول به بازار در زمان و مکان مناسب، همراه با ارائه محصول مناسب به دست آمده است. تاریخچه میکروفونهای Audio-Technica یک داستان جذاب است و جزئی جدایی ناپذیر از دورانی که در آن زندگی میکنیم و صداهایی که در بسیاری از زمینههای سرگرمی، ورزشی، دولتی، موفقیت و … شنیدهایم، است.
محصولات Audio-Technica همیشه “با کیفیت بالا، عملکرد و ارزش خرید بالا همراه با ارائه خدمات عالی به مشتری” همراه بوده است. هر یک از ویژگیهای ذکر شده در رگ و ریشه این شرکت ژاپنی و آمریکایی نهفته است.
در 42 سالگی تاسیس این شرکت، رئیس هیئت مدیره و بنیانگذار Audio-Technica ، هیدئو ماتسوشیتا، پس از برپایی مجموعه ای از کنسرتهای گوش دادن به LP موفقیت آمیز، موقعیت شغلی خود یعنی مدیریت موزه هنر Bridgestone در توکیو را کنار گذاشت. سال 1962 بود. انقلابی در محصولات فناوری صدا در حال رخ دادن بود.
در آن زمان در آمریكا، روی بورس بودن سیستمهای Hi-Fi در بازارهای انبوه با افزایش مخاطبان راك اند رول همراه شد. با آغاز دهه 60، در آمریكای شمالی افزایش ناگهانی جمعیت رخ داد و بسیاری از والدین شروع به شنیدن صداهای ضبط شده ی ستارگان معروف در رادیو و تماشای گروههای موسیقی در تلویزیونهای سیاه و سفید كردند. دستگاههای پخش صدا نیز مانند تلفن با سرعت بالایی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شد.
هنگامی که آقای ماتسوشیتا برای اولین بار شرکت Audio-Technica که آن را مانند یک انباری یک طبقه در Shinjuku-ku توکیو و اولین خانه ی این شرکت معرفی کرد، افتتاح کرد، احتمالا از فرصتهای پیش رو در آمریکا آگاهی نداشته است. اما تغییر فرهنگ جوانها از بسیاری جهات به کلید توسعه و موفقیت بازارهای Audio-Technica در زمینه کارتریج ها، هدفونها و میکروفونهای این شرکت تبدیل شد.
تا سال 1965 ، Audio-Technica فرصت همکاری با شرکتهای بزرگ ضبط صدا مانند Columbia Records در ایالات متحده و پخش کنندههای ژاپنی مانند Nippon Hoso Kyokai را کسب کرد. هر دو شرکت میخواستند تا آدیو تکنیکا بازوی اصلی آنها باشد. همزمان با فروش کارتریج A-T در ژاپن، در سال 1964، هجوم انگلیسیها به منظور استقرار در آمریکا نیز آغاز شد.
این اتفاق، فرهنگ پاپ به رهبری بیتلز را آغاز و تقاضای تولید لوازم جانبی فن آوری صوتی را برای جوانان مستقر در ایالات متحده آمریکا و انگلیس که تحت تاثیر موسیقی راک و ابزارهای الکتریکی قرار گرفته بودند را بالا برد. بسیاری از جوانان میلیونها دستگاه ضبط صدا برای استودیوهای خود خریدند، گروههای موسیقی خود را تشکیل دادند، برای برندهای بزرگ و مستقل موسیقی ضبط کردند و هر زمان که ممکن بود به پخش زنده موسیقی پرداختند.
هجوم انگلیسیها اساساً صنعت موسیقی در غرب را به شیوه ای که امروزه میشناسیم، دگرگون کرد. و تا سالها پس از آن، تقاضا برای خرید مداوم محصولات Audio-Technica را در چهار بازار مهم صوتی خود افزایش داد. یک شرکت تبلیغات عمومی در ژاپن Audio-Technica را “یک شرکت معجزه آسا” توصیف کرد. اما معجزههای دیگری نیز در آمریکا شکل گرفته بود که باعث تکمیل این مسیر شد.
در سال 1972 ، آرزوی Audio-Technica برای داشتن یک شرکت توزیع انحصاری در ایالات متحده منجر به تاسیس Audio-Technica US ، Inc شد. این شرکت در ابتدا توسط Jon Kelly، یک فرد سرشناس انگلیسی که علاقه زیادی به هنر، طراحی و سبکهای موسیقی داشت، اداره میشد. شاید فقط علاقه او به صنعت موسیقی نوظهور، میکروفونهای خاص و شناخت بازار موسیقی باعث پیشی گرفتن او از رقبا شد.
یکی از همکاران او میگوید که کلی میخواست میکروفونهای شرکت را در بازار ضبط خانگی به فروش برساند که ایده بسیار خوبی بود اما تقریباً از زمان خود 30 سال جلوتر بود! دست اندرکاران جدید آمریکایی این شرکت در اوهایو میدانستند که علاقه به لوازم جانبی صوتی به اندازه دوران انفجار جمعیت و به واسطه تغییر فرهنگ شنیداری افزایش پیدا کردهاست.
در آن زمان ممکن است ، Audio-Technica Japan و Audio-Technica U.S اختلاف نظراتی در مورد مسائل مختلف داشتهاند اما فناوری آنها مشترک بود. در اوایل، با رهبری ژاپن و مهندسان خبره آن و به وسیله تولیدات تخصصی در زمینه مبدلها و کارتریجهای استریو، و سپس تاسیس بخش دیگر تولید هدفون و میکروفون در ایالات متحده، Audio- Technica به یک شرکت صوتی جهانی تبدیل شد.
این یک تکامل منطقی و تقریباً داروینسکی بود و با سازگاری با تقاضای بازار و مجموعه ای از محرکهای قدرتمند کامل شد. اولین سری از خط تولید میکروفونهای Audio-Technica در سال 1978 راه اندازی شد. سری 800 شامل 801 AT ، 813 AT و محصولات دیگری بود. خرید میکروفونی با قیمت پایین تر، هدف اصلی نوازندگان تازه کار بود.
با پیشرفت خط تولید، سری 800 به سرعت با گذشت زمان پیشرفت کرد. Audio-Technica که هرگز قانع به وضعیت موجود نبود، امروزه به یکی از محبوب ترین برندها در بین کاربران تبدیل شده است. مبارزات، نوآوریها و پیروزیهای A-T و حضور در دو قاره بزرگ و چشم انداز بنیانگذاران آن، این شرکت را به پیشتازی در زمینه فناوریهای صوتی و یک بازیکن برجسته در عرصه جهانی تبدیل کرده است که هر شرکتی را به رقابت میطلبد.
در طول این چهل و شش سال، سازندگان مقیم در ایالات متحده و تیمهای اختصاصی مهندسی و فروش در سراسر جهان دست به ایجاد فصلهای جدیدی در تاریخ شرکت زدهاند.
داستان میکروفونهای Audio-Technica’s Installed Sound مانند داستان یک فیلم هالیوودی است که ناگهان یک شخصیت مبهم ظاهر و به طرز باورنکردنی مشهور می شود و برای حفظ موقعیت خود مجبور است تا با چالشهای زیادی روبرو شود. اما شخصیت اصلی این ماجرای واقعی به جای یک شخص، یک میکروفون ابتکاری به نام UniPoint® است. اگرچه این شرکت تولید میکروفن را از سال 1978 و با سری 800 که نوازندگان را هدف قرار داده بود آغاز کرد اما شش سال طول کشید تا صنعت میکروفون این شرکت مستحکم شود.
در سال 1984 ، Audio-Technica با معرفی خط تولید انقلابی خود یعنی UniPoint، که شامل مدلهای مختلفی مانند 837 AT ،853 AT ،855 AT ، 857ATQM و859 AT میشد، با ارائه مدل AM 857 AT در سال 1985، طیف وسیعی از بازار را هدف قرار داد. داستان UniPoint با کشف این واقعیت ساده که توسط Jon Kelly و چند تن از همکارانش قبل از 1984 که میدانستند عملکرد میکروفونهای کنونی در مکانهایی مانند کلیساها، اتاقهای هیئت مدیره و سایر مکانهای عمومی چقدر ضعیف است، شروع شد.
علاوه بر کیفیت صدای پایین، این میکروفونها بزرگ و زشت بودند. همانطور که مدیرعامل سابق AT-US، کن رایچل خاطرنشان کرد ، “نامفهموم بودن صدا و کیفیت پایین سیستمهای صوتی در کلیساها، منجر به این باور شد كه بازار، تشنه محصولات جدیدی است كه هم صدا را به خوبی منتقل کنند و هم زیبا باشند. تیمی به ریاست کلی، ریشل و مهندس ارشد ژاپنی هیروشی آکینو برای ساخت نمونههای اولیه تشکیل شد.
تکنولوژی UniPoint
شروع کوچک سازی قطعات الکترونیکی و تغییر فرایندهای تولید در ژاپن در اوایل دهه 80 نقش قابل ملاحظه ای در توسعه برند UniPoint در آمریکا داشت.
هنگامی که نمونه اولیه تکمیل شد، ریچل آن را UniPoint و اولین خط تولید میکروفن خازنی شارژی ثابت کوچک صنعتی، که شامل میکروفونهای دستی، آویز و گردن غازی بود و به خصوص در کلیساها به کار میرفت، نامید. این شرکت قبل از توزیع این میکروفونها در بازار، آنها را در مکانهای حقیقی آزمایش کرد.
عرضه این محصول شگفت انگیز به بازار باعث بروز موفقیتهای چشمگیری برای این شرکت شد. این محصولات شامل میکروفونهای کاملا کوچک و دارای قدرت صنعتی بالا بودند که در سالهای آینده گسترش یافتند. به دلیل یکپارچگی صدا، عملکرد بالا و طراحی ظریف، این محصولات به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند.
امروزه نمونههای ارتقایافته UniPoint تقریباً در همه ی تریبون ها، اتاقهای هیئت مدیره، کلیساها و تئاترها دیده میشوند و در همه مکانهای دولتی از اتاقهای شورای شهر محلی گرفته تا میزهای اتاق کنفرانس خودنمایی میکنند. در سازمان ملل و در هر دو مجلس کنگره ایالات متحده نیز از این میکروفونها استفاده میشود.
در مجموع میتوان گفت، خط تولیدUniPoint و محصولات تولید شده در آن، جز محصولات برجسته این شرکت بزرگ هستند.
مدیر عامل این شرکت این جمله را بیان کرده که”UniPoint شرکت را متحول کرد!” و در کوتاه مدت به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. این به معنای تحول در بخشی مهم از تجارت میکروفونهای خازنی بود. همزمان با تمجید از این میکروفونها در رادیو و تلویزیون، کارمندان Audio-Technica ، از جمله ریچل، در نمایشگاههای فناوری شرکت میکردند و نمایشگاههای معارفه زیادی را در اقصا نقاط دنیا برگزار کردند و تلاش کردند تا به فروش بیشتری دست پیدا کنند.
تمام تلاشهای شبانه روزی مهندسان شرکت در مرحله توسعه محصول و چرخههای فروش نتیجه داد. روند تحقیق و توسعه رو به جلو، مهندسی درجه یک و گوش فرا دادن به تقاضای بازار هدف، باعث پیشرفت روزافزون این شرکت شده است. در انتها تیمهای فروش و کاربران حرفه ای هر دو از محصول نهایی راضی بودند. با UniPoint و به دنبال آن محصولات مرتبط تولید شده با این تکنولوژی، بخش Audio-Technica’s Installed Sound وارد مرحله جدیدی شد.
مایکل ادواردز، مدیر عامل کنونی محصولات سیم دار و مصرفی خاطرنشان میکند: “این شرکت از 1985 تا 2003 با پیشرفت بیشتر در زمینه نوآوریهای صوتی به موفقیت بزرگی دست یافت.”. در سال 1988، میکروفون TriPoint به بازار معرفی شد و سه عنصر مستقل UniPoint را در یک میکروفون جا داد. طراحی TriPoint قابلیت اطمینان را به کاربر القا میکند.
و در زمان کوتاهی جایگاه خود را در بالاترین سطوح دولت در ایالات متحده پیدا کرد. در سال 88 ، معاون وقت رئیس جمهور جورج بوش با استفاده از میکروفونهای Audio-Technica TriPoint در تلویزیون ملی صحبت کرد. در سال 92 ، از TriPoints 831AT ، در جریان مناظرات ریاست جمهوری، استفاده شد. این بار بیل کلینتون و ال گور در مقابل رئیس جمهور بوش و دن کوئیل در مقابل نامزدهای حزب سوم یعنی راس پرو و دیوید استوکمن بودند.
در سال 1996 ، از این میکروفونها در مناظرات بیل کلینتون و باب دول نیز استفاده شد. با برگزاری این رویدادهای تاریخی، معرفی محصولات انجام شد، روابط شکل گرفت و در بسیاری از موارد، ارتقای محصولات انجام شد. در حقیقت، میکروفون TriPoint از یک فرآیند سفارشی سازی بر اساس آنچه در اتاق مجلس ایالات متحده مورد نیاز بود، نشات گرفت.
پاسخگوی سوالات شما هستیم